۰ نفر
۳ دی ۱۳۹۱ - ۲۱:۰۰

موسی قربانی

بعد از فرمایشات رهبری انتظار نمی​رفت آقای دکتر احمدی​نژاد در مصاحبه تلوزیونی خود به مسائلی بپردازد که واکنش دیگران را در پی داشته باشد ولی متاسفانه آقای رئیس جمهور در بین حرف​های فراوانِ خوبی که زد با ارائه یک سری آمار و اطلاعاتِ موردِ تردید دیگران و انداختن توپ به میدان مجلس ومتوجه ساختن مسؤلیت تمام ناکامی​ها به گردن مجلس و دیگران، فضائی را در کشور ایجاد کرد که در روزهای آینده شاهد پاسخ نمایندگان در قالب تذکر، اخطار و نطق میان دستور خواهیم بود که متاسفانه آنچه به عنوان تذکر و اخطار مطرح می​شود بر خلاف صریح آئین نامه داخلی مجلس است که هیأت رئیسه مجلس با اغماض و تساهل با آن برخورد می​کند و در تشدید اختلافات مؤثر واقع می​شود.
علیرغم اینکه آقای رئیس جمهور به کرات تأکید کرده است که مخالفین بهانه جوئی می​کنند و دشمن را نادیده می​گیرند و... اما متاسفانه باز هم با بیان برخی مسائل بهانه به دست مخالفین خود می دهد تا با سوء استفاده از تریبون های مختلف به تخریب دولت و مسموم کردن فضای عمومی کشور بپردازند.
آقای رئیس جمهور تصور می کند اگر ابتدا بگوید قصد اختلاف افکنی ندارم یا دعوا نداریم و دوست هستیم و بعد حرف خودش را بزند ویا به آرامی سخن بگوید از قاعده اختلاف افکنی به دور خواهد بود این اقدام عینا مانند کار برخی عوام الناس است که شروع می​کنند به غیبت کردن ولی ابتدا می​گویند غیبت نباشد !! این آقایان توجه ندارند که انطباق یک عنوان از قبیل اختلاف افکنی ، غیبت ، تهمت و... بر یک سخن به محتوای آن بستگی دارد نه به قصد و نیتِ گوینده آن و با این وصف چه آقای رئیس جمهور بخواهد یا نخواهد نتیجه فرمایشات ایشان ایجاد اختلاف است که در روزهای آینده اثرات آن را خواهیم دید و نه تنها مجلسیان بلکه سایر قوا و مجامع علمی نیز به آن واکنش نشان خواهند داد.
بیان مسائلی از قبیل اینکه قانون هدفمندی 11 بار اصلاح شده ، مدیریت چند گانه وجود دارد ، نگذاشتند معوقات را بگیریم، اطلاعات نادرست مبنای قانون گذاری شده است، نمی​گذارند دولت کارش را انجام دهد ، دولت کمترین گلایه را کرده است ، فشاری که به این دولت آمده به هیچ دولتی نیامده ، دیواری کوتاه تر از دیوار دولت وجود ندارد، برخی فکر می​کنند می​توانند به جای ملت تصمیم بگیرند، و...حتما با واکنش دیگران مواجه می​شود وآقای رئیس جمهور نباید توقع داشته باشد که دیگران سکوت کنند و پاسخ ندهند.
با توجه به اینکه اینجانب تا چند ماه پیش در مجلس بودم و اطلاعات کافی خصوصا در مباحث مربوط به یارانه ها دارم با اطمینان عرض می​کنم برخی از فرمایشات آقای رئیس جمهور پاسخ​های شفاف و روشنی دارد و حقیر نیز طی روزهای آینده با نگاهی بی طرفانه و با هدف تنویر افکار عمومی به برخی از این موارد اشاره خواهم کرد.
در خاتمه تأکید میکنم قطعا این قبیل فرمایشات به دیگران برخورد خواهد داشت وکسانی حق پاسخگوئی را برای خود محفوظ می​دانند ولی انتظار می​رود مجلسیان اگر خودشان را پیرو ولایت فقیه می​دانند این فرمایش رهبری را آویزه گوش قرار دهند که فرمود:" مقداری هم از حق خودتان بگذرید " و به آن عمل کنند و به سخنان رئیس جمهور پاسخ ندهند.
این فرمایش رهبری اقتضاء میکند کسانی که حق پاسخ گوئی برای خود قائل هستند با تبعیت از ولایت امر ایثار کنند و از حق خود بگذرند و با این اقدام خدا پسندانه به آرامش فضای جامعه کمک کنند و در عمل نشان دهند که ملتزم به ولایت هستند و به مصالح کشور می اندیشند.
 /2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 26
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    آقای قربانی یعنی اینکه در این مدت تمامی توپخانه رسانه ای دوستان شما و مجلس با تمامی حدت و شدت داشته اند به مردم این را می قبولاندند که هدفمندی علت العلل تورم است را باید چگونه پاسخ گفت؟؟ یعنی اینکه می گویند دولت مدیریت سوء داشته است را نباید پاسخ گفت زیرا برخی دیگر پاسخ خواهند گفت؟؟ اینکه دیگرانی حرف شما نمی پذیرند و با تمامی قدرت خویش می خواهند در این چند ماهه تمامی تاثیر تحریمها را بهپای هدفمندی بگذارند دلیل نمی شود که یک طرف بنشیند و بگذارد در تمام رسانه ها مصل همیشه مظلومانه به او بتازند. آقای قربانی شما دارید رئیس جمهور را به اختلاف افکنی متهم می کنید اما در مقابل تمامی سخنان نمایندگان مجلس و رئیس آن هیچ واکنشی در این چند ماه نداشته و نخواهید داشت
    • بی نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
      8 20
      واقعا دولت را به ستوه اورده اند مجلس نمی خواهد دولت کارکند
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    ای کاش شما هم حرف نمی زدید.
    • بدون نام GB ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
      ایکاش همه به ولایت دل وزبان می سپردیم
  • بدون نام IR ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    هدفمند شدن یارانه ها کاری عاقلانه بوده و است ولی اجرای اینچنینی علط است و ادامه ان غلط اندر غلط
  • بدون نام IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    13 1
    مسئولان بايدمتناسبا پاسخگوباشند. تامردسخن نگفته باشد عيب وهنرش نهفته باشد پس يك نمره منفي براي تيترمقاله.
  • بدون نام IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    14 1
    توی این کشور اگر کسی اصلا حرفی نزند خیلی بهتره بخز شما ودوستانتان .
  • اکبر IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    9 0
    باید همه نظر خود را بدهند نگویید که اگگه حرف بزنند چه میشود اگه میخواهیم که جامعه درست شود باید انتقادهم باشد
  • امیر CA ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    7 7
    البته به نظر میرسد بیشترین عصبانیت بعضیها از چند جمله "انتخاباتی" احمدی نژاد بود و نگرانی از انتخابات آزاد گرنه راجع به هدفمندی حرف جدیدی نزد.
  • بدون نام BE ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    5 18
    برای چه سخن نگویند؟ ایشان منتخب مردم هستند و همچنان مسؤولیت اجرایی بر دوش ایشان است.
  • ف IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    24 1
    شما فقط دارين مردم را قرباني خودتان ميكنين فقط به فكر قدرت هستين
  • بدون نام IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    7 0
    و ایذا شما!
  • حسین NL ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    18 2
    ای کاش تشخیص ما درست بود نه اینکه کسی رو محکوم به ساکت بودن کنیم!! رئیس جمهور همون آدمیه که 8 سال پیش رئیس جمهور شد ولی همه الان متوجه شدن که این آقا رئیس جمهور خوبی نبوده.
  • احمدی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    12 1
    ای کاش رسانه ها یاد میگرفتند که تیتری نزنند صرفا برای جذب مخاطب و بلوا ای کاش
  • بدون نام IR ۰۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    16 9
    من هیچ طرفداری از شخص خاصی نمی کنم ، اما به نظرم شما در جایگاهی نیستید که این چنین درشت در برابر مقام رئیس جمهور یک مملکت صحبت کنید!
