دکتر محمود اسعدی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به موضوع «مدیریت رسانه؛ مقتضیات و چالش ها» پرداخته است.

عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در مطلب خود نوشته است:
«در دو دهه اخیر گسترش و شعاع عمل رسانه ها چنان پر دامنه و متنوع شده است که در رشته های مناسب دانشگاهی و تربیت نیروهای جدید در عرصه روابط بین الملل و ارتباطات و نیز چگونگی اقناع مخاطبان امری ضروری و لازم تلقی شده است. اکنون چندین رشته تازه در اروپا و آمریکا و ایران در حال پذیرش دانشجو هستند که تا چندی پیش نامی از آنها در حوزه تعلیم و تربیت دانشگاهی نبود. رشته مدیریت رسانه از جمله این رشته های مهم و اساسی می باشد که چندی است در سطح دکترا و فوق لیسانس در ایران نیز دانشجو می پذیرد. اما نو بودن این رشته و تنوع و شتاب روز افزون منابع و مصالح، تعریف چند و چون رسانه و مدیریت آن را با چالشی جدی مواجه ساخته است.»
دبیر همایش چهره‌های ماندگار در ادامه مطلبش نوشته است:
«علیرغم تدریس این رشته در دانشگاه های تهران، علامه طباطبایی(ره)، صدا و سیما و واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، هنوز سرفصل ها و منابع لازم تهیه و تدوین و معرفی نشده است. آیا رشته مدیریت رسانه با دیگر رشته های رسانه مثل ارتباطات، روزنامه نگاری و مدیریت تمایز اساسی دارد و یا تنها وجهی از آنرا پررنگ می سازد؟ ویژگی اصلی این رشته چیست و فارق التحصیلان آن چه نیاز فروخفته ای را برطرف خواهند کرد؟ چه کسانی قادرند و باید در این حوزه تحصیل، تدریس یا تحقیق کنند؟ آیا آنها نیز باید چون دانشجویان دیگر رشته های مرتبط دروس جامعه شناسی، ارتباطات، مدیریت، روانشناسی و مردم شناسی را بخوانند و بدانند؟
برای مطالعه متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 274083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =