ویژگی این مجموعه موجز بودن در کنار ارائه اطلاعات مفید و خواندنی از زندگی و سیاست چهره​های شناخته شده و ثبت شده در تقویم تاریخ است که با قیمتی مناسب روانه بازار نشر شده​اند.

به گزارش خبرآنلاین، به گزارش خبرآنلاین، انتشارات ققنوس مجموعه کتاب هایی را با عنوان «شخصیت های تاثیر گذار» منتشر کرده که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. این مجموعه ارزشمند، به شخصیت های نام آشنا و شناخته شده در حوزه فرهنگ، هنر، سیاست و تاریخ و ... در جهان پرداخته است. در ادامه با چهارتن از شخصیت های سیاسی تاثیرگذار در جهان آشنا می شوید.


نام اثر

نویسنده

قیمت

توضیح مختصر

 

فیدل کاسترو

 

 

فران ریس

 

3200

"رهبر کمونیست کوبا" چریک خستگی ناپذیری که سال 1959 در هاوانا پایتخت کوبا، صدها هزار نفر از طرفدارانش در انتظار شنیدن سخنان او بودند...

 

ژوزف استالین

 

 

برندا هاوگن

 

2800

"دیکتاتور اتحاد شوروی" و یکی از رهبران قدرتمندی که نامش در تاریخ ماندگار شده است...

 

وینستون چرچیل

 

برندا هاوگن

 

2800

"نظامی و نویسنده و دولتمرد بریتانیایی" که چهره ای متفاوت در عرصه سیاست بود...

 

فرانکلین دلانو روزولت

 

 

برندا هاوگن

 

3200

در تمام عمرش از آتش می‌ترسید، اما عاشق طبیعت، به ویژه مناظر اطراف منزل ییلاقی خود در جزیره کمپوبلوی کانادا بود.

ساکنان تهران برای تهیه این مجموعه و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

«فیدل کاسترو» نوشته فران ریس، با ترجمه شهربانو صارمی منتشر شده است. کتاب « فیدل کاسترو » به زندگی رهبر 84 ساله کوبا می‌پردازد و حوادث مهمی را که او نقش عمده‌ای در آن داشته برای خوانندگان شرح می‌دهد...«سال 1959 در هاوانا پایتخت کوبا، صدها هزار نفر از طرفداران فیدل کاسترو در انتظار شنیدن سخنان او بودند. یک هفته قبل در نخستین روز سال نو، قوای چریکی کاسترو پس از در هم شکستن مقاومت ارتش کوبا و سقوط دیکتاتور آن، « باتیستا »، کنترل کوبا را در دست گرفته بودند و حکومت دراز مدت کاسترو بر کوبا آغاز شده بود. کوبایی‌ها آماده پذیرفتن رهبری جدید بودند. آنها پس از سال‌ها حکومت استبدادی در انتظار دموکراسی و اصلاحاتی بودند که فیدل کاسترو وعده می‌داد. فیدل حتی زمانی که کودک بود طالب فرماندهی بود نه فرمانبری. او در سال 1926 در مزرعه بزرگ خانواده‌اش به دنیا آمد. او زندگی در فضای باز مزرعة خانواده را دوست داشت و وقتی پنج ساله شد والدینش او را به سانتیاگو در شرق کوبا فرستادند تا با پدر و مادر تعمیدی‌اش که قرار بود به او آموزش دهند، زندگی کند.»

 

«ژوزف استالین» نوشته برندا هاوگن است که رضا علیزاده آن را ترجمه کرده است.  ژوزف استالین یکی از رهبران قدرتمند و دیکتاتورهایی است که نامش در تاریخ ماندگار شده است. او در شروع جنگ جهانی دوم از نیروهای شوروی انتظار داشت که برای دفاع از سرزمین مادری خود تا آخرین نفس با نیروهای آلمانی بجنگند و چنان در این راه تعصب به خرج داد که هنگام اسارت پسرش توسط نیروهای آلمانی گفته بود: «احمق! نکرد خودش را با تیر بزند.» استالین در سال 1878 در گرجستان به دنیا آمد و مادرش علاقه زیادی داشت که او کشیش شود. یکاترینا - مادر استالین - هنوز امیدوار بود که پسرش کشیش شود اما استالین هیچگاه به مذهب علاقه نشان نداد و مادرش را به خاطر این که موجب دوری‌اش از خانه شده بود نبخشید. کتاب « ژوزف استالین » همراه با عکس‌های دیدنی، زندگی این مرد را از کودکی تا به هنگام وقوع انقلاب شوروی و سپس آغاز جنگ سرد و به قدرت رسیدن مطلق این رهبر بلامنازع شرح می‌دهد. ژوزف استالین در سال 1953 دچار خونریزی مغزی می‌شود. مرگ او یکی از مرموزترین مرگ‌های تاریخ جهان به شمار می‌رود چرا که اسنادی بعد از درگذشت او منتشر شد که حاوی دسیسه‌های مخالفانش برای برکناری او بود.

 

کتاب «وینستون چرچیل» نیز از همین نویسنده منتشر شده است. زندگی نظامی و نویسنده و دولتمرد بریتانیایی. در این کتاب که حاوی عکس‌های دیدنی نیز هست خوانندگان با زندگی و افکار وینستون چرچیل یکی از رهبران مهم و تأثیرگذار جهان معاصر آشنا می‌شوند... بعد از پایان جنگ جهانی اول، چرچیل از جمله کسانی بود که خطر مسلح شدن مجدد آلمان را به مردم کشورش هشدار داد، اما کسی این هشدار را جدی نگرفت. هر چند رویدادها درستی ادعای او را ثابت کرد، اما این امر او را راضی نکرد. در آن زمان بریتانیای کبیر به راهبری نیاز داشت چرا که جنگ جهانی دوم در راه بود. چرچیل سه روز بعد از اینکه به مقام نخست‌وزیری انگلستان رسید در سال 1940 خطابة معروفش را ایراد کرد. او به جای آنکه نگران باشد، آرامش خاصی در چهره‌اش هویدا بود. چرچیل بارها از مرگ رهیده بود و همیشه باور داشت دلیل زنده ماندنش آن است که سرنوشت بزرگی در انتظار اوست. این تقدیر بزرگ چیزی نبود جز رهبری مقتدرانه بریتانیای کبیر توسط او در جنگ جهانی دوم. چرچیل می‌گفت: «به نظرم می‌آمد که دارم بر اساس تقدیر پیش می‌روم و تمام گذشته را محض آمادگی برای این زمان و این آزمون زیسته‌ام. » مجموعه « شخصیت‌های تأثیرگذار» به زندگی و مرگ شخصیت‌های مهم تاریخ معاصر می‌پردازد.

 

از این مجموعه خواندنی، کتاب «فرانکلین دلانو روزولت» را هم برندا هاوگن نوشته و محمدرضا دوست‌طلب ترجمه کرده است.
با آغاز قرن نوزدهم و پیشرفت‌های حاصل شده در تمامی حوزه‌های فعالیت انسان، دنیای قدیم به مکانی جدید بدل شد. اختراعات جدید روش زندگی را به سرعت تغییر داد و اکتشافات علمی نیز نگرش انسان را به خود دگرگون ساخت. با وقوع جنگ جهانی اول سراسر جهان را جنگ فرا گرفت، و به کارگیری اندیشه‌هایی نظیر کمونیسم و ناسیونالیسم نشان داد که کشورها می‌توانند بسیار فراتر از مرزهای خود بر جهان تأثیر بگذارند. مجموعة این تحولات دنیایی را به وجود آورده است که آن را جهان معاصر می‌نامیم. « فرانکلین دلانو روزولت » در تمام عمرش از آتش می‌ترسید، اما عاشق طبیعت، به ویژه مناظر اطراف منزل ییلاقی خود در جزیرة کمپوبلوی کانادا بود. دهم، اوت سال 1921 بود که به همراه فرزندانش سوار بر قایق ویرئو، از کلبة خانوادگی در جزیرة کمپوبلو به قصد ماهیگیری به راه افتاد. هر چند که او قبل از آمدن به تعطیلات کاملاً خسته بود و سختی سفر به جزیره نیز او را خسته‌تر کرده بود، اجازه نداد خستگی مانع آن شود که همراه فرزندانش از یکی از محبوب‌ترین تفریح‌های خود یعنی قایقرانی لذت ببرد.

 

 


ساکنان تهران برای تهیه این مجموعه و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =