۰ نفر
۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱

ایسنا نوشت:

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اظهار کرد که اگر تنها شرط پایان ناآرامی‌ها در سوریه برکناری بشار اسد باشد، مصلحت این است که وی کنار برود.

به گزارش سایت اینترنتی النشره، موسی ابو مرزوق، معاون خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در حاشیه کنفرانس حزب ارتباط اسلامی در موریتانی از بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه خواست تا به خواسته‌های مردمی پاسخ مثبت نشان دهد و به دلیل افزایش تعداد کشته‌شدگان و مجروحان و آوارگان از قدرت کنار رود.

ابو مرزوق اظهار کرد: خواسته‌ها برای برکناری بشار اسد خواسته مردم سوریه و تمام جنبش‌ها در حال حاضر است.

وی در ادامه افزود: اگر این خواسته تنها شرط برای پایان کشتار باشد، من بر این باورم که مصلحت این است که بشار اسد به این خواسته‌ها پاسخ مثبت نشان دهد.

موسی ابومرزوق خاطرنشان کرد: مصلحت همچنین این است که کشتار افراد بیگناه و ریختن خون سوری‌ها پایان یابد.

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس هم‌چنین توقف کشتار فلسطینی‌ها در سوریه را نیز خواستار شد.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    29 60
    نمک خوردی نمکدان را شکستی.این عربا با هم حتی مشکل دارن.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    38 48
    نمک خوردی و نمکدان شکستی حماس! حماس به این دلیل الان حماس است که بشار و پدرش حافظ اسد ازشون حمایت کردند و بهشون دفتر دادند.
  • پیمان IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    92 9
    باید روزی ما هم منتظرِ نمکدان شکستنِ حماس باشیم
    • بدون نام IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
      30 7
      مگر خالد مشعل در ترکیه مزد ایران را نداد و اردوغان را رهبر مسلمین جهان ننامید؟
  • خلیج فارس IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    67 5
    پیش چشم بعضی ها روشن...!!!!!
  • آرام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    58 23
    اين عواقب حمايت سوريه از فلسطين بود اين ها نمک نشناس هستند خداوند هر کسي را هرچا لايق است مي دهد حق اينها آوارگي و دربدري است فردا جواب محبت ايراني ها را چگونه ميدهند
    • بدون نام AU ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
      18 6
      بسیار کامنت زشت و توهین آمیز و نژاد پرستانه ای بود. آرزوی دربدری کردن برای یک ملت را حتی صهیونیست ها هم به زبان نمی آورند. اتفاقا موضع حماس یک موضع عملگرایانه و منطقی است دلیلی ندارد وقتی ملت سوریه در برابر حکومت این کشور ایستاده اند حماس بخواهد طرف حکومت سوریه را بگیرد هزینه ای که برای حماس شده از جیب ملت سوریه بوده نه از ارث پدری بشار الاسد طبیعی است که حماس طرف ملت سوریه را بگیرد و نه حکومت سوریه.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    94 4
    قابل توجه مسئولین ایرانی!
  • بدون نام AE ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    3 1
    من با اينها سرو كار دارم واينهارا خوب مي ٍٍٍٍسناسم
  • ن-ش IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    10 22
    آقای ابو ورزوق کنار رفتن بشار اسد خواست ملت سوریه نیست بلکه خواست اسرائیل و آمریکا و ساده لوحانی همچون شماست این اول کار است کارهای زیادی دارند که جنابعالی اطلاع ندارید پس شماها کی می خواهید که از خواب غفلت بیدار شوید آیا کم تاوان داده اید
    • بدون نام AU ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
      14 2
      شما نماینده ملت سوریه هستید ؟ کجا و کی به شما نمایندگی دادند ؟ خواست مردم سوریه در تبلیغات رژیم اسد مشخص نمیشود در یک انتخابات آزاد و عادلانه با نظارت بین المللی مشخص میشود که خاندان اسد 45 سال است از آن خودداری کرده است و مشخص است طرفی که که از رقابت آزاد و عادلانه فراری است نتیجه رقابت را میداند.
  • خسرو تحقيقي IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    6 18
    من در اين جا فاتحه جنبش حماس را با داشتن چنين مسئولاني همچون خالد مشعل وابومرزوق خواندم اينها راه همان ياسر عرفات خيانت كار را مي روند
  • رضا IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    6 3
    اي كاش سياستمداران ما هم در مورد سوريه همانند حماس منطقي بودنند.
    • بدون نام IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
      1 2
      ما باید به فکر منافع کشور خودمان باشیم در این زمان منافع ما حمایت از اسد است .
  • ياسر IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    3 10
    آقاي بدون نام طرفدار دموكراسي از استراليا انتخابات آزاد و عادلانه كه با توپ و تفنگ و تانك نمي شود . بشار اسد كه صد بار اعلام كرده شورشيان دست از ترور و كشتار بردارند تا انتخابات آزاد رو برگزار كنه. حاميان شورشيان چه كساني هستند؟؟ سعودي و قطر مرتچع. اينها دموكراسي مي فهمند؟ تصور كنيد از اين به بعد هركس در كشورش اسلحه بدست بگيرد و به حكومت بگويد از قدرت كناره بگير كه ما نماينده مردميم مي خوايم جاي شما رو بگيريم. اگر اونا واقعا دنبال انتخابات هستند چرا دنبال انتخابات نيستند و دنبال كشتار هستند؟ در هر صورت بشار اسد با زور سقوط نمي كنه خيالت راحت.
    • بدون نام AU ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
      6 1
      دوست گرامی مغلطه نفرمایید. بحث درگیری مسلحانه دو سال است که در سوریه جریان دارد 43 سال قبل از آن چطور بود وضعیت ؟ اگر اسد براستی میخواست انتخابات آزاد برگزار کند چرا زمانی که به قدرت رسید برگزار نکرد؟ و یا زمانی که در آغاز تظاهرات مردم مسالمت آمیز به خیابان ها آمدند نه تنها حاضر به برگزاری انتخابات آزاد نشد که مردم را به گلوله بست و زمینه را برای درگیری مسلحانه و حضور گروههای افراطی نظیر القاعده آماده کرد. عربستان و قطر حکومت های مرتجع هستند در این شکی نیست ولی اگر اسد به خواست مردم تمکین میکرد و بر اساس اصول دموکراتیک از قدرت کناره گیری نموده و در یک انتخابات آزاد عادلانه و رقابتی باردیگر کاندیدا میشد کار به اینجا نمیکشید. اسد هرگز حاضر به ترک قدرت نیست.
    • بدون نام AU ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
      6 1
      در ضمن من در جایی ننوشتم که اسد که نماینده مردم است یا مخالفین اسد ! عرض کردم محبوبیت افراد و گروه ها از راه تبلیغات تلویزیونی مشخص نمیشود در یک انتخابات آزاد عادلانه و رقابتی با نظارت بین المللی برگزار میشود که در سوریه هرگز این اتفاق نیافتاده است. خاندان اسد در 45 سال گذشته قدرت را به صورت موروثی در دست داشته اند و تنها حزب مجاز کشور حزب بعث بوده است. انتظار دارید چنین حکومتی را مردمی یا دموکراتیک بنامیم؟ متاسفانه چنین حکومت های وهن نظام جمهوری هستند.
    • بدون نام AU ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۶
      5 1
      اسد اگر قصد برگزاری انتخابات آزاد داشت همان سال گذشته که انتخابات برگزار کرد از قدرت کناره گیری میکرد و درها را به روی خبرنگاران و ناظرین خارجی باز مینمود و خود در کنار سایر احزاب و گروه ها کاندیدا میشد تا نتیجه مشخص شود . نه اینکه در یک کشور تمام رسانه ها در دست دولت باشد و تنها حزب مجاز کشور حزبی باشد که رییس آن در قدرت است و حتی یک روزنامه مخالف وجود نداشته باشد و اجازه حضور ناظرین خارجی هم داده نشود و عده ای از اعضای حزب بعث به عنوان مستقل در انتخابات نمایشی شرکت کنند و بعد هم بگویند در کشور ما انتخابات وجود دارد اینها وهن مردمسالاری است از این انتخابات ها صدام هم زیاد برگزار میکرد.
  • sadegh IR ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۵
    2 2
    چرند و پرند.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۶
    1 1
    من فیلم کشتار توسط شورشیها رو دیدم واقعا تاسف باره