عقب نشینی مشروط محمد مرسی درباره به تعویق انداختن همه پرسی قانون اساسی و پذیرش پیشنهاد گفتگو از سوی عمرو موسی از مهمترین اخبار روز شنبه مصر است.

به گزارش خبرآنلاین درحالیکه معترضان جمعه شب کلیه مسیرها به سمت کاخ ریاست جمهوری این کشور را مسدود کردند، ارتش تنها نظاره گر بود و تلاش می کرد معترضان خود را به محوطه کاخ ریاست جمهوری نرسانند.

در این بین محمد مرسی رئیس جمهوری مصر آمادگی خود را برای به  تعويق انداختن مشروط همه پرسي قانون اساسي اعلام کرد
به گزارش خبرگزاری فرانسه معاون محمد مرسی رئیس جمهور مصر شامگاه جمعه اعلام کرد مرسی برای موافقت مشروط با تعویق همه پرسی قانون اساسی آمادگی دارد.
محمود مکی، معاون رئیس جمهور مصر، با اعلام این خبر افزود :« رئیس جمهور برای موافقت با تعویق همه پرسی قانون اساسی آمادگی دارد به شرط آنکه قدرتهای سیاسی که تمایل دارند این همه پرسی به زمان دیگری موکول شود تضمین دهند که پس از آن به تصمیم رئیس جمهور اعتراض نکنند و وی را به نقض بیانیه قانون اساسی متهم نکنند.»  معاون رئیس جمهور مصر همچنین گفت کمیته انتخابات این کشور دو روز پیش از وزارت امور خارجه خواست رای گیری از مصری های خارج از کشور را که قرار بود در روز شنبه انجام شود به روز چهارشنبه موکول کند.  محمد مرسی، رئیس جمهور مصر، روز پنجشنبه اعلام کرده بود همه پرسی را طبق برنامه برگزار خواهد کرد.

عمرو موسی پیشنهاد گفتگو را پذیرفت

در همین حال برغم اعلام قبلی همه گروه ها و شخصیت های سیاسی مخالف مرسی مبنی بر اینکه گفتگو با رئیس جمهور برای یافتن راه حل سیاسی را نمیپذیرند منابع خبری روز شنبه اعلام کردند عمرو موسی یکی از اصلی ترین مخالفان محمد مرسی پذیرفته است که وارد گتفگو شود.
واحد مرکزی خبر به نقل از العالم گزارش داد که عمرو موسي از جبهه نجات ملي مصر جدا شد و براي گفتگو با مرسي اعلام آمادگي کرد 
شبکه العالم اعلام کرد عمرو موسی دبیرکل سابق اتحادیه عرب از جبهه نجات ملی مصر که گروه مخالفان دولت مصر را تشکیل می دهد جدا شد و آمادگی خود را برای گفتگو با محمد مرسی رئیس جمهور اعلام کرد.
طرح های دیگر برای خروج از بحران
از سوی دیگر گفته می شود که چهار حزب مصری در تلاشی برای خروج از بحرانی که گریبانگیر مصر شده است طرحی ارائه کردند.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره عربی این احزاب عبارتند از حزب الوسط، فردای انقلاب، مصر قوی و الحضاره(تمدّن) که طرحی نو برای برون رفت از بحران سیاسی کنونی مصر ارائه کردند.
واحدمرکزی خبر در گزارشی به نقل از الجزیره افزود: این طرح متضمن صدور بیانیه قانون اساسی جدیدی با اصلاح ماده دوم و لغو ماده ششم بیانیه قانون اساسی مرسی است.
همچنین این طرح شامل بازگرداندن پیش نویس قانون اساسی به شورای موسسان برای بازنگری است.
خبرنگار الجزیره عربی اعلام کرد به عنوان بخشی از این طرح به سفارتخانه های مصری دستور داده شده تا همه پرسی قانون اساسی در خارج از مصر را به تاخیر انداخته و در روز چهارشنبه آینده برگزار کنند.
 قرار بود همه پرسی قانون اساسی در خارج از مصر امروز شنبه برگزار شود.
این احزاب تماس هایی با نیروهای سیاسی مخالف برقرار و آن ها را برای شرکت در گفتگوی ملی که رئیس جمهور مصر پیشنهاد آن را داده بود تشویق کرده اند.
الجزیره خاطرنشان کرد کمیته میانجیگری متشکل از شخصیت های برجسته بی طرف برای حل بحران مصر با محمد مرسی و نیروهای مخالف دیدار کرده است.
4949
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    10 3
    مگر عمرو موسي نمرده بود !!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
      7 2
      زنده شده لابد!
  • بدون نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    16 0
    مردک با رای و خواست مردم اومده روی کار حالا روی مردم اتش باز میکنه توپو تانک میاره ....
  • فرزاد IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    0 0
    عمر سلیمان گور به گور شد