یک شرکت چینی، در ازای مبلغی به‌نسبت گران، به پدرومادرها برای پیداکردن نامی مناسب برای نوزادشان کمک می‌کند!

آبان ره‌نما: کافی است یک‌بار بچه‌دار شده باشید تا به‌خوبی دریافته باشید نام‌گذاری برای یک نوزاد چه‌قدر سخت و بحث‌برانگیز می‌تواند باشد؛ حتی سخت‌تر و طاقت‌فرساتر از زاییدن خود بچه!

ما ایرانی‌ها رسم داریم برای نام‌گذاری روی بچه، بزرگان خاندان و دایی‌ها و خاله‌ها و عمه‌ها و عموها دور هم جمع می‌شوند و هرکس پیش‌نهادی می‌دهد و آخر سر معمولاً‌ این پیش‌نهاد یکی از پدربزرگ‌ها یا مادربزرگ‌های نوزاد است که به کرسی می‌نشیند. گویا چینی‌ها با آن‌همه رسم و رسومات کوچک و بزرگی که دارند، در این یک مورد رسم خاصی ندارند و انتخاب نام نوزاد، بر عهده خود پدرومادر است.

به گزارش شینهوا، یک شرکت در چانگشا، پایتخت ایالت هونان چین، از این موقعیت استفاده‌اش را کرده و در ازای مبلغی به‌نسبت گران، به پدرومادرها برای پیداکردن نامی مناسب برای نوزادشان کمک می‌کند. اما اخیراً این شرکت به دلیل قیمت گزافی که برای این کارش از مردم می‌گیرد، با انتقادهایی در چین روبه‌رو شده است. این شرکت به ازای پیشنهاد 14 اسم نمونه، 3386 یوان (نزدیک به 400هزارتومان) می‌گیرد. این مبلغ بیشتر از حقوق ماهیانه یک کارگر متخصص محلی است.

اما صاحبان خلاق و موقعیت‌سنج این شرکت معتقدند این بها، آن‌‌قدرها هم زیاد نیست چون نام خوب می‌تواند شخصیت و موقعیت اجتماعی خوبی برای هر کس به ارمغان بیاورد. با توجه به این‌که در چین قانون تک‌فرزندی اجرا می‌شود، پدرومادرهای چینی دوست دارند برای همین یک بچه‌ای که دارند، بهترین نام ممکن را برگزینند.

اگر تازگی بچه‌دار شده‌اید و هنوز نامی برایش انتخاب نکرده‌اید یا ان‌شاءا... قرار است به‌زودی بچه‌دار شوید، به آن 400هزارتومانی که لازم نیست خرج کنید بیندیشید و قدر اقوام‌تان را بدانید که بی‌هیچ چشم‌داشتی پیش‌نهادهای خودشان را به شما می‌دهند!

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 2715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =