رهبر کره شمالی ، تلاش برای کاستن از تنش های مرزی با کره جنوبی را با استفاده از اجرای بیانیه های مشترک قبلی امضا شده میان دو کشور خواستار شد.

به گزارش خبرآنلاین براساس بیانیه ای که شب گذشته و در آستانه سال نوی میلادی از سوی رسانه دولتی این کشور پخش شده به نظر می رسد که کم کردن تنش با همسایه جنوبی یکی دیگر از اقدامات کیم جونگ اون رهبر جوان کره شمالی در انجام اصلاحات وعده داده شده باشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز در این بیانیه بعد از تبریک سال نو آمده است : مسئله مهم در پایان دادن به جدایی کشور و دستیابی به اتحاد دوباره ،کنار گذاشتن رویارویی بین کره شمالی و جنوبی است.

فارس نیز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد،کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در اقدامی نادر در سخنرانی که در تلویزیون پخش شد خواستار کاهش تنش با کره جنوبی شد.

اظهارات مهم رهبر کره شمالی درحالی مطرح می‌شود که «پارک گئون های» رئیس جمهور جدید منتخب مردم نیز در پیامی بعد از انتخابات گفت که در صورت لزوم حاضر است با رهبران شمال دیدار کند.

از زمان درگذشت «کیم جونگ ایل» رهبر سابق کره شمالی در 17 دسامبر 2011  این برای اولین بار است که رهبر جدید و جوان کره شمالی پیامی مسالمت آمیز برای سئول ارسال می‌کند.

شبه جزیره کره اندکی بعد از پایان جنگ جهانی دوم به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شد و جنگ کره در سال‌های 1950-1953 شبه جزیره را کاملا به دونیم تقسیم کرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 267717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
    7 14
    داره آدم میشه