علیرضا سجادپور با اشاره به تعهد مکتوب حوزه هنری عنوان کرد تغییر وضعیت سینما آزادی در گرو تغییر رویه حوزه هنری است.

به گزارش خبرآنلاین، سینما آزادی یکی از سینماهایی است که شهرداری و حوزه هنری مالکیت آن را در اختیار دارند. به همین دلیل این سینما از اکران کردن برخی فیلم‌های تحریم شده توسط حوزه هنری محروم شده است.
 
اما شورای صنفی نمایش در مقابل این اقدام حوزه هنری ساکت ننشست و چون سینما آزادی یکی از سرنوشت‌ساز‌ترین سینماهای تهران است، از حوزه هنری خواست این سینما را از قاعده اکران نکردن فیلم‌های تحریمی مستثنی کند تا فیلم‌های تحریمی لطمه کمتری ببینند.
 
حوزه هنری هنوز به تعهد خود که ظاهرا به صورت مکتوب داده شده عمل نکرده و منکر آن شده‌ است. از طرفی شورای صنفی نمایش هم راهی جز ندادن حواله نمایش فیلم‌های روی پرده به سینما آزادی و در فشار گذاشتن مدیر سینما آزادی و مدیران حوزه هنری نداشت. به همین خاطر حواله نمایش سه فیلم «پله آخر»، «یه عاشقانه ساده» و «زندگی خصوصی آقا و خانم میم» را برای اکران در سینما آزادی صادر نکرد.
 
علیرضا سجادپور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص وضعیت حواله نمایش این سه فیلم  و اکران در سینما آزادی، به خبرآنلاین گفت: « این فیلم‌های اگر با سینما آزادی قرارداد هم داشته باشند تا وقتی حوزه هنری به تعهدات مکتوب خود عمل نکند، حواله نمایش برایشان صادر نمی‌شود و پافشاری شورای صنفی نمایش بر اکران نشدن این فیلم‌ها در سینما آزادی کار غلطی نیست.»
 
وی ادامه داد: «مشکل ما سینما آزادی نیست و مشکل در حال حاضر حوزه هنری است. حوزه هنری تعهد داده بود که سینما آزادی از زیر مجموعه سینماهای این حوزه بیرون بیاید.»
 
سجادپور درباره اکران فیلم‌های روی پرده نرفته تحریمی گفت: «امیدواریم حوزه هنری تا زمان اکران آن فیلم‌ها تغییر رویه دهد تا در شرایط بهتری اکران شود. اگر غیر از این باشد آن فیلم‌ها هم بدون داشتن سینماهای حوزه روی پرده می‌روند.»
 
وی درباره پیش‌فروش بلیت‌های سینما برای کمک به سینماداران توضیح داد: « رئیس جمهور مساعدت لازم را انجام داد تا به زودی بخشی از صندلی‌ سینماهای بخش خصوصی پیش فروش شود.  این کار به رونق اقتصادی سینماها کمک می‌کند و در این مورد تنها بخش خصوصی مورد نظر است.»
 
معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه عنوان کرد: «بخشی از بودجه این پیش‌فروش تامین شده است و به زودی در اختیار سینماداران قرار می‌گیرد. این بودجه در سازمان سینمایی پیش‌بینی شده بود، اما به دلیل اقتصاد مقاومتی در نظر گرفته نشده بود که با مساعدت رئیس جمهور این اتفاق افتاد.»
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =