نشست تلویزیونی امشب رئیس جمهور یکساعت به طول انجامید.

به گزارش خبرآنلاين، رئيس جمهور در ادامه گفت و گوي تلويزيوني خود با مردم، با بيان اينکه هدفمندي در کام مردم شيرين بود اما آن را با اطلاعات غلط مخلوط کردند، ادامه داد: مثل اينکه گراني نرخ ارز را به اين قانون ربط دادند در حاليکه هيچ ربطي نداشت. نه اينکه اصلا ربطي نداشته باشد ولي حداکثر دو درصد تاثير داشته است.
وي افزود: از نظر من قيمت واقعي دلار 1226 تومان است و ما به تفاوت آن را به عنوان بيت المال بايد به مردم داد. نبايد دولت به جاي مردم، بهداشت و فرهنگ و آموزش را در دست بگيرد و به جاي مردم تصميم بگيرد. امنيت و بخشي از فرهنگ بر عهده دولت است اما چرا همه کارها را بايد دولت انجام دهد؟ بايد کارها را به مردم واگذار کرد.
رئيس جمهور سپس با لبخند کنايه آميزي گفت: پول​هايي از قبل بوده و بعضي هيات​ها پول​هايي مي​گرفتند، خب اينها بماند، اما از اين به بعد را بايد به مردم واگذار کنيم. دولت مي خواهد کارها را به مردم واگذار کند.
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي که به پيشرفت طرح​هايي چون سهام عدالت و مسکن مهر و پروژه هاي مهر ماندگار اشاره داشت، نيز گفت: سهام عدالت بايد به 6 دهک پرداخت شود. الان از مرز 40 ميليون نفر دريافت کننده گذشته است. به مردم مي گويم که اين سهام را نگه دارند. ارزش آن دو برابر شده و در آينده نزديک مي​توانند آن را خريد و فروش کنند. مردم نگويند اين کارت چيست و چه ارزشي دارد؟ مردم فکر نکنند فقط يک کارت در دست دارند، سود آن به زودي به مردم پرداخت خواهد شد. ما به هر نفر يک ميليون تومان سهام داده​ايم که الان ارزشش به 2 يا 2.5 ميليون رسيده است.
گزيده سخنان وي از اين قرار است:
·         6 ماه به پايان اين دولت مانده، عيب ندارد بگذاريد هر بلايي هست سر ما بيايد و دولت بعدي بيايد به کارهاي ديگر برسد.
·         مسکن مهر روند خوبي دارد. البته تغيير قيمت​ها روي آن تاثير گذاشته اما روي برنامه پيش رفته است.
·         مهر ماندگار شامل 900 طرح بزرگ از نيروگاه تا راه آهن است. معمولا اين طرح ها به خنسي مي افتد که توانمان را بسيج کرديم تا طبق برنامه پيش رود.
·         مگر مي شود، دولت پول جاي ديگري را بردارد؟ دولت، تنها بخشي است که 60 تا ناظر روي کله​اش است! ما هر کاري مي کنيم 100 نفر آن را ثبت مي​کنند! اما برخي مي خواهند نقش دشمن را کمرنگ کرده و به خاطر انتخابات دولت را مي کوبند. در حاليکه ابعاد تحريم مشخص است. چطور برخي مي گويند دولت بودجه ها را جا به جا مي کند؟ دولتي که "له له مي زند" براي کار عمراني، چطور ممکن است از بودجه عمراني به بودجه اجرايي بدهد؟ اگر پول بود مي داديم به پروژه مهر ماندگار تا زودتر پروژه ها انجام شود. اما مي بينيد که حتي اضافه کار کارمندان دولت را هم نداده​ايم و من مي دانم که کارمندان ما در فشارند.
·         در کشور ما حرف زدن هزينه ندارد!
·         {در پاسخ به اينکه ما به تفاوت نرخ فروش ارز را به حساب ذخيره واريز مي کنيد؟} دولت ارزي را نفروخته که ما به تفاوت آن را بدهد! بانک مرکزي هم ارز را 1226 تومان هميشه فروخته است. پتروشيمي هم جدا ارز را فروخته که عمدتا خصوصي شده است. وزارت نفت هم 14.5 درصد درآمد نفت را دارد که خودش آن را مي فروشد و شايد در پروژه​هاي مهر ماندگار هزينه کند.
·         اين دولت تنها دولتي است که سه تا 30 درصد درآمد ارزي را در صندوق توسعه ارزي کنار گذاشته است. سهم وزارت نفت هم از 6 و 7 درصد به 14.5 درصد افزايش يافت. پس سهم دولت از درآمدهاي ارزي کمتر از دولت​هاي قبل است. اگر حساب صندوق توسعه، جاري شود، قيمت ارز به سرعت کاهش مي يابد. اگر دولتي داوطلبانه کار مي کند،نبايد دستش را ببندند. بگذارند بخشي از اين حساب را ما ريالي کنيم تا کارها به پيش برود.
بخش پاياني اين نشست را تا دقايقي بعد بخوانيد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    جمله ی طلایی سخنان رئیس جمهور: هدفمندي يارانه ها به كام مردم شيرين بود
  • نرگس NL ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    هرجا کم می آورند توی سر دولت میزنند(این جملش خیلی با حال بود)
  • بدون نام IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    اين اقا به اولين و تنها قشري كه حمله ور شد قشر مظلوم ايثارگر بود كه با اهداف از پيش تعيين شده و كسب حمايت اقشاري خاص مطرح كرد.واقعا يعني تمام حساب كتابهاي شما صحيح است بجز انچه براي ايثارگران است؟!!. منظور شما از مثال زدن اين قشر كاملا اشكار بود.فكر نميكنم ايثارگران به بودجه اي كه در دولت شما مصوب شود نيازي داشته باشن.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      3 7
      فکرنکنم چنین منظوری داشت .مثال زد ودر مثل مناقشه نیست
  • بدون نام IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    یکم دلار 1226 ریالی دارین به ماهم بدین واقعا انسان از حرف های ایشان به جوش میاد... خفه شدیم بابا یکم تقصیر رو حداقل به گردن بگیرین ادم یکم خنک شه لا اقل
    • کاوه ایرانی IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      چرا الان ناراحت میشید؟؟؟4 سال پیش مگه همین ها را ایشان نمیگفت؟؟؟ الان دلار 3000 تومانه و ایشان میگن 1226!!!! دیگه سهام عدالت معنی نداره و ایشان از سهام عدالت سخن میگن... گرانی بیداد میکنه..از شیر و لبنیات و گوشت و مرغ تا آدامس!!!! همه چی حداقل 2.5 تا 3 برابر شده...پروژه های عمرانی هم تعطیل.....
  • بدون نام ES ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    چرا دلار 1226 تومنی را 2560 تومان به دانشجوهای خارج کشور میدید. به نظر شما این زورگیری نیست؟
    • بدون نام US ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      15 6
      مگه دانشجوهایی که با هزار مشقت خارج از ایران درس میخونند ایرانی نیستند؟ تازه بازهم آمار دانشگاههای خارجی نشون میده ایرانیها بخاطر هزینه های سنگین مجبور به ترک تحصیل و بازگشت به ایران هستند... وضع معیشتی دانشجویان ایرانی را مقایسه کنید با دانشجویان عرب است که کشورهایشان یک دهم ما ثروت ندارند خیلی شرم آور است...
  • علی IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    864 4
    نتیجه گیری از حرف های رییس جمهور : کلا دولت در هیچ موردی مقصر نیست!!!
  • بدون نام US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    چرا بعضي ها فكرميكنند همه چيز تقصير احمدي نژاده
    • بدون نام IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      16 2
      همه تقصیر ها گردن من خوبه از طرف ...
    • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      7 1
      پس گردن کیه؟ چرا تو این هفت سال انقدر گرونی شد؟؟
  • بدون نام US ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    19 5
    حرص خوردم کانال رو عوض کردم
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    24 2
    يه زماني ميگفت دلار 800-900 تومن بيشتر نميارزه حالا ميگه 1226 تومن
  • علی US ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    14 1
    احمدی نژاد نگفت قیمت واقعی دلار 1226 تومانه بلکه گفت قیمت دلار از نظر من در حال حاضر 1226تومانه.من به شما با هر فرمولی که شما قبول داری به صورت علمی ثابت میکنم قیمت دلار زیر 800تومانه.متاسفانه دلار سالهای ساله به دلایل مختلف از جمله فشار فعالان صادراتی واینکه قیمت بالایش درآمد ارزی دولتهارو از محل فروش دلارهای نفتی وگازی بالا میبرده بسیار بیشتر از قیمت واقعیش توسط دولتها در لایحه بودجه قیمت گزاری میشه.فریادها هم به جایی نمیرسد.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    26 1
    طلایی ترین جمله این بود : در کشور ما حرف زدن هزينه ندارد! واقعاً درست گفتی.