دو مجموعه داستان کوتاه به نام‌های «زن کاغذی» و «سمفونی قورباغه‌ها» در کنار رمان خارجی «اسماعیل» به تازگی منتشر و روانه بازار نشر شده است.

 

به گزارش خبرآنلاین، «سمفونی قورباغه ها» نوشته کرم‌رضا تاج‌مهر از سوی نشر قطره منتشر شد. ناشر در توضیح کتاب آورده است: «سمفونی قورباغه‌ها»، سمفونی راز و رمزهاست. راز و رمزهایی که نویسنده در همه‌ی داستان‌هایش تدارک دیده است، تا مخاطب با گشودن‌شان لذت ببرد و هم‌چنین در محاصره‌ی انبوهی از پرسش‌ها، شک و تردیدها و ابهامات قرار گیرد و نتواند تا مدت‌ها به آن‌ها فکر نکند. راز و رمزهایی نه از جنس زندگی امروز ـ که عاری از رمز و راز است و بیش‌تر روزمر‌گی است ـ بلکه از جنس رویدادهایی که بیش‌تر فراواقعی و البته خاص به نظر می‌رسند. چیزی که جالب است این است که در هیچ‌کدام از این داستان‌ها برهه‌ی زمانی‌ای که ماجراها در آن اتفاق می‌افتد، مشخص نیست و نمی‌توان هیچ استدلال محکمی در این زمینه به دست داد. این خصلت ازلی‌ ـ ابدی بودن زمان در داستان‌ها، به رازها و رمزهای داستان، جلوه‌ای خاص می‌دهد که باعث تفکر بیش‌تر و البته تعمیم زمانی بر اساس سلیقه‌ و تفکر مخاطبان می‌شود.»
 

به گفته نویسنده این اثر در ابتدا شامل 10داستان کوتاه بود که چهار داستان آن در مرحله‌ اخد مجوز به طور کامل حذف شده است. سمفونی قورباغه‌ها در واقع دومین مجموعه داستان این داستان‌نویس است که مجموعه‌ اول وی با نام واهمه‌های خاکستری با گذشت بیش از دو سال که توسط نشر ثالث برای اخذ مجوز به ارشاد ارسال شده، همچنان بلاتکلیف مانده است. «باغ کاغذی، خط‌خوردگی، سمفونی قورباغه‌ها، سی‌تاج، گُل‌پری، و وقتی مادر کِل کشید» شش داستان این مجموعه را تشکیل می‌دهند.

 

همچنین این ناشر رمان «اسماعیل» نوشته دانیل کوئین ترجمه امید شمس را نیز منتشر کرده است. «اسماعیل» داستان زندگیِ انسان و زمین است و این‌که انسان چگونه ‌و از چه زمانی‌، به خطرناک‌ترین دشمن این سیاره تبدیل شده است. آیا تمدن بشری، از آغاز تا امروز، پروازی شکوهمندانه به سوی قله‌های موفقیت بوده است، یا سقوطی آزاد به قعر نابودی انسان و جهان؟ آیا زندگیِ امروزِ انسان، در مقایسه با زندگی‌اش در ده هزار سال پیش، زیباتر، امن‌تر، آزادانه‌تر و راحت‌تر است؟ آیا راهی برای نجات انسان و سیاره‌ی زمین وجود دارد؟ این رمان به این پرسش‌ها پاسخ‌های اعجاب‌انگیزی می‌دهد. «اسماعیل»، به خواننده‌اش این امکان را می‌دهد تا داستان زندگی انسان بر زمین را با روایتی به کلی متفاوت با روایت‌هایی ‌که تاکنون ‌از زندگی انسان بیان شده است‌، آشنا کند و نوع دیگری از زندگی را تجربه کند. دانیل کوئین، نویسنده‌‌ این رمان یکی از چهره‌های برجسته‌ جنبش حمایت از محیط‌ زیست و آنارکو‌ ـ ‌پریمیتیویسم است. او برای این اثر در سال ‌1991 جایزه‌ «ترنر تومارو فلوشیپ» را دریافت کرده است؛‌ این جایزه به آثاری تعلق می‌گیرد که‌ «راه‌حلی خلاقانه و مثبت برای مشکلات جهانی» ارائه کنند. منتقدان این رمان را از تأثیرگذارترین آثار داستانی در زمینه‌ محیط زیست‌گرایی، ساده‌گرایی و آنارشیسم دانسته‌اند.
 

 

همچنین مجموعه داستان «زن کاغذی» نوشته محمدتوفیق مشیرپناهی از سوی همین ناشر منتشر شد. در معرفی کتاب آمده است:«... در بطن خود رشد دادن و سپس به دنیا آوردن، کمالِ زن‌هایی است که وجه مشترک برخی از داستان‌های مجموعه‌ زن کاغذی است. زن‌هایی که به پای مناسبات اجتماعی نمی‌نشینند تا برای آن‌ها قانونی بتراشند از حضور، حضور پیدا و پنهان زنان، بلکه خود مناسبات اجتماعی را به وجود می‌آورند.

این زنان گرفتار دنیایی تنگ هستند، بی آن‌که بتوانند گستره‌ تازه‌ای فتح کنند که نشان از به خودآیی آنان، عنوان انسانی اندیشمند را داشته باشد. در واقع اینان بیش از پیش به حصار ناامنی و ترس رانده می‌شوند و در داستان‌های «غروب کلاغ‌ها» و «قاصدک‌ها وگل‌های نرگس»‌، زنان راوی این مناسبت‌ها هستند.»

«غروب کلاغ ها، سرمای سحر، حکایت سوء خوشبختی آدم های کوچک، بلوط ها در شب، یک شاخه گل سرخ، قاصدک ها و گل های قرمز، در حاشیه زرد پاییز، از حنابندان تا ارغوان» عنوان برخی داستان های این کتاب است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =