۰ نفر
۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸

مراسم یادبود مرتضی ثاقب‌فر مترجم و نویسنده که قرار بود روز یکشنبه 17 دی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود لغو شد.

فرحناز خمسه‌ای همسر مرتضی ثاقب‌فر با بیان این مطلب به خبرآنلاین گفت: «قرار بود امروز مراسم یادبود همسرم در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شود، اما این برنامه بدون هیچ توضیحی لغو شد.»
به گفته او انجمن افراز مراحل کسب مجوز را طی کرده بود. با این حال اعلام شد مراسم اجازه برگزاری ندارد. از این روز خانواده ثاقب‌فر تصمیم گرفته‌اند دیگر هیچ مراسم یادبودی برای او برگزار نکنند.
مرتضی ثاقب‌فر از دو زبان فارسی و فرانسه آثار تاریخی را به فارسی ترجمه می‌کرد و تاکنون بیش از 100 جلد کتاب، تألیف و ترجمه از او منتشر شده است.

«شاهنامه و فردوسی و فلسفه تاریخ ایران»، «بن‌بست‌های جامعه‌شناسی» از نوشته‌های او و «یونانیان و بربر‌ها» امیرمهدی بدیع، «تاریخ کمبریج» مجموعه 14 جلدی «تاریخ هخامنشیان» دانشگاه خرونینگن هلند و «اخلاق پروتستانی و روح سرمایه‌داری» ماکس وبر ترجمه‌های این مترجم پیشکسوت است.

 ثاقب‌فر 9 مرداد سال 1321 در تهران متولد شد. او سال 1356 با ترجمه کتاب جامعه‌شناسی و فلسفه امیل دورکیم وارد دنیای ترجمه شد.

این مترجم 10 دی به دنبال سکته مغزی در تهران درگذشت.
58244
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 268891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =