این روزها پارس جنوبی به محل رفت وآمد مسوولان نفتی بدل شده است.

آذرجزایری:"قطر 2.5 برابر ایران از پارس جنوبی گاز برداشت می کند" اگرچه این خبر در روزهای ابتدایی انتشارش از سوی برخی از مسوولان تکذیب شد اما پس از چندی در برخی از اظهارنظرهای مسوولان نیز این خبر به عنوان یک فرصت سوزی مورد تاکید قرار گرفت.
در شرایطی قطر با حضور شرکت های بزرگ نفتی دنیا سعی بر توسعه میدان گنبد شمالی خود دارد که فازهای پارس جنوبی که قرار بود 36 ماه به بهره برداری برسند با تاخیرهای زیادی مواجه شده اند که شاید باید دلیل اصلی این امر را در عدم هماهنگی میان مردان نفتی جستجو کرد.
چراکه بعضا شنیده می شد که در یکی از فازهای پارس جنوبی قطعه ای دچار تاخیر در ورود به کشور شده و کل پروژه با تاخیر زیاد همراه شده درحالیکه این قطعه در جایی دیگر از مناطق نفتی موجود بوده و می توانست جایگزینی مناسب تا زمان ارسال قطعه برای این فازها شود. اما به دلیل عدم هماهنگی لازم میان مسوولان نفتی این امر محقق نمی شد و تاخیرها روز به روز افزایش می یافت.
برهمین اساس 16 آبان ماه امسال طی بخشنامه ای از سوی وزیرنفت، تمام مسوولان و متخصصان نفتی موظف شدند در زمینه نظارت بر امور فنی و مهندسی و تامین کالای فازهای پارس جنوبی همکاری کنند. 
این روزها پارس جنوبی به محل رفت وآمد مسوولان نفتی بدل شده تا جاییکه به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس،در اولین اقدام پس از ابلاغ بخشنامه یاد شده از سوی وزیر نفت، جمعی از متخصصان شرکت ملی گاز ایران، مشارکت خود در امور نظارت فنی و مهندسی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را آغاز کردند.
براساس اظهارات موسی سوری، همچنین نمایندگان شرکت ملی صنایع پتروشیمی مذاکرات اولیه خود را جهت هماهنگی ورود به فازهای 17 و 18 پارس جنوبی به منظور نظارت و کمک به راه اندازی این دو فاز مهم انجام داده اند.
به گفته وی، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران نیز آمادگی خود را برای انجام کارهای نظارتی در فاز 12 پارس جنوبی اعلام کرده است.
سوری تصریح کرد: مدیرعامل و هیئت مدیره شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز در سفر به عسلویه زمینه های لازم برای اعزام متخصصان این شرکت برای انجام فعالیت های تخصصی و نظارت بر امور فنی و مهندسی و تامین کالا فازهای 22 تا 24 پارس جنوبی را بررسی کردند.
وی تصریح کرد: بسیج همگانی وزارت نفت موجب تحقق شعار و استراتژی شرکت نفت و گاز پارس با عنوان «همه برای پارس جنوبی، پارس جنوبی برای همه» خواهد شد و این مهم با رویکرد بسیج فنی و مهندسی و اجرای بخشنامه وزارتی امکان پذیر است.
 

/22131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =