در هر کشوری برای ارتقاء سطح آگاهی مردم در حوزه های مختلف از ظرفیت های متعدد بهره گرفته می شود.بدون شک به دلیل فراگیری « رسانه» و بویژه تلویزیون یکی از مهمترین منابع موجود برای تحقق این هدف است.در کشور ما نیز به دلیل دسترسی همه مردم به رسانه ملی،این رسانه می تواند بیشتری نقش را در این زمینه ایفا کند و بخشی کوتاه از ساعت های پر مخاطب خود را برای اطلاع رسانی مناسب در زمینه مسایل مختلف از جمله فرهنگ ایمنی، سلامت جسمی، روانی و اجتماعی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ...اختصاص دهد. گر چه رسانه ملی برای تبلیغ در حوزه های که هزینه دریافت می کند نه تنها کوتاهی نمی کند بلکه استقبال هم می کند.ولی بپذیریم که اعتبار رسانه ملی هر ساله در قانون بودجه کشور از محل درآمد های عمومی کشور تامین می شود و به همین دلیل هم این رسانه موظف به تامین برنامه های با این هدف برای مردم است.البته در این زمینه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور باید تمهیدات لازم را هنگام مبادله موافقتنامه با سازمان صدا و سیما اتخاذ کند تا این سازمان در جهت ارتقاء آگاهی عمومی بصورت رایگان با همکاری دیتگاه های مرتبط برای توسعه شاخص های سلامت اجتماعی و روانی نیز برنامه های کوتاه تهیه کند.چرا که این نوع اطلاعات و تبلیغ ها بیشتر از تبلیغ لینا لوله ای و چی توز موتوری و ... برای مردم ضروری است.بد نیست کمی هم به مردم فکر کنیم و همه موفقیت خود را در دستگاه های مختلف اداری به میزان پول گرفتن از مردم خلاصه نکنیم.
سید حسن موسوی چلک
کد خبر 273158
نظر شما