محمد حمزه‌زاده قائم مقام حوزه هنری می‌گوید که بعد از برگزاری جشنواره فیلم فجر طبق روال سال قبل حوزه هنری اسامی فیلم‌هایی را که سال بعد اکران نخواهد کرد، اعلام می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، محمد حمزه‌زاده مهمان تلفنی برنامه تلویزیونی «هفت» بود تا درباره اتفاقات جاری بین حوزه هنری و وزارت ارشاد صحبت کند. او درباره توافقات جاری بین حوزه هنری ووزارت ارشاد گفت: «انشاالله اختلافات جاری تمام خواهد شد.»


ااو از وزارت ارشاد به خاطر ندادن حواله اکران از سوی شورای صنفی نمایش به سینما آزادی گلابه کرد و گفت که شما به عنوان مطلع حواله ندادن به سینما آزادی را بک کار قانونی می‌دانید؟


حمزه‌زاده در پاسخ به این سوال که تصمیم حوزه هنری برای اکران فیلم‌های سینمایی چیست؟ گفت: «کاری که حوزه هنری انجام داده کنترل اکران است. ما این کار را کردیم تا آرامش و امنیت را به سینما‌های کشور برگردانیم و شاهد طرح مسائل ضد خانواده در سینما‌ها نباشیم.»


او درباره توافق‌نامه بین حوزه هنری و وزارت ارشاد گفت: «ما طبق آنچه در توافق نامه بود عمل کردیم، ما تمایلی به نوشتن توافق نامه نداشتیم و این پیشنهاد وزارت ارشاد بود. در مجموع یک توافق شفاهی بین آقای خاموشی و وزیر ارشاد انجام شد. حوزه هنری فیلم‌هایی را که نمی‌خواست اکران کند، محرمانه اعلام کرد. در توافق نامه یک بند وجود داشت و آن این بود که سینما آزادی از دایره سینما‌های حوزه هنری در جریان اکران خارج شود که آقای خاموشی این موضوع را نپذیرفت.»


قائم مقام حوزه هنری گفت: «درباره فیلم «بی‌خود بی‌جهت»، ما اعلام کردیم که اگر فیلم اصلاح شود، حاضریم آن را اکران کنیم. اما هنوز اصلاحات آن انجام نشده است.»


او درباره اقدام حوزه هنری برای فیلم‌هایی که سال آینده اکران خواهد شد گفت: «در زمان جشنواره فیلم فجر سینما‌های حوزه هنری در اختیار جشنواره فیلم فجر خواهد بود. اما قرار ما با وزارت ارشاد این است که بعد از جشنواره اگر فیلمی در جشنواره باشد که مطابق با اهداف حوزه نباشد، لیست آن را به وزارت ارشاد اعلام می‌کنند.»


حمزه‌زاده در مورد تاثیر اکران نکردن برخی از فیلم‌ها بر فروش سینماهای حوزه هنری هم خاطرنشان کرد: «ما از ابتدای سال با یک افت در فروش فیلم‌ها مواجه بودیم. سینما‌های حوزه هنری که برخی فیلم‌ها را از لیست اکران‌های خود خارج کرد با رکودی در فروش مواجه شدند که ما از طریق تولیدات حوزه هنری آن‌ها را جبران می‌کنیم. از طرفی هر فیلمی که حوزه هنری پای آن ایستاده است، از جمله فیلم‌های پر فروش سینمای ایران بوده است.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اشکان IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    16 0
    حکومت خودمختارِ حوزه هری!