  • بدون نام IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    14 3
    اقای رئیس جمهور در مورد رهبر عزیز اینحور نقل قول میکنه" خود رهبر بزرگ انقلابم میگه من یک رای بیشتر ندارم " اونوقت شما تو صحبتهاتون میگین "فرمایشات ایشان". با هرکی باید مثل خودش حرف بزنید.
  • بدون نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    10 1
    مسئولان بايدمتناسبا پاسخگوباشند. تامردسخن نگفته باشد عيب وهنرش نهفته باشد پس يك نمره منفي براي تيترمقاله.
  • آریا IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    17 1
    شما این وسط چکاره اید ازطرفی به نمایندگان توصیه میکنید جواب ندهند ازطرفی می فرمایید که شما درروزهای آتی جواب خواهیدداد.چرا آتش را شعله ورتر می فرمایید.
  • علي IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    5 4
    ما از صحبتهاي رئيس جمهور چنين برداشتي نكرديم و فقط ايشان استدلالهاشون رو گفتند كه بنده بعنوان يك شهروند تا حدودي قانع شدم و بس
  • بدون نام IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    4 1
    کاش ... اما کاش گفتن دردی رو هم دوا میکنه؟
  • کریم مالکی IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    12 2
    آقای قربانی حق را بگویید اختلاف بوجود نمی آید سخن باطل است که اختلاف ایجاد می کند آیا آقای رئیس جمهور می تواند طبق برنامه خودش عمل کند یا موانعی مانند مجلس وقضائیه بر سر راهش هست اگر هست بپذیرید اگر نیست صریح ومستدل رد کنید مسلما مجلس اجاره نداد آقای احمدی نژاد هدفمندی یارانه ها را به طور کامل اجرا کند واین توپ نیست که به میدان مجلس انداخته باشد بلکه حقیقتی است غیر قابل انکار
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    9 6
    در اينكه قوه مجريه وشخص اقاي احمدي نژاد داراي اشكالاتي هستند شكي نيست ليكن اولا"در حسن نيت ،شجاعت ،صداقت وسخت كوشي او شكي نيست دوما" پرونده عملكردي دولت ،مخصوصا"شخص رئيس جمهوربسيار بسياردرخشانتراز عملكردمجلس وقوه قضائيه وخيلي از دستگاهها ونهادهامي باشدسوما" حرف احمدي نژاد بيچاره يكي از اصول بديهي مديريت مي باشد(اصل وحدت فرماندهي )و هر انسان منصفي برحقانيت ان اعتراف مي كند
  • بدون نام IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    1 3
    من که راضیم از دکتر...
  • وحيد IR ۲۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    0 1
    لازم است به حضرات مجلسي يان ازجمله آقاي قرباني يادآورشويم رئيس جمهورهرچه در زمان تبليغات ويابعدازآن گفته عمل كرده شمابرريدبه قولهايي كه داديدوسوگندي كه خورديدنگاه كنيدچندتاعملي شده اندشماها حاضرنيستيدحتي نظارت برخودرا چندين سال است به تصويت برسانيدياچقدروام هاي چندميليوني گرفتيدآيا رئيس جمهوراين كار راكرده ؟ جريان رطب پيش مياد.
  • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    2 1
    امام خمینی فرمودند:مجلس درراس اموراست وتاریخ رااگربخوانیدمتوجه میشویدتضعیف مجلس مساوی است بادیکتاتوری دیکتاتورهامجلس راتضعیف میکنندتابتوانندهرکاری انجام دهند
  • بنده خدا GB ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    1 0
    به نطر بنده حقیر تنها راه نجات چنگ زدن به ریسمان الهی است و برگشت و توجه به فرمایشات مقام معطم رهبری است. ایشان ثابت کردند که یک پدر خوب هستند. حال نوبت ماست که فرزند صالح باشیم. انشاالله.