بسیاری از جامعه شناسان و کارشناسان آسیبهای اجتماعی معتقدند که بسیاری از مشکلات و آسیبهایی که جامعه امروز ما با آن مواجه است به خاطر نبود الگوی مناسب برای زندگی است.

چندی پیش هم مقام معظم رهبری در جمع دانشجویان، دانش‌آموزان و دیگر جوانان خراسان شمالی موضوع سبک زندگی اسلامی- ایرانی را مطرح کردند.از آن پس این موضوع مطرح شد که چگونه می توان این الگو را در جامعه امروزی پیاده کرد. مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی هم برنامه هایی را در این زمینه تدوین کردند.
در میزگرد کافه خبر که با حضور حجت الاسلام محمود علوی عضو مجلس خبرگان و فرید براتی سده مدیرکل پیشگیری و درمان بهزیستیبرگزار می شود، قرار است به بررسی شیوه های اجرای سبک زندگی اسلامی- ایرانی بپردازیم.شما هم می توانید سوالات خود را با ما در میان بگذارید.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • SD IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    2 1
    متاسفانه آنچه كه به عنوان سبك زندگي ايراني-اسلامي معرفي ميشه فاقد جذابيت ها و همچنين مولفه هاي لازم براي زندگي در دوران ماست. شاهد اين مدعا هم دور شدن هر روزه مردم از ارزش ها و متمايل شدنشون به فرهنگ بيگانه است. متهم كردن ماهواره و هاليوود هم تنها بهانه جويي براي سرپوش گذاشتن بر كاستي و ضعف ها و كم كاري هاي خودمونه. من فكر مي كنم فرهنگ پويا فرهنگي نيست كه سفت و سخت در برابر هر آنچه كه در خارج از دايره تعريف خودش قرار مي گيره مي ايسته و مقاومت مي كنه. كه بالاخره روزي اين مقاومت شكسته مي شه و ارزش ها رنگ مي بازن. همونطور كه در جامعه ما اگر واقع بين باشيم در مورد بسياري از افراد جامعه حتي خود من! اين اتفاق هم اكنون افتاده. ادامه در كامنت بعدي
  • SD IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    فرهنگ پويا فرهنگيه كه با پشتوانه عظيم تاريخي و اجتماعي خودش به فرهنگ بيگانه نگاه مي كنه. از خوبي هاش استقبال مي كنه و براي توسعه و پيشرفت ازش استفاده مي كنه. ناخوشايندي هاش رو در صورت لزوم تحمل مي كنه و فقط بدي هاش رو دور مي ريزه. اين نوع نگاه كه فرهنگ غرب يكسر منحطه و فقط اونچه كه ما ارائه مي دهيم خوبه واقعا كاركرد خودش رو از دست داده شايد يك تغيير نگاه كوچك بتونه بسياري رو از افتادن در ورطه فسادي كه غرب ارائه مي ده حفظ كنه. اينكه در همه جا مي شنويم و مي بينيم كه كساني كه مسئوليتي به عده دارن اگر كسي در زمينه اي مثل حجاب با آنها تفاوت نظر داره رو در بهترين حالت فريب خورده و گمراه مي دونن ادامه در كامنت بعد
  • SD IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    1 0
    و حتي گاهي در اظهارنظرهاي افراطي اونها رو عامل و مزدور استكبار مي دونن كجا با فرهنگ و دين ما سازگاري داره؟ اميدوارم اين اظهار نظر باعث حذف كامل اين كامنت ها نشه اما فكر نمي كنيد گاهي اوقات تكيه بر قسمت هايي از تعاليم ديني كه بعضا محل بحث است و سهل انگاري در قبال بخش ديگر و اعظم اين تعاليم كه هم مهم تر است و سودمندتر و هم توسط آحاد جامعه قابل پذيرش تر مثل مذمت دورغ گفتن و تكيه بر راستي و انصاف و حسن خلق باعث گريزان شدن عده اي از اصل دين و چرخش كوركورانه به سمت و سوي تباهي مي شه در آخر به نظرم مي رسه مباحث بيشماري در خصوص سبك زندگي نياز به باز بيني و باز تعريف و تا حدودي همگام سازي با فضاي زندگي ما در اين دوران داره.