رئیس مجلس با تاکید بر لزوم کسب مصوبه از مجلس برای ادغام وزارتخانه​ها گفت: نمایندگان می‌دانند تصمیمی که در این زمینه می‌گیرند نباید موجب تزلزل در بخش سایبری کشور شود.

علی لاریجانی در سخنانی در ششمین نشست مشترک تعامل و هم‌اندیشی مسئولان کمیته پدافند غیر عامل دستگاه‌های اجرایی کشور که در محل تالار مدرس ساختمان مشروطه مجموعه بهارستان برگزار شد، اظهار داشت: حرکتی که امروز در زمینه پدافند غیر عامل آغاز شده، حرکتی به جا و سنجیده است و باید پذیرفت که این امر از مقولاتی است که در دنیای جدید به آن اهمیت داده می‌شود و مقررات مختلفی هم در قانون برنامه پنجم و قوانین دیگر در زمینه پدافند غیر عامل به تصویب رسیده است.
وی افزود: برای کشوری مثل ایران که با چالش‌هایی روبه رو است توجه به پدافند غیر عامل بیش از هر مسئله دیگری باید انجام شود، توجه به پدافند غیر عامل برای همه کشورها و هر زمانی لازم است و هر زمان با اولویت‌های مواجه هستیم که البته اصل توجه به پدافند غیر عامل باید در اولویت اول باشد.
اهم سخنان رییس مجلس را به نقل از فارس بخوانید؛
• تقریبا در صحنه بین المللی شرایطی که مشاهد می‌کنیم توجه به سمت فشارهای اقتصادی است اما نباید از صحنه‌های دیگر غافل شد. دشمنان گاهی نسبت به جمهوری اسلامی ایران رفتارهای کینه ورزانه و ماجراجویانه دارند و به دنبال بهانه‌هایی مانند موضوع هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هستند و به دنبال سلطه جدیدی می‌گیرند که گاهی از آن به نام خاورمیانه جدید نام می‌برند.
• تنها کشوری که به مردم فلسطین یک مساعدت واقعی متناسب با زمان انجام داد جمهوری اسلامی ایران بود. همین مسئله باعث پیروزی فلسطین و شکست رژیم صهیونیستی شد. دشمنان از شرایط فعلی تحلیل دارند و می‌دانند ملت ایران، ملتی است که برابر زورگویی‌ها ایستادگی می‌کنند، جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرد و همین مسئله موجب تغییر شرایط در منطقه شد.
• اگر کسی پرونده اشغال عراق را ورق بزند به این امر خواهد رسید که قرار بود با اشغال عراق صحنه جدیدی در دنیا ایجاد شود و حتی برخی کشورها مانند روسیه، آلمان و فرانسه بعد از اینکه ظرف 20 روز عراق اشغال شد شرایط را قبول کردند و عملا سلطه پذیرفته شد اما تنها جمهوری اسلامی ایران بود که تا آخر مخالفت کرد.
• نگاه به عرصه منطقه نگاه اشتباهی از طرف آمریکایی‌ها بود، از ابتدا ایران گفت که با اشغال و فشار اقتصادی نمی‌توانید شرایط را تغییر دهید، در محاسبات آنها این مسئله وجود دارد که چطور ملت ایران نقشه‌های آنها را در منطقه عیان می‌کند.

• ما به دنبال ماجراجویی نیستیم ولی زور را نمی‌پذیریم، دشمنان به دنبال مشکل تراشی برای جمهوری اسلامی ایران هستند، همیشه باید موضوع برای دستگاه‌های مختلف مورد توجه باشد که یا باید با آنان هم گام شویم که این امر در مغایر با حرکت آرمان‌ خواهی انقلاب است و یا باید از حقوق ملت‌ها دفاع کنیم.

• دشمنان به دنبال مسئله سازی هستند، شاید امروز آنها جرات چنین امری را نداشته باشند اما روش‌های دیگری را دنبال می‌کنند لذا در بعد نظامی هم موضوع پدافند غیر عامل برای بخش‌های مختلف کشور باید مورد توجه قرار گیرد.
• از مدت‌ها پیش گفتند یک اقدامات فلج کننده اقتصادی علیه ایران داشتیم و شرایطی پیش آمده که ایران را فلج می‌کند، اما بعد از مدتی‌ آنها متوجه اشتباه‌شان شدند چرا که دستاوردی نداشتند که اسم آن را فلج کننده بگذارند. خیلی هوشمندی در این کار آنها نمی‌بینید البته مشکلاتی ایجاد کردند اما به هدفی که می‌خواستند نرسیدند، آنها می‌خواستند جمهوری اسلامی ایران دست از ایستادگی بردارد اما به نتیجه نرسیدند.
• اگر می‌خواهید با گردن کلفتی با ملت ایران حرف بزنید و اغراضتان را تحمیل کنید این راه به نتیجه نمی‌رسید.
• تورم و مشکلات داخلی مربوط به مشکلات مدیریتی است، هم اکنون در کشور تورم وجود دارد و نقدینگی افزایش یافته که این مشکلات باید تدابیری اصلاح شود، یک آنالیز دقیق از مشکلات اقتصادی نشان می‌دهد برخی مسائل ربطی به تحریم‌ها ندارد، به نظرم مدیرانی که در بخش‌های اجرایی کشور هستند و سابقه دارند، کاملا می‌توانند مشکلات اقتصادی را سامان دهند و در این زمینه نیز باید به تدبیری که رهبر انقلاب فرمودند، در زمینه اقتصاد مقاومتی توجه جدی شود.
• اگر تورم و بیکاری در کشور وجود دارد راه حل آن رونق بخشی به بخش تولید کشور است، اگر این موضوع حل شود، آنقدر توانمندی در داخل داریم که خیلی از نابسامانی‌ها را به سامان برسانیم. اگر بودجه سال آینده نیز با این دیدگاه تنظیم شود که اولویت به رونق تولید اختصاص یابد بهتر می‌توانیم مشکلات را حل کنیم.
• در سال جاری بودجه عمرانی حدود 44 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود اما با شرایطی که در فروش نفت پیش آمد، به این رقم نرسیدیم، وقتی موتور کارهای عمرانی کاهش یابد، بخش‌های دیگر هم آسیب می‌ببیند. باید بدانیم سال آینده هم با این مشکل روبه رو خواهیم بود. پس باید دفتری فراهم شود که مردم در کارهای عمرانی مشارکت کنند، در برخی استان‌ها شاهدیم که حتی فرودگاه آن استان به وسیله بخش خصوصی ساخته می‌شود. بنابراین اگر زمینه به وجود آید می‌توان کارهایی انجام داد.
• در مجلس می‌توانیم کمک کنیم و برای بخش‌های مختلف امکاناتی فراهم کنیم که بخش خصوصی انگیزه‌مند شود، اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه گندم وارد نکنید یعنی بتوانید گندم کاران را بسیج کنید، باید به محصولات استراتژیک کشور کمک کنیم. هم اکنون در گوشت سفید خودکفا هستیم، در گوشت قرمز لب مرزیم، در محصولات لبنی تقریبا خودکفا هستیم.
• یکی دیگر از مختصات اقتصاد مقاومتی سپردن امور تولیدی به دست مردم است. این امر احتیاج به یک عزم جدی دارد، باید از ابتکارات داخلی حمایت شود و بایستی از روش‌های استفاده کنیم که خود بخش‌های صنعتی علاقمند به این کار شوند.
• ادغام  دو وزارتخانه راه و شهرسازی با ارتباطات باید به صورت یک لایحه به مجلس ارائه و به صورت یک قانون تصویب شود؛ البته نمایندگان مجلس هم می‌دانند که تصمیمی که می‌گیرند نباید موجب تزلزل در بخش سایبری کشور شود. چرا که سایبر مقوله مهمی در پدافند غیر عامل و قطعا در مجلس به این امر توجه خواهد شد و البته نمایندگان ملت هم توجه دارند تا این موضوع به سامانی برسد.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =