۰ نفر
۹ آذر ۱۳۸۸ - ۱۶:۰۴

در تازه‌ترین اقدام برای ارایه بهتر نتایج جستجوهای اینترنتی، مسوولان گوگل چهره صفحه اول نتایج برترین موتور جستجوی اینترنتی را تغییر داده‌اند و از رنگ‌ها به‌شکل بهتری استفاده کرده‌اند.

به گزارش اسوشیتدپرس، شکل‌های گرافیکی (آیکون) صفحه اول وب‌سایت بر اساس تصمیم مدیران گوگل تغییر چهره خواهند داد. بر این اساس واژه گوگل از حالت سه بعدی درآمده و پس‌زمینه سفید و یک‌دستی به خود گرفته است. هم‌چنین پس از نوشتن کلمه مورد نظر؛ دو شکلک جستجو نیز تغییر یافته و با پس‌زمینه آبی به فونت سفید داخل آن طراحی شده است.

دلیل تغییرات مذکور، استراتژی تازه مدیران گوگل در ادغام و هم‌خوانی صفحه اول سایت با دیگر سرویس‌های گوگل و نرم‌افزار‌ها و برنامه‌های کاربردی این شرکت اعلام شده است. نوار انتخاب تازه‌ای که در قسمت چپ بالای صفحه ایجاد شده و پس از دیدن نتایج جستجو، به کاربر حق انتخاب می‌دهد نیز قابل توجه است. نوار جدید به کاربر امکان می‌دهد حالت‌های عکس، ویدیو، خبر، نقشه و غیره را بر اساس انتخاب زمان درج موضوع، ساده‌تر انتخاب کند.

هم‌چنین نوار استفاده از سایر زبان‌ها و جستجوی پیشرفته نیز از کنار مستطیل جستجو جدا شده و چهار لینک زیر صفحه نیز از حالت دو خطی بیرون آمده است.

کاربرانی که می‌خواهند زودتر به صفحه جدید دسترسی یابند، به این لینک مراجعه کنند. کاربران خارج از ایالات متحده نیز با کلیک در اینجا می‌توانند به این صفحه جدید دسترسی پیدا کنند.

قرار است گوگل تمام سرویس‌ها و برنامه‌های خود را به حالت یکسان گرافیکی درآورد و از چندگانگی گرافیکی بیرون آید. البته هنوز استراتژی قدیمی عدم استفاده از گرافیک سنگین در صفحه اول ادامه خواهد یافت تا کاربران سریع‌تر به صفحه اول دسترسی یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 27528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =