رییس مجلس گفت: گروه‌های تندرو و به ظاهر اسلامی با وجود ظاهری بزک کرده، باطنی نیز دارند که به گفته بی‌نظیر بوتو، این گروه‌ها معلول سه ضلع آمریکا و انگلیس و کشورهای عربی خاورمیانه و پاکستان هستند.

به گزارش ایسنا، علی لاریجانی که در دهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه سخن می‌گفت، افزود: گروه‌های تندرو به هر هدفی فعال هستند و نگرانی آنها از حرکت اسلام و قرآن است. اگر در سال‌های اخیر نیز شاهد آن هستیم که در غرب توهین‌های سخیفی نسبت به پیامبر و قرآن صورت می‌گیرد، نشان‌دهنده این موضوع است که حرکت اسلام و قرآن پیش‌رونده و صعودی بوده است.
وی افزود: غربی‌ها انسان‌های عاقل و اهل سود و زیانی هستند و اگر پیشرفت اسلام و قرآن آنها را نگران نمی‌کرد، دست به کارهای این‌چنینی نمی‌زدند و این پیشرفت نیز مدیون جریان زنده امام خمینی (ره) بود و ما باید به این حرکت رو به رشد مُصر باشیم.
لاریجانی خاطرنشان کرد: ذکر، هم‌نوایی با کائنات است و حاملان قرآن متصل به ذکر هستند و اتصال به ذکر نیز یعنی این‌که انسان به طور مستمر محبوب خود را یاد می‌کند و در نتیجه کمتر دچار خطا می‌شود. اگر انسان به قرآن متصل شود، دیگر به احدی حاجتی نخواهد داشت. به همین دلیل است که حضرت علی (ع) بر این نکته تاکید داشتند که نگذارید دیگران در عمل به قرآن از شما پیشی بگیرند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمدن غرب گفت: ما در تمدن غرب شاهدیم که حیات معنوی کنار گذاشته شده، اما حیات مادی با ساماندهی و بهره‌بردن از عقل و ادب و مشارکت پیشرفت کرده است و این در حالی است که همه این صفات در متون قرآنی و فقه اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده است، اما آنان از حیات معنوی غفلت کرده‌اند و دچار عارضه‌ای شده‌اند که هدف برایشان روشن نیست.
لاریجانی در پایان تاکید کرد: قرآن و اسلام همواره در حرکت توامان و موازی در مسیر حیات معنوی و مادی تاکید داشتند و سعادت انسان را بر توجه به این دو عدل می‌دانند.
در این مراسم، با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و پس از تجلیل از بانوان قرآن پژوه، از نرم‌افزار جامع سلام یاسین رونمایی شد.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 271337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =