بیست‌وهشتمین جشنواره موسیقی فجر از 25 بهمن تا یک اسفند در بخش‌های استعدادهای درخشان، نسل دیگر، بین‌الملل، جنبی (گروهای پاپ، ارکسترال، سنتی و نواحی) و رقابتی شاهد اجرای 57 گروه موسیقی خواهد بود.

به گزارش خبرآنلاین، نشست خبری جشنواره موسیقی فجر، صبح سه شنبه 19 تیر در حالی برگزار شد که برخلاف رویه سال‌های قبل، مدیر دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن شرکت نداشت. با این حال سید محمد میرزمانی که دو روزی می‌شود از سمت خود استعفا داده است، در یک تماس تلفنی قول داد تا پایان جشنواره در دفتر کار خود حضور داشته باشد.


در ابتدای این نشست، حسن ریاحی که سال گذشته نیز دبیری این رویداد هنری را برعهده داشت، مثل دوره قبل، توجه به استعداد‌های جوان را هدف اصلی جشنواره موسیقی فجر معرفی کرد. او در این باره توضیح داد: «استعدادهای جوان و نسل دیگر، مهم‌ترین بخش‌های جشنواره امسال هستند که آینده موسیقی کشورمان را شکل خواهند داد. خوشبختانه از دل جشنواره گذشته، تاکنون توانسته‌ایم 17 نفر از این جوانان را زیر پوشش بنیاد ملی نخبگان قرار دهیم.»

 

از راست به چپ: علی ترابی، حسن ریاحی و رامین صدیقی / عکس از رئوف شهبازی


حسن ریاحی با اشاره به اینکه جشنواره موسیقی فجر، امسال خلاصه‌تر بوده و در آن صرفه‌جویی صورت گرفته است، افزود: «در سالن ها و تالار های وحدت، رودکی، خانه هنرمندان، پژوهشگاه فرهنگ و ارتباطات، همایش‌های برج میلاد و فرهنگسرای ارسباران، 57 گروه روی صحنه خواهند رفت که البته با چند استان دیگر هماهنگ شده تا آن‌ها نیز میزبان جشنواره باشند.»


او درباره بخش تجلیل جشنواره نیز گفت: «منصور نریمان، شریف لطفی و احمدعلی راغب از هنرمندانی هستند که در جشنواره مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.»


در واکنش به پرسش یکی از خبرنگاران در باره شرکت نکردن پیشکسوتان در جشنواره امسال، حسن ریاحی پاسخ داد: «پیشکسوتان روی چشم ما جا دارند. بنده شخصا با چند نفر از آنان تماس گرفتم اما متاسفانه خیلی از آن‌ها روی فرم نیستند و بعضا در بیماری به سر می‌برند. برای مثال خودم به همایون خرم، هوشنگ ظریف و فرهنگ شریف تماس گرفتم اما آن‌ها ترجیح دادند شاگردانشان در جشنواره شرکت کنند.»


در ادامه این نشست، علی ترابی، مدیر اجرایی بیست و هشتمین جشنواره موسیقی درباره شرکت‌کنندگان بخش پاپ گفت: «احسان خواجه‌امیری، بابک جهانبخش، فرزاد فرزین، سیروان خسروی، مازیار فلاحی و محسن یگانه امسال روی صحنه خواهند رفت.»


او با اشاره به کوچک شدن جشنواره امسال به دلیل تنگناهای مالی افزود: «بودجه را تا سقف یک میلیارد و 400 میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که امیدوارم به قول‌هایی که داده شده عمل شود.»


ترابی در واکنش به پرسش‌های خبرنگاران در باره استعفای سید محمد میرزمانی، تماسی تلفنی با او گرفت که طی آن مدیر مستعفی دفتر موسیقی، در سخنانی کوتاه گفت: «بنده تا زمان تعیین نشدن مدیریت جدید مرکز موسیقی در این محل حضور خواهم داشت تا کارهای جشنواره روی زمین نماند.»


مدیر انجمن موسسیقی همچنین توضیح داد: «بابت تلاش‌های میرزمانی در زمینه جشنواره فجر تشکر می‌کنم. دلایل استعفای ایشان مشکل جسمی‌شان بود که متاسفانه تشدید هم شد و بنده نیز از این بابت نگرانی داشتم.»


در بخش دیگری از این نشست، رامین صدیقی، مدیر بخش بین‌الملل بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر در سخنانی گفت: «به دلیل صرفه جویی، امسال از گروه‌های کمتری دعوت کرده‌ایم که خوشبختانه کیفیت هنری بالای آن‌ها می‌تواند رضایت مخاطبان را جلب کند. تا کنون با هنرمندان و گروه‌هایی از کشورهای هلند، اسپانیا، ‌ آلمان، ‌ فرانسه و هند به توافق رسیده و قرارداد امضاء کرده‌ایم.»
57245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۹
    2 2
    فقط محسن چاووشی چاووشی سلطان پاپ ایران