۰ نفر
۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۴

گلستان جعفریان، خاطره نگار، زندگینامه داستانی شهید حسن آبشناسان را نوشته و در کتابی با عنوان «او نگاهش را به ارث گذاشت» تحویل سوره مهر داده است.<BR>

به گزارش خبرآنلاین، جعفریان درباره این کتاب گفت: این کتاب از مجموعه قصه فرماندهان است که با استفاده از اسناد و مدارک و کتاب‌هایی که درباره شهید آبشناسان نگاشته شده‌، تدوین شده است.

در معرفی این شهید آمده است: «شهید حسن آبشناسان در در تاریخ 8/7/1364، در حالی که فرماندهی لشکر 26 نوهد (نیروی ویژه هوابرد)، فرماندهی قرارگاه حمزه و لشکر 23 نیروهای مخصوص را بر عهده داشت، همزمان با عملیات قادر، که خود طراحی آن را به عهده داشت، در منطقه سرسول بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به شهادت رسید. وقتی خبر شهادتش منتشر شد چهار روز بعد از عاشورا بود. این خبر از رادیو عراق با شادی و مارش پیروزی پخش شد...»

این کتاب به عنوان بیست و ششمین جلد از مجموعه «قصه فرماندهان» برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه شده و قرار است در 139 صفحه منتشر شود. پیش از این در مجموعه قصه فرماندهان کتاب‌هایی بر اساس زندگی فرماندهانی همچون شهید یوسف کلاهدوز، شهید علیرضا موحد دانش، شهید محمد جهان آرا، شهید داوود کریمی، شهید حسن باقری، شهید مصطفی چمران، شهید حسین خرازی، شهید عباس بابایی، شهید ابراهیم همت و ... منتشر شده است.

 

بنابراین گزارش، اسدالله شعبانی مجموعه «هل‌ام بده، قل‌ام بده- قلقله زن قل زد و رفت»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده- یه درو نبستی نمکی»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده- موش و مداد ناقلا»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده- خاله نازی پوست و پیازی»، «هل‌ام بده، قل‌ام بده- پرنده شد برنده» را برای کودکان نوشت و تحویل ناشر داد. اسدالله شعبانی در گفت و گو با پایگاه خبری سوره مهر گفت: این کتاب‌ها مجموعه قصه‌ها و حکایات قدیمی و عامیانه است که در ادبیات شفاهی مردم رایج است. این حکایت‌ها دارای ویژگی خاص خودشان هستند و ترکیبی از فولکور و افسانه و قصه‌ها هستند که دارای یک طنز و شیطنت کودکانه هم هست.

وی با بیان اینکه این مجموعه برگرفته از بازی فولکوریک قصه کدو قلقل است، افزود: این مثل‌ها دارای نکات تعلیمی و آموزشی هم هستند که با استفاده از فرم مثل‌ها بیان شده‌اند. حکایت‌ها و مثل‌ها را به زبان امروزی بازنویسی کرده‌ام. علاوه بر این با تغییر در ریخت و فرم آنها، اضافه کردن بازی و روایت منظوم و بالا بردن مهارت نمایشی آنها، سعی نموده‌ام جذابیت زیادی برای کودکان داشته باشند.

این نویسنده همچنین از سرودن یک مجموعه اشعار کودکانه برای گروه سنی خردسال خبر داد و افزود قرار است این مجموعه شعر را هم به دفتر کودک و نوجوان تحویل دهم.

 

در همین زمینه زهرا زواریان نیز مجموعه «با ادب چون... در حلقه شیرها»، «با ادب چون... شتری که باوفا بود»، «با ادب چون... اسبی که دو بال داشت»، «با ادب چون... شیری که سلام کرد»، «با ادب چون... وقتی آهو خانم به تله افتاد» که به ارتباط امامان با حیوانات می‌پردازند را تحویل این ناشر داده است. زواریان درباره این مجموعه کتاب‌ها گفت: کلیت این داستان‌ها درباره رابطه امامان معصوم (ع) با حیوانات است که در قالب 5 داستان این حکایت‌ها را برای کودکان نوشته‌ام. اولین کتاب از این مجموعه با عنوان «با ادب چون... شیری که سلام کرد» درباره ارتباط امام علی (ع) و شیر جنگل است. همچنین «با ادب چون... اسبی که دو بال داشت» قصه ذوالجناح اسب امام حسین (ع) و وفاداری این حیوان به حضرت است. «با ادب چون... در حقله شیرها» داستان در بند کردن امام حسن عسکری توسط خلیفه عباسی در برکه شیران است که علیرغم خواست خلیفه، شیران آسیبی به حضرت نمی‌رسانند و «با ادب چون... وقتی آهو خانم به تله افتاد» هم حکایت رابطه امام رضا (ع) و آهو است.

این داستان‌نویس کودک درباره آخرین کتاب از این مجموعه هم گفت: «با ادب چون... شتری که باوفا بود» هم حکایت شتر امام سجاد (ع) است. این شتر 12 بار حضرت را به زیارت خانه خدا می‌برند. پس از شهادت امام سجاد (ع) این شتر که در بیابان بوده، وقتی خبر شهادت ایشان را می‌شنوند به مدینه سر قبر حضرت می‌روند و همان جا می‌میرند.

این مجموعه که از تولیدات دفتر کودک و نوجوان حوزه هنری است و در مرحله آماده سازی برای انتشار است.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 277696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =