«قدرت مقابله» عنوان برنامه‌ای است که بر اساس الگوی زمینه‌ای شناختی اجتماعی پرخاشگری کودکان پایه‌گذاری شده و چارچوبی مفهومی را برای مداخله شناختی رفتاری در اختیار مشاوران قرار می‌دهد و اخیرا کتابی با این موضوع به چاپ رسیده است.

ایبنا نوشت: «قدرت مقابله؛ راهنمای عملی درمان شناختی رفتاری» با ترجمه شیرین ولی‌زاده و رحمان بردی اوزونی دوجی منتشر شده است. برنامه قدرت مقابله «مداخله‌ای پیشگیرانه» است که برای پیشگیری از مشکلات رفتاری کودکان طراحی شده و به ادعای نویسنده کتاب، در مدارس و کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی قابل اجراست. روش اصلی ارایه برنامه قدرت مقابله، به صورت جلسات گروهی شناختی–رفتاری ساختار یافته تنظیم شده و در دو بخش کودک و والدین ارایه می‌شود.

بخش والدین برنامه قدرت مقابله شامل 16 جلسه گروهی و جلسات فردی دوره‌ای با هدف ایجاد و تشویق والدین برای ارایه توجه مثبت به کودک، داشتن انتظارات مشخص و تعیین وظایف کاملا مشخص برای کودک، ارتقای مهارت‌های مطالعه کودک، استفاده از روش‌های انضباطی مناسب، مدیریت استرس والدگری، ارتباط خانوادگی، حل مساله و تقویت مهارت‌های حل مساله یادگرفته شده در برنامه قدرت مقابله توسط کودکان است.

مخاطبان این کتاب مشاوران، روانشناسان و سایر متخصصان بالینی هستند که «برنامه قدرت مقابله» را برای گروه والدین اجرا می‏کنند.

این راهنما از شیوه‌ای استفاده می‏کند که مخاطبان اصلی این کتاب می‌توانند آن را به صورت جلسه به جلسه دنبال کنند تا بتوانند مداخله را به خوبی برای والدین اجرا کنند.

«گفت‌وگو»، «تمرین‏‏‏های ایفای نقش» و «تکالیف خانه» بخشی از دستورالعمل‌هایی هستند که در این روش برای کار با والدین در اختیار تسهیل‌گر گروه قرار می‏گیرند.

کتاب «قدرت مقابله؛ راهنمای عملی درمان شناختی رفتاری» اثر جان ای. لاچمن، لیزا لنهارت و کارن سی‌ولز در 256 صفحه و با شمارگان هزار و 100 نسخه و به بهای هفت هزار و 900 تومان از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و سفارش هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و سفارش خود را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز می توانند با پرداخت هزینه پستی، تلفنی سفارش خرید بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =