سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان می گوید ناآرامی های سوریه هیچ ارتباطی با بهار عربی یا بیداری اسلامی ندارد.

به گزارش خبر آنلاین محسن پاک آیین در گفتگو با نشریه اسلامین سسی گفت: درمورد تنش ها در سوریه معتقدم این ناآرامی ها هیچ ارتباطی با بهار عربی یا بیداری اسلامی ندارد. این تنش ها نتیجه مداخله آمریکا،کشورهای غربی، و اسرائیل در امور داخلی سوریه است. غربی ها القاعده را تجهیز کرده و علیه بشاراسد بکار می گیرند. در آنجا القاعده دست به کشتار سوری ها می زند. آنها ممکن است مردم را بکشند و حتی بشار اسد را هم سرنگون کنند اما نمی توانند اصلاحات را برای کشور به ارمغان بیاورند.

او با اشاره به اینکه سوریه خط مقدم مبارزه با اسرائیل است و غرب به این دلیل فکر می کند که باید دولت این کشور را سرنگون کند گفت : ما مخالفان در سوریه را بخوبی می شناسیم. اکثریت آنها از اصلاحات حمایت می کنند اگرچه برخی هم طرفدار ترور و خشونت هستند، مردم سوریه اصلاحات را با انتخابات می خواهند نه با اسلحه و ایران هم معتقد است که تغییرات در سوریه باید از طریق آرای مردم این کشور باشد و تغییر دولت با زور و به بهانه اصلاحات را قبول نداریم.
متن کامل این گفتگو را اینجا  در بخش وبلاگ نخبگان خبرآنلاین بخوانید.

49261

 
 
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 269548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 31
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    چون شما طرفدار بشار اسد هستید میگید بهار عربی نیست! سوریه هم مثل حاکمین کشورهای عربی که رئیس جمهور مادام العمر داشتند و سرنگون شدند رئیس جمهور دائمی داره و ریاست جمهوری هم موروثی هست و قطعا این دیکتاتوری بوجود میاره و مردم هم حق دارن برای سرنوشت خودشون تلاش کنند! این حرف شما مثل اینه روز باشه و شما بگی الان شبه، فقط به این دلیل که شما میگید همه باید حرف شما رو قبول کنند.
    • ehsan IR ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      آخه بچه جون مثلا بشار اسد هم بره کنار کی میخواد تو این شرایط بیاد جاش "بحث ما,آقای اسد نیست چیز دیگریه" شما از بشار اسد بد میگید ولی از القاعده و سلفی گری در سوریه هیچی نمی گید این احمق هایی که در سوریه به اسم ارتش آزاد سوریه میجنگند چیزی جز وحشی ها افسار گسیخته پیشونی کبود نیستند اینها همان افراد هستند که کورند و کرند و چیزی جز سلاخی و سربریدن مردم سوریه چیزی نمی دونن فعلا باید آقای بشار اسد در راس قدرت باشه چه دلتون بخواد چه نه؟هیچ راه و شرایطی وجود نداره فقط باید جواب این وهابی ابلح و اسلام ستیز رو باید با گلوله داد چون هیچی حالشون نیست :|
    • بدون نام US ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      31 97
      آخه بنده خدا اینایی که تو داری در برابر اسد ازشون دفاع می کنی یه مشت از طالبان و القاعده بدترن که بیشتر از تشنه بودن به خون اسد و علوی ها به خون ایرانی تشنه اند. نه اینکه فکر کنی مرزی بین من و تو روحانیون و شیعه و غیر شیعه ایرانی قائلن اینا تشنه به خون نژاد تو هستن. دست کم کردهای سوریه این رو فهمیدن که این وحشیا اگه روی کار بیان نوبت قتل عام اون ها خواهد شد. این بی شرفها اینقدر کثیفن که یک هزارم این تنفر رو نسبت به صهیونیست ها ندارن. من نمی فهمم چرا مردم ما دوست و دشمن رو از هم نمی شناسن
    • بدون نام AU ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      89 20
      بحث خوب یا بد بودن مخالفین اسد نیست. بحث این است که در کشور ما در برایر انقلاب های عربی معیار دوگانه وجود دارد. هرجا به نفع ما باشد میگوییم بیداری اسلامی و هرجا نباشد میگوییم فتنه خارجی! وگرنه شما فکر میکنید سلفی های مصر یا سلفی های سوریه بهتر از مخالفین اسد هستند؟ فکر میکنید اخوان المسلمین مصر و اردن بهتر از اخوان المسلمین سوریه است ؟ یا فکر میکنید اگر حماس قدرت کامل را در دست بگیرد و با اسراییل به تفاهم برسد بهتر از مخالفین اسد نسبت به ایران خواهد بود؟ بحث ما این است که اگر در سوریه بیداری اسلامی و یا بهار عربی در جریان نیست در مصر و تونس و اردن و ... هم نیست.
    • بدون نام AU ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      85 20
      در ضمن اسد و مخالفین سلفی اش هیچ فرقی با هم ندارند هردو از یک قماشند هردو حاضرند برای منافع خود آدم بکشند و سر ببرند. حمایت از اسد به اندازه حمایت از مخالفین تندرو اش غیر منطقی است. شما آمده اید بین دو جنایتکار میگویید اسد بهتر است چون رابطه اش با ما خوب است این ماهیت رژیم اسد را تغییر نمیدهد. اسد جنایتکار است و اگر در ابتدای کار کنار میرفت مخالفین منطقی و میانه رو او به قدرت میرسیدند ولی امروز در اثر لج بازی اسد آینده سوریه چه در صورت پیروزی مخالفین است و چه در صورت ادامه این وضع تیره و تار است. مقصر اصلی حوادث سوریه شخص است . مردم سوریه نیز همانند مردم مصر و تونس و سایر کشورها حق داشتند که برای تغییر نظام خودکامه قیام کنند ولی رفتار اسد بسیار خشونت آمیز تر از نظام های مصر و تونس بود
    • بدون نام AU ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      79 13
      در ضمن جناب احسان یاد بگیرید به مخاطب احترام بگذازید هرکس که مخالف نظر شما باشد بچه و نفهم و احمق نیست. ضمن اینکه همان اندازه که حمایت بی چون و چرا از مخالفین اسد غیر منطقی است حمایت از حکومت فعلی سوریه نیز غیر منطقی است. هر فرد آزادی خواهی در منطقه خاورمیانه از میان اسد و مخالفین مسلحش راه سوم را انتخاب میکند که آنهم حمایت از نظامی دموکراتیک و برخواسته از رای مردم است.
    • حجت US ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      18 72
      در پاسخ بدون نام از استرالیا: برادر عزیز معیادر دوگانه درهمه جا هست وقتی امریکا جنایت های اسرائیل رو ندیده می گیره، بمباران کردها توسط ترکیه رو تایید می کنه جنایت منافقان در حق ایران رو نادیده می گیره و اونا رو از لیست ترور در میاره چرا ما معیار دو گانه نداشته باشیم. من معیار دو گانه رو تایید می کنم و اتفاقا می گم خیلی هم خوبه که ما براساس منافع خودمون خط کشی و تعریف داشته باشیم. بله در سوریه سقوط اسد به نفع ما نیست اینکه حالا این کار توسط مردم داره انجام میشه یا مزدوران خارجی اجیر شده از سوی ترکیه و قطر وعربستان بماند به کنار وقتی همه جا معیار دو گانه هست شما هم باید معیار دوگانه داشته باشی با این حرف های روشنفکرانه و بمیرم الهی و اینا فردا همین بساط رو تو ایران خواهیم داشت این از اولیش
    • حجت US ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      19 66
      اینکه گفته اید ما بین دو جنایتکار یعنی اسد و القاعده یا تروریست ها امده ایم اسد را انتخاب کرده ایم. اصلا اینطور نیست. ما یعنی هموجور که منظور شماست یعنی ایران از اول گفته که مردم باید تصمیم بگیرن اما مردم کجای این دعوا هستن؟ مردم توانسته اند تا حالا چندین هزار نفر از طرفداران بشار رو بکشند؟ مردم سلاح های سنگین دارن؟ مردم تونستن چند صد فروند هلی کوپتر و چند ده دستگاه تانک و نفر بر سوریه را منفجر کنن؟ مردم کدام کشور اینجوری انقلاب کردن؟ تو مصر؟ تونس؟ بحرین؟ یمن؟ فقط لیبی بود که حقیقت ماجرا در انجا هم انقلاب نشد بلکه یک کودتای اروپایی علیه قذافی شکل گرفت و اونها با کشتن قذاف میلیاردها دلار بدهی خودشون به اون رو صاف کردن پس شما از کدوم مردم حرف می زنید؟
    • حجت US ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      18 61
      و اما سوم. راه سوم راهی است که ایران هم قبول دارد اما برای رسیدن به همین راه سوم باید یک متولی امر ولو ظالم حضور داشته باشد. سوریه با رفتن یا سرنگونی اسد به مراتب وحشتناک تر از این خواهد شد. رفتن اسد تنها جای دو طرف درگیر را عوض خواهد کرد انوقت نوبت کردها، علوی ها و مسیحی ها است که برای نجات جان خود و جلوگیری از قتل عام شدن توسط وحشی های سلفی و تکفیری با آنها بجنگند و یک افغانستان دیگر شکل خواهد گرفت. لذا راه نجات این است که تا همین دولت و حکومت نیم بند اسدوجود دارد یک انتخابات برگزار شود بخشی از مخالفان غیر مسلح و عاقل وارد قدرت شده و به تدریج بالانس قدرت از اقلیت به اکثریت با حفظ موقعیت اقلیت در قدرت محقق شود.
    • حجت US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      20 59
      و اما درباره اینکه گفته اید سلفی ها و اخوانی ها چه تفاوتی باهم دارند؟ اتفاقا بد نیست که بدانید تفاوت بسیار زیادی با هم دارند و این زیاد نیاز به مطالعه ندارد. بدترین سلفی ها و اخوانی های مصر به مدرن ترین اخوانی های سوریه شرف دارند. و یک سلفی سوی به یک سلفی پاکستانی و عربستانی شرف دارد. این ها هرکدام موجوداتی منحصر به فرد هستند که بهترینشان مصری ها هستند که تازه بنیانگذاران القاعده بوده اند مثل ایمن الظواهری و بدترین انها عربستانی ها و پشتون ها هستند که از دل انها بن لادن ها و ملاعمرها درآمده است. این ها پیش از هرچیز نژاد پرست هستند و بعد به شدت معتقدند که بزرگترین دشمن بشریت شیعیان و ایرانی ها هستند. این روحیه درمیان مصری ها و یمنی ها کمتر دیده می شود اما در سوری ها و عربستانی ها به شدت زیاد
    • بدون نام AU ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      35 9
      خیلی جالبه که طیف خاصی از مردم ما هرگاه صحبت از هر کشوری میشوند سریعا با آمریکا مقایسه میکنند! یا شما آمریکا و سیاست هایش را قبول دارید یا ندارید ! اگر قبول دارید که پس اتهام آمریکایی زدن به دیگران معنی ندارد و اگر قبول ندارد پس چرا مداما خود و همه چیز را با آمریکا مقایسه میکنید؟ تا صحبت از دموکراسی و ازادی بیان در فلان کشور خاورمیانه میشود فورا میگویید در آمریکا هم چنین است و چنان است. و این منطق که میگویید آمریکا معیار دوگانه دارد پس ما هم داشته باشیم یعنی اینکه تفکرات شما تفاوت ماهوی با سیاستمداران آمریکایی ندارد تنها مشکل شما این است که میگویید به جای آمریکا ما باید این سیاست ها را پیاده کنیم و گرنه شما هم مثل آمریکا برای رسیدن به هدف حاضرید هر چیزی را قربانی کنید.
