با ایجاد شبکه Mesh در بزرگراهها به صورت وایرلس می توان از وقوع تصادفات ناگهانی جلوگیری کرد.

توپولوژی موسوم به Mesh یا پوششی معماری شبکه ای است که در آن هر نود یا هر نقطه به تنهایی با تمام نودها در ارتباط است و دائم سیگنالهای تعریف شده بین آنها در حال حرکت است. در حالت تئوریک همه اتومبیلها در بزرگراه با شبکه مش بهم وصل می شوند، اتفاقی که در آینده نزدیک رخ خواهد داد. دن رابینوویتسچ قائم مقام ارشد در کمپانی سازنده تراشه Qualcomm   و بخش شبکه، می گوید با 5 الی 6 اتومبیل نزدیک شما، شبکه مش به صورت کاروانی درست می شود و طبق تعاریف فاصله را باید رعایت کرده و این فاصله خط قرمز بین اتومبیل شما و دیگران که در اطراف شما است، خواهد بود.
 
پلیس در جریان بوده و با استفاده از این شبکه میزان خطر تصادف در بزرگراه به حداقل می رسد. دن رابینوویتسچ در بخش وایرلس نسل آینده در CES2013 سخن می گفت که تاکید کرد اتومبیل ها خود کنترلی تعریف و هوشمند تر از امروز خواهند شد.
استاندارد بی سیم موسوم به 802.11p    اجازه تبادل اطلاعات بین خودروها را روی باند 5.9 گیگاهرتز خواهد داد و   DSRC     یا dedicated short-range communications نقش اصلی را ایفا خواهد کرد. البته هر استانداری در مورد safety اتومبیل نیاز به تست و آزمایش طولانی است تا جان انسان هنگام رانندگی به خطر نیفتد.
فنی مینارسکی مدیر کمپانی آزمایش خودرو octoScope می گوید DSRC به همین سادگی که به زبان می آوریم نیست. چرا که فقط ایجاد شبکه مش نیست چرا که باید برادکستینگ هم زمان ایجاد کنیم و اینکه کدام رنج از اتومبیلها زودتر از بقیه به شبکه وصل شوند نیز کار پیچیده ای است.
از سوی دیگر آیا در حال حاضر کمپانی های سازنده اتومبیل حاضر به انجام این کار هستند؟ 18 ماه پیش مدیر مرکز تحقیقات فورد از ایجاد شبکه مش سخن گفته بود. کوین فیچارد در مقاله ای در آگوست 2011  از ایده وصل شدن اتومبیلها سخن گفته بود. وی تاکید بر شبکه بی سیم رمزگذاری شده در شعاع نیم مایلی برای جلوگیری از تصادف و راه بندان کرده بود و ترمز گرفتن یک اتومبیل و گزارش آن به بقیه اتومبیلها برای انجام عمل مشابه را توضیح داده بود.
{ در شبکه مش برای ارتباط نود مبداء با نود مقصد، چند مسیر مجزا وجود دارد، اگر در یکی از مسیرها، Media(رسانه) قطع شود، ارتباط از طریق مسیر دیگری ادامه پیدا می کند.}


 

 

=====
اخبار برگزیده نمایشگاه CES 2012 / 1390 در خبرآنلاین:

 

 

56501

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حمید IR ۱۷:۳۵ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۱
    0 0
    با سلام پروژه زیر با نام ارتباطات هوشمند خودرویی در همین زمینه در ایران در حال اجرا است لطفا توجه فرمائید http://www.cvt-project.ir