بعداز رفتن ولاسکو، حالا مهمترین خبر، درباره دستیار اوست.

مهری رنجبر:صحبت‌های خولیو ولاسکو با حسین معدنی و پیمان اکبری در هفته پیش اسم این دو مربی را بر سر زبانها انداخته است. یکی برای دستیاری در تیم‌ملی و دیگری برای سرمربیگری تیم زیر 23 سال. با این حال هیچی حتمی نیست. فدراسیون باید لیست دو نفره‌اش را به ولاسکو می‌دهد تا او تصمیم بگیرد. حسین معدنی سرمربی سابق تیم‌ملی والیبال که یکی از کاندیداهاست، دلش نمی‌خواهد تا وقتی هرچیزی حتمی نشده، حرفی نزند. با این حال نمی‌تواند پا روی دلش بگذارد. سرمربی تیم باریج اسانس که یک بار دستیار زوران گاییچ را تجربه کرده، معتقد است بودن کنار ولاسکو هم برایش مفید است: «وقتی ازصحبت یکی، دو ساعته با ولاسکو کلی نکته یاد می‌گیریم، معلوم است که دستیاری دنیایی از اموزش را با خودش دارد. »برای او حتی نشستن روی نیمکت در مسابقه هم مهم نیست. چراکه به قول خودش عطش نیکمت نشینی ندارد.
*درست است که قرار است دستیار ولاسکو در تیم‌ملی والیبال شوید؟
هنوز با من صحبتی نشده. تا وقتی هم که ولاسکو مرا دعوت به همکاری نکرده، نمی‌توانم نظری بدهم. حتی فکروش را هم نکردم. با این حال سه، چهار روزی است که خبرنگاران مدام این سؤال را از من می‌پرسند.
*شما این پیشنهاد را قبول می‌کنید؟
قبول کردن یا نکردن من به ولاسکو برمی گردد. باید ببینم به این جمع بندی رسیده که من دستیارش باشم یا نه. به‌هر‌حال پیمان اکبری هم یکی از کاندیداهاست. من اول باید بدانم ولاسکو خودش می‌خواهد من کنارش باشم یا دستیاری‌ام تحمیلی است این مسئله خیلی مهم است.
*اگر ولاسکو موافق باشد، شما دوست دارید با او کار کنید؟
ولاسکو ادم کوچکی نیست. وقتی یکی، دو ساعت با او حرف می‌زنید، خیلی چیزها از او یاد می‌گیرید، چه برسد به اینکه بااو کار کنید. اگر خودش بگوید که همکارش شوم، قبول می‌کنم تا چیزهای جدید یاد بگیریم.
*فکر می‌کردید شما را انتخاب کند؟
نمی دانم، اطلاعاتی ندارم.
*شما تجربه کار با گاییچ را هم دارید، فکر می‌کنید کار با ولاسکو چقدر با گاییچ متفاوت باشد؟
به طور حتم کاملاً متفاوت است. ولاسکو معروف است به نظریه پردازی در والیبال. نظریه‌هایی که خیلی‌ها با ان مخالفند. خیلی‌ها هم معتقدند آنها در والیبال جوابگو نیست اما ولاسکو با تیم‌ملی ایران ثابت کرد که تئوری‌هایش جواب می‌دهد. او سبک متفاوتی دارد که یاد گرفتن ان بد نیست. البته سبک کار گاییچ هم قابل احترام است.
*دستیاری شما در تیم‌ملی، یعنی ولاسکو کارتان را قبول دارد نه؟
نمی دانم ولاسکو روی کار ما چقدر اشراف دارد. قبلاً که با هم صحبت می‌کردیم، به خاطر سبک بازی و اطلاعاتی که از بازیکنان دارد، معتقد بود که در تیم‌ملی خوب کار شده. به‌هر‌حال اگر دستیارش شوم هم باید با خود ولاسکو صحبت کنم. چیزی که من می‌خواهم مشخص است. من می‌خواهم از تجربیات او یاد بگیرم. اما اینکه او چه چیزی از من می‌خواهد را نمی‌دانم. این مهم است که او چه توقعی از من دارد.
*شما سرمربی تیم‌ملی بودید، واقعاً از دستیاری ولاسکوخوشحال می‌شوید؟
هر کس در هر زمینه‌ای کار می‌کند، اوج کارش حضور در تیم‌ملی است، حالا چه بازیکن باشد و چه مربی، و... . همه ورزشی‌ها به تیم‌ملی فکر می‌کنند، اینکه چه کارهایی می‌شود کرد یا چه توانایی‌هایی می‌توانند به خودشان اضافه کنند. به‌هر‌حال تیم‌ملی ارزوی همه استمنم مستثنی نیستم. اگر شرایط جور شود از ان استقبال می‌کنم.
*آقای ولاسکو معتقد است به خاطرکامل بودن کادرش، دستیار جدید نمی‌تواند موقع مسابقه روی نیمکت بنشیند، اما در تمرین و مسابقه مشکلی نیست و دستیار ایرانی هم می‌تواند باشد. شما مشکلی نداری که روی نیمکت نباشی؟
برای من مشکلی نیست. اصلاً برایم مهم نیست که روی نیمکت نباشم یا نباشم. چراکه من قبلاً سرمربی بودم، روی نیمکت بودم. عطشی برای نیمکت‌نشینی ندارم. می‌خواهم چیزی یاد بگیرم. موقع مسابقه بیرون نیمکت هم بمانم مهم نیست.
*اگر ولاسکو شما را برای سرمربیگری تیم زیر 23 سال انتخاب کند، قبول می‌کنید؟
باید نظر ولاسکو را دید. شاید به نظرش حضور من در تیم زیر 23 سال تأثیر بیشتری داشته باشم. فرقی می‌کند در تیم‌ملی باشی اما کارآیی لازم را نداشته باشی یا در تمرین توانمند نباشی. اما در تیم زیر 23 سال مؤثرتر باشی. نکته این است که بودن کنار ولاسکو می‌تواند نکته‌های زیادی برای یادگیری داشته باشد. به‌هر‌حال مهم این است که او از ما چه می خواهد.
 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 272434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امید IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۴
    24 1
    این آقای معدنی خیلی مودب رفتار میکنه، ضمن اینکه شخصیت دوست داشتنی هم داره.