    • بدون نام AU ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      35 7
      و اما در مورداین قضیه که مردم سوریه در کجای داستان قرار دارند. بهتر است این را از نظام اسد بپرسید که در 45 سال گذشته حتی یک انتخابات آزاد برگزار نکرده است. مردم زمانی میتوانند تصیمیم بگیرند که یک انتخابات آزاد با نظارت بین المللی و با شرایط برابر و عادلانه برگزار شود. وقتی در ابتدای کار مردم سوریه با شعار اصلاح نظام بیرون آمدن نظام اسد به جای شنیدن صدای انقلاب مردم آنها را به گلوله بست. ظاهرا فراموش کرده اید که انقلاب سوریه از آنجا آغاز شد که کودکان مدرسه ای توسط نیروهای نظامی اسد به جرم شعار نویسی دستگیر و شکنجه شدند. اسد بعد از سرکوبی تظاهرات مسالمت آمیز مردم و کشاندن سوریه به وضعیت فعلی که چای القاعده و تندروهای مذهبی به آن کشور بازشود دیگر نمیتواند رهبری اصلاحات در سوریه را به دست بگیرد.
    • بدون نام AU ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      34 5
      و اما در مورد سلاح های سنگین که در دست مخالفین سوری است بازهم بر میگردیم به همان قضیه که مقصر اصلی تمامی این اتفاقات رژیم اسد است. اولا اینکه مسلح شدن مردم کار سختی نیست تجربه مسلح شدن مردم را در بسیاری از جنبش های آزادی بخش مخصوصا در آمریکا لاتین دیده ایم. شما کاسترو و انقلابیون چپ گرای کشورهای آمریکای جنوبی را هم تروریست هایی میدانید که از مردم نبودند ؟ در این که مردم با کمک خارجی با و به غنیمت گرفتن اسلحه و مهمات از حکومت میتوانند مسلح شوند بحثی وجود ندارد و اصولا هر حرکت و جنبش مسالمت آمیزی که به شیوه ای خشن سرکوب شود طبیعی است رادیکال میشود و از هر ابزاری برای پیروزی استفاده خواهد کرد.
    • بدون نام AU ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      37 8
      و اما اگر اسد همانند پادشاه مراکش عمل میکرد و در همان روزهای آغازین بهار عربی به جای ویروس خواندن انقلاب های عربی و واکسینه بودن سوریه در برابر آن و پیش از رسیدن امواج انقلاب های عربی اقدام به آزاد نمودن تمامی احزاب اپوزیسیون و برگزاری یک انتخابات آزاد با حضور همه احزاب و گروه ها و اعلام این نکته که خودش دیگر قصد ندارد کاندیدا شود مینمود نه تنها پایه های رژیم اسد حفظ میشد که اسد به عنوان یک قهرمان ملی که قدرت را به مردم واگذار کرده است میتوانست به عنوان همراه مردم سوریه باقی بماند و هرگز پای سلفی های پاکستانی و طالبان و القاعده به سوریه باز نمیشد.
    • بدون نام AU ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      31 8
      مقایسه انقلاب های مصر و تونس که به فاصله چند روز از شروع تظاهرات و با اعلام بی طرفی کامل ارتش منجر به کناره گیری روسای جمهور شد با آنچه که در سوریه گذشت از اساس اشتباه است. نوع واکنش مبارک و ارتش به نظاهرات مردم را با اسد مقایسه کنید تا تفاوت کار را دریابید. مطمئنا اگر در مصر و تونس هم مبارک و بن علی اقدام به قتل عام مردم مینمودند و حاضر به کناره گیری از قدرت نمیشدند طبیعتا مردم مسلح میشدند و اما در مورد یمن ظاهرا جنابعالی فراموش کرده اید که در ماههای آخر رسما کار به درگیری های نظامی و خمپاره اندازی به کاخ علی عبدالله صالح کشید. چطور انقلاب یمن را فتنه خارجی نمیدایند و مخالفین مسلح صالح و از جمله حوثی ها را تروریست نمیدانید ؟ شما همان معیار دوگانه را در برخورد با تررویسم هم دارا هستید؟
    • بدون نام AU ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      26 8
      و اما در مورد مقایسه سلفی ها با اخوان المسلمین و ... من هرگز درباره تفاوت و یا شباهت های سلفی ها با اخوانی ها صحبت نکردم. بحث من این بود که چه تفاوتی بین اخوان المسلمین مصر با سوریه یا اردن وجود دارد ؟ شما میگویید تفاوت بسیار است در صورتی که چنین نیست. از هر اندیشمند و تاریخ دادن عرب که بپرسید میدانند که پدر تمام جنبش های اخوان در منطقه خاورمیانه اخوان المسلمین مصر است که پیوند ناگسستنی نیز میان اخوان المسلمین مصر با تمام جنبش های اخوانی در خاورمیانه وجود دارد و هیچ تفاوتی بین تفکرات و شیوه سیاستداری آنها وجود ندارد و تنها به تناسب شرایط زمانی و مکانی ممکن است روش های مختلفی را در کوتاه مدت به کار ببندند و در نهایت به واقع همه آنها برادران سیاسی و دینی هستند/
    • بدون نام AU ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      29 8
      و حمایت های تام و کمال اخوان المسلمین مصر از مخالفین سوری اثبات همین ادعاست و حتی این پیوند ناگسستنی بین جنبش های اخوان المسلمین در خاورمیانه و امتداد آن در فلسطین یعنی حماس تا به آنجاست که حماس با وجود تمامی کمک های اسد به این گروه سمت مخالفین را میگیرید پس مشاهده میکند که هیچ تفاوتی بین جنبش های احوان المسلمین وجود ندارد و اما باید بازهم پرسید چرا از نظر شما جنبش اخوانی ها در مصر از دید شما بیداری اسلامی است و در سوریه تروریسم ؟ این دقیقا معیار دوگانه و غیر منطقی شماست که باعث شده است افکار عمومی مردم ایران نیز قانع نشوند و مشاهده میکنیم در همین سایت هم اکثریت نظرات در جهت خلاف نظرات شما قرار دارد.
    • بدون نام AU ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      27 9
      و اما در مورد سلفی ها نیز به واقع تفاوت اساسی بین سلفی های مصر با طالبان پاکستان و یا سلفی های مصر تونس و مفتی های تندروی سعودی وجود ندارد. شعار ها و نماد ها همگی یکسان است و تنها به تناسب شرایط مکانی و زمانی سعی میکنند متفاوت رفتار کنند ولی در نهایت اگر زمینه ایجاد شود سلفی های کل منطقه خاورمیانه و کشورهای اسلامی به دنبال یک هدف و آنهم برقراری حکومتی مبتنی بر شریعت و بر اساس قرائت افراطیون سنی برقرار سازند. اگر مبینید طالبان پاکستان تند تر از سلفی های مصر رفتار میکنند این به دلیل تفاوت ماهوی بین آنها نیست تنها به دلیل تفاوت در شرایط جامعه مصر با پاکستان است طبیعی که در کشوری چون مصر که همواره خواستگاه تفکرات روشنفکرانه عربی بوده است گروه هایی با روش طالبان پاکستان نمیتوانند موفق شوند.
    • بدون نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
      31 15
      شعورتو برم حجت، که خیلی باشعوری!!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
      8 16
      من از هر دو بحث خیلی استفاده کردم ممنون
  • بدون نام EU ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    41 56
    فقط مردم سوریه باید در مورد سرنوشت کشور و حکومتشان با انتخاباتی آزاد تصمیم گیری کنند نه با کشتار و دخالت کشورهای خارجی .
  • saba IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    80 8
    اگر دقیق بررسی بشه شاید بیشتر از بقیه کشورها زمینه انقلاب تو این کشور بوده .تمام حکومتهای مادام العمر بالاخره خون مردم رو به جوش میارن .
    • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      38 2
      همون قدر که تو تو کشورت میتونی تصمیم بگیری برای کشورت مردم سوریه هم میتونن تصمیم بگیرن
  • lila IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    77 10
    بشار اسد عرضه نداشته از مملکت خودش مراقبت کنه چه جوری ایرانی ها فکر می کنن که سرنگونیش باعث آشفتگی در ایران می شه که حالا این همه سنگش رو به سینه می زنن؟ اگه بشار مرد بود باید همون اول به این خونریزی ها خاتمه می داد و قدرت رو به قیمت خون مردمش دودستی نمی چسبید. مردم حق دارن انتخاب کنن و بشار یا القاعده حق ندارن که اونا رو قتل عام کنن. لعنت خدا بر ظالمین.
    • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
      42 4
      بشار اسد خودش یک عروسکه خیمه شب بازیه..از دست و پاهاش طناب آویزونه هر طور میخوان میرقصوننش.یک عروسکه خیمه شب بازی.
  • بدون نام EU ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    24 12
    پس اینقدر منفی برای چی؟؟؟؟؟؟؟؟مگه انتخابات آزاد بده!!!!!!!
    • نمانیا RU ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      22 20
      حالا مگه قراره واقعن انتخابات آزاد برگزار شه! حالا اسد یک چیزی گفته؟ تو چرا باورت شده؟! اصل حرفهاش رو هم شنیدی یا ....؟!
    • بدون نام IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
      17 11
      من کاری که به حرفهای اسد ندارم می خوام اینو میگم که به جای جنگ و کشتار یک انتخابات واقعی در سوریه برگزار بشه ،نمی دونم این کسانی که منفی دادند هدفشون چیه ؟؟ایا شما می خواهید سوریه بیش از این ویران شود و خونریزیها ادامه پیدا کند؟؟چرا نباید مردم سوریه سرنوشت خودشان را مشخص نکنند ؟؟اپس چرا با انتخابات و رفراندوم که جریی از اصول دموکراسی در هر کشوری است مخالفید ؟؟ مثل اینکه متاسفانه گوش شنوایی نیست!!!
  • بدون نام IR ۲۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    19 12
    اونایی که میگن اونا تشنه به خون علوی ها هستن.نه همه اش دروغه محضه.همه اش اونا قاتل و جانی و قصابان نه به سنی نه مسیحی نه یهودی نه شیعه رحم نمیکنن.اونا همه اش دروغ محضه که تو مغز شما کردن.این کسانی که مردم رو سلاخی میکنن.بعد وارد عراق میشن بعد وارد بیت المقدس میشن.نه بدون بدون اونا زمانیکه حس کنن حضرت مهدی علیه السلام ظهور کرده در کوفه.دستور به قتل شیعیان یعنی یاران حضرت مهدی ع میدهند( نه هر شیعه نامی).اونا پدر را به جای پسر و پسر را به جای پدر مجازات خواهند کرد.اونا یک وحشت هستن.چنان دروغی بزرگ به مردم قالب شده که همه چی رو شما وارونه میبینید.چطور اینهمه جنایات را در محاصره رفته تا کی؟ باید تا قیامت اونا سلاخی کنن؟؟به چه هدفی؟باشه زمان نشون میده .
  • خلیج فارس IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۰
    8 39
    من نمی دونم چرا بیشتر دوستانی که بر ضد سیاست خودمان در قبال سوریه نظر منفی میدن چرا خودشون دو رو بازی در میارن اگه تو نظرات مختلف خبر ها نگاه کنیم یک جا میگن هر جاه که به نفع است باید قدم برداشت و حرکت ترکیه و عربستان و... رو تایید میکنند ولی در موارد دیگه میگن ما هر جاه به نفعمان است قدم بر میداریم و این اشتباه است،اخه کدوم یک از دولتهای سرنگون شده قبلی مثل اسد طرح و بیانه به نفع همه گروها داده اند اگه بقیه ریگی تو کفش ندارن چرا این فرصتو به اسد و نماینده سازمان ملل نمیدن پس خواهشا سرتونو مثل کبک از زیر برف بیرون بیارین
  • بدون نام EU ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۱
    9 42
    کسانی که نظر منفی می دهند به جای راه حل سیاسی، کشتار مردم سوریه رو تایید می کنند.