نشر ثالث به تازگی کتاب‌‌های «قدرت زن» در حوزه روانشناسی خانواده، مجموعه داستان «پیش از طلوع خورشید» و نمایشنامه «آزادی به سرزمین خود باز می گردد» را منتشر و روانه بازار نشر کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، کتاب «قدرت زن» با عنوان فرعی «زندگی خود و همسرتان را دگرگون کنید» نوشته لارا شلسینگر با ترجمه دنیس آژیری است که در 280 صفحه تدوین شده است. در پیشگفتار کتاب «قدرت زن» آمده است: متأسفانه این دیدگاه در میان زنان جوان جامعه ما به شدت رواج پیدا کرده است که در حق همسران خود اجحاف کنند. پر واضح است که زنان، دیگر «همسری» و «مادری» را ارج نمی گذارند. زنان فراموش کرده اند که میل به تربیت و مراقبت کردن از ویژگی های ذاتی آنان است. آن ها به انتخاب شخصی به عنوان مادر دوم و شاید مادر اصلی فرزندشان روی آورده اند. آنان همچنین به همسر خود توجهی نمی کنند و چنین می پندارند که اصلاً مردان به چه حقی می خواهند ما را از توجه به خودمان و نیازهای زنانه مان باز دارند؟

زنان بسیاری در ارتباط با همسر و فرزندان خود با مشکل مواجهند. آنان حتی اگر به خانواده خود توجه می کنند، از آن احساس خرسندی نمی کنند. فرهنگ غالب فمینیستی که بر سطح جامعه حاکم است، عامل اصلی این ناهنجاری است. فرهنگی که ارزش های واقعی از جمله فداکاری، متعهد بودن، توجه به اخلاقیات و وفاداری را تبدیل به ضد ارزش کرده و تصوری موهوم از برابری دو جنس، توجه به لذت های آنی و دستاوردهای مادی را جایگزین آنها نموده است.

این وضعیت نه تنها بر قدرت زن نخواهد افزود که حتی به سردرگمی و پریشانی او خواهد انجامید.»
 

شلسینگر در بخشی از کتاب آورده است: «جالب توجه است زمانی که زن به ارزش خود پی می برد، همسرش نیز به او احترام می گذارد و حاضر است هر کاری را به خاطر او انجام دهد. زیرا مردان به امید کمک و پشتیبانی از خانواده و همسرشان زنده اند». و در ادامه می افزاید: «سه چیز کلید رسیدن به قدرت است: تأیید، قدردانی و محبت».

دکتر لارا شلسینگر دارای دکترای روان شناسی و فوق دکترای مشاوره ازدواج و خانواده است. او دارای تجربه سی ساله در امر مشاوره خانواده است. تألیفات او مبتنی بر شناختش از جامعه و مشکلات خانواده های امریکایی است که با استقبال قابل توجه زوج های امریکایی روبه رو شده است. مطمئناً تأثیر فمینیسم بر خانواده های امریکایی و سست شدن بنیان خانواده و افزایش مشکلات زناشویی از انگیزه های او برای نوشتن این کتاب بوده است.

 

همچنین جدیدترین نمایشنامه سعید پورصمیمی با عنوان  «آزادی به سرزمین خود باز می گردد» از سوی این ناشر منتشر شد. داستان «ضحاک»، «بارگه داد»، «حدیث قتل میرزا تقی خان امیرکبیر» و «پیر صنعان» از جمله آثار قبلی این بازیگر پیشکسوت و شناخته شده تئاتر و سینما است.

 

بر اساس این گزارش، مجموعه داستان «پیش از طلوع خورشید» نوشته محمد جوهری فرد نیز از تازه های این ناشر است. در برشی از کتاب که پشت جلد اثر منتشر شده، می خوانیم: «نمی خواهم ناراحتت کنم ولی باید منطقی باشی. من که باهات دشمنی ندارم. قبول داری...؟ حالا جوابمو بده... پسر چیزی نگفت. سرش پایین بود... پس ممکنه با کس دیگه ای بوده باشه، درسته؟... نمی دونم! اونو فراموش کن. این راحت ترین کاره. میتونی بری یکی دیگه رو برای خودت دست و پا کنی. احتمالا سانازم همین کارو بکنه...»
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266345

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =