ایسنا نوشت:

وزیر امور خارجه ترکیه در نشست داووس درباره نقش کردها در ساختار سیاسی سوریه اظهار نظر کرد. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه ینی شفق، احمد داوود اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در نشست سران سیاسی و اقتصادی جهان در داووس سوئیس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. وی در پاسخ به سوال یکی دیگر از خبرنگاران در این نشست مبنی بر اینکه آیا ترکیه تسلیحات نظامی در اختیار مخالفان سوری می‌گذارد، گفت: طرح چنین سوالی چندان درست نیست و من ناچارم به این سوال پاسخ دیپلماتیک بدهم. آوارگان سوری به خوبی می‌دانند که ما از هیچ کمکی دریغ نمی‌کنیم.
این پاسخ داوود اوغلو موجب خنده اغلب خبرنگاران سالن شد و بسیاری از رسانه‌های ترکیه در این باره چنین تیتری به کار بردند، "پاسخ دیپلماتیمک داوود اوغلو همه را خنداند". داوود اوغلو در پاسخ به پرسشی درباره احتمال ایجاد دولت مستقل از سوی کردهای شمال سوریه گفت: برخی از تحلیل‌گران هم از موضوع ایجاد دولت مستقل کردی و هم دولت کوچکی برای علویان سوریه سخن به میان آورده‌اند اما من شخصا این دو احتمال را منطقی نمی‌دانم. به نظر من کردها و علویان صاحب دولت مستقل نخواهند شد و تا زمانی که یک توطئه خارجی و یا یک برنامه ویژه وجود نداشته باشد، دینامیسم و شرایط عینی سوریه اجازه ظهور چنین چیزی را نخواهد داد. ما به عنوان ترکیه همه سوری‌ها را به یک چشم می‌نگریم و فارغ از اینکه برادران سوری ما عرب، کُرد، مسلمان و یا مسیحی هستند، به همه آنان احترام می‌گذاریم.
داوود اوغلو همچنین در پاسخ به این پرسش که ترکیه به ماندن موقتی بشار اسد در راس نظام سیاسی سوریه تا پایان دوران گذار راضی است یا نه، تصریح کرد: اتخاذ این تصمیم و اعلام نظر در خصوص چنین چیزی با آنکارا، واشنگتن و لندن نیست. این خود مردم سوریه هستند که باید تصمیم بگیرند آیا آن فردی که از دو سال پیش تا کنون دست به گلوله باران آنان زده بر سر قدرت بماند یا خیر. من فرصت را مغتنم دانسته و از همین جا به همه براداران سوری سلام می‌کنم. آنان در برابر همه حملات رژیم مقاومت کرده و شرایط دشواری را تحمل کرده‌اند.
5252
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 273436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۱
    0 2
    ترکها عروسک خیمه شب بازی غرب بوده و هستند این حرفهای امریکا یا انگلیس است که از دهان این خبیث بیرون میاید