۰ نفر
۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۱

«حاملان نور» ترجمه‌ای است از کتاب ارزشمند سلسله آباء النبی نوشته آیت الله سید احمد واحدی که به قلم حجت الاسلام سید محمدرضا واحدی ترجمه و تدوین شده است. <BR>

 

به گزارش خبرآنلاین، چاپ سوم «حاملان نور» از سوی انتشارات نیستان روانه بازار نشر شد. کتاب نگاهی عالمانه و تاریخی دارد به سلسله پدران پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم). از آدم تا خود رسول اسلام. اثر به حیث تاریخی با نگاه به منابع و مآخذ مستفاد نویسنده،‌اثری است مستحکم و قابل دفاع در این حوزه، البته که نگاه تحقیقی اثر سابقه بیش از این ندارد و برای اولین بار است که این چنین کامل و علمی به شجره طیبه پدران پیامبر پرداخته شده است.
گویی نویسنده تمام تلاش و همت خویش را به خرج داده برای رسیدن و رساندن مخاطب به جمله شریف و عزیز: کنت نورا فی اصلاب الشامخه... کتاب گواهی بی‌بدیلی است برای این زیارت که شهادت می‌دهم که تو نوری بودی در اصلاب پاک و مطهر.
از دیگر ویژگی‌های بارز و ارزشمند کتاب زبان اثر است. مترجم با زیرکی زبانی روایت‌گونه و داستانی برای اثر برگزیده که هر مخاطبی را با هر درجه و مرتبه علمی تا پایان کار بکشاند و با لذت خواندن را به او هدیه دهد.


در بخشی از مقدمه اثر به قلم سید‌مهدی شجاعی می‌خوانیم: آن والاگوهر و آن مخلوق از بشر برتر، چند صباحی لباس بشریّت پوشید و به کسوت «انا بشٌرمثلکم» درآمد تا انسان، از افتخار همدوشی‌اش در پوست نگنجد و بر زمین، آرام و قرار نیابد و در آسمان بی‌منتها پرواز کند و تا عرش اعلی اوج بگیرد. هر که از آن خورشید عالمتاب دم زند، پرده از راز بنیایی خویش بر می‌دارد و هر که در مدح آن گوهر بی‌بدیل سخن بگوید، بصیرت خویش را عیان می‌سازد. پس کتاب حاملان نور، پیش و بیش از هر چیز، نشانگر بصیرت و جمال‌شناسی مؤلف آن است ـ که خدایش حفظ کند - و سپس ارمغان نویی است برای انسان معاصر در ظلمت‌سرای آخرالزمان که جلوه‌ای از جلوات و بعدی از ابعاد آن مفخر کائنات را ببیند و بشناسد. و در روشنای آن، نشانی از ابعاد و جلوات دیگر بیابد و پا جای پای آن راهبر جاودان و رسول رستگاری بگذارد.

 

 


 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =