دیدگاه افروغ درباره محدود شدن رسانه های منتقد.

عماد افروغ معتقد است: محدود شدن فعالیت رسانه های منتقد فضا و فرصت را برای رسانه های زرد فراهم می کند و این به معنای آن است که با کاهش آزادی های سیاسی آزادی های اجتماعی افزایش یابد و این خبر خوشی برای نظام اسلامی نیست.

این استاد جامعه شناسی در گفت و گو با «خبر» افزود: بستن یک روزنامه به معنای بسته شدن باب اطلاع رسانی به روی مردم نیست و موجب می شود اقبال و روی آوردن به سایر مجاری ارتباطی افزایش یابد و اگر مردم به این نتیجه برسند که رسانه های داخلی انتقال دهندگان تحلیل های صحیح نیستند خود به خود به رسانه های بیگانه روی می اورند.

وی با اشاره به اظهارات یکی از مسوولان صداو سیما درباره افزایش بینندگان شبکه های ماهوارهای افزود: عملکرد و پوشش خبری صداو سیما در حوادث اخیر می تواند دلیل و موید این مساله باشد که مخاطبان به این احساس رسیده اند که از رسانه دیگری استفاده کنند.

وی ادامه داد: اگر نظام سعه صدر داشته باشد می تواند از سیاه نمایی هم یک فرصت بسازد که نشان دهنده آن است که نظام ظرفیت نقد پذیری را دارد.

به عقیده وی مفهوم نقد و سیاه نمایی طیفی است و اگر ضریب نقد پذیری پائین باشد حتی نقد منصفانه سیاه نمایی تلقی می شود.

کد خبر 26209

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدی IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۸۸/۰۹/۰۳
    0 0
    نظر دقیق ودرستی است استماع های خبری اکنون به آنسوی آبها است .افروغ اصولگرایی است که حقیقت را قربانی نمی کند.او به تدریج دارد خواندگان خود را می یابد.واقعیت انکه جایگاه او در میان اصولگرایان نیست.