کیهان نوشت:

چاک هیگل وزیر دفاع پیشنهادی اوباما برخلاف برخی گمانه زنی ها از مخالفان سرسخت ایران است.
نشریات مختلف آمریکا در این باره گزارش هایی را منتشر کرده اند. روزنامه یواس ای تودی در گزارش خود نوشت: محافل طرفدار اسرائیل مدعی اند که چاک هیگل با تحریم ایران مخالف بوده ولی حقیقت ماجرا این است که وی در دوره نمایندگی خود در مجلس سنا در فاصله سال های 1997 تا 2009 با تحریم یک جانبه آمریکا علیه ایران مخالفت، ولی از اقدامات مشترک بین المللی از جمله تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران حمایت کرده است. چاک هیگل در سال 2001 با تمدید تحریم ها علیه ایران به مدت پنج سال مخالفت و به جای آن تمدید دو ساله این تحریم ها را در مجلس سنا پیشنهاد کرد که در نهایت تصویب و به سیاست رسمی دولت جورج بوش بدل شد. وی در اکثر این موارد از جمله مباحث مربوط به تمدید تحریم علیه ایران در سال 2001 می گفت که با اقدامات تنبیهی و تحریم ایران مخالف نیست ولی معتقد است که اعمال یک چنین مجازات هایی به شکل یکجانبه از سوی آمریکا مؤثر نخواهد بود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز به نقل از مقامات آمریکایی نزدیک به هیگل نوشت: وی حامی تحریم های سخت علیه ایران است. هیگل در نشست های غیرعلنی هفته گذشته با مقامات ارشد نظامی و دفاعی تلاش کرد تا با منتقدان خود که می گویند در زمینه ایران آسان گیر است و سرسخت ترین وزیر دفاع آمریکا در قبال اسرائیل خواهد بود، مقابله کند. مقامات ارشد دفاعی که با هیگل ملاقات کرده اند به نقل از وی می گویند تصویر درستی از دیدگاه های وی درباره ایران ارائه نشده و وی از دیرباز از تحریم های بین المللی حمایت کرده است.
در همین حال اخبار دیگر حاکی از آن است که نامزد باراک اوباما برای تصدی وزارت دارایی، یک یهودی طرفدار رژیم صهیونیستی است.
باراک اوباما، جاکوب لو که یک صهیونیست دوآتشه است را برای تصدی پست وزارت دارایی کابینه جدیدش معرفی کرده است.
جاکوب لو تا پیش از این رئیس دفتر اوباما در کاخ ریاست جمهوری واشنگتن بوده است.
وزیر خزانه داری جدید کار دولتی خود را با عنوان مشاور حقوقی آغاز کرده و در سال 1998 در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون مسئولیت بودجه کاخ سفید به او واگذار شد. در سال 2009 به معاونت وزارت خارجه رسید و در پی دوره ای کوتاه نیز به عنوان ریاست دفتر کاخ سفید اکنون به وزارت خزانه داری منصوب شده است.
وزارت خزانه داری آمریکا در تحریم های جدید علیه ایران نقش مهمی دارد. در دولت اول اوباما، در حالی که تیموتی گایتنر وزیر خزانه داری بود، لوی معاون یهودی گایتنر، در تعیین سبد تحریم ها علیه ایران نقش اساسی ایفا کرد و با اسرائیل همکاری نزدیک داشت.
/29217
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 270466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    4 3
    از کجا میدونی ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۵
    5 3
    من شک دارم.