۰ نفر
۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۸

وزیر توریسم مصر از تقویت رابطۀ توریستی میان مصر و ایران خبر داد.

وزیر توریسم مصر روز دوشنبه در حالی عزم سفر به تهران کرد که قاهره پیشتر هدف خود را تسهیل رفت و آمد توریست‌های مصری به ایران و بهبود روابط میان دو طرف عنوان کرده بود. به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی عربین بیزنس، صنعت توریسم مصر و درآمدهای ناشی از آن از آغاز انقلاب در این کشور(از سال 2011) و تشدید بی‌ثباتی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است.
درآمدهای ناشی از صنعت توریسم بیش از 20% از تولید ناخالص داخلی کشور را تا پیش از ناآرامی‌ها تشکیل می‌داد. در سال 2010، نزدیک به 14.7 میلیون توریست به مصر رفته بودند که برای این کشور سودی معادل 12.5 میلیارد دلار داشته است اما پس از تحولات سال 2011( با 9.8 میلیون توریست) درآمدها به 8.8 میلیارد دلار کاهش یافته است.
هشام رامز، رئیس بانک مرکزی مصر اعلام کرده است که روند کاهش ذخایر خارجی مصر در ماه آینده ادامه خواهد یافت. این مقام مصری در گفتگو با روزنامۀ الشروق گفته است که منتظر برنامۀ اصلاحات اقتصادی از سوی دولت برای ارائه به صندوق بین‌المللی پول برای دریافت وام 4.8 میلیارد دلاری است.
ذخایر ارز مبادله‌ای در مصر در ماه ژانویه به 13.6 میلیارد دلار رسید، در حالیکه این رقم در سال 2011، 36 میلیارد دلار بود. یکی از دلایل کاهش ذخایر ارزی کشور، کاهش سرمایه‌گذاری خارجی ناشی از تشدید بی‌ثباتی در این کشور است. رئیس بانک مرکزی مصر می‌افزاید که ممکن است روند کاهش سرمایه‌گذاری خارجی در مصر در ماه آینده نیز ادامه داشته باشد.
گفتنی است صندوق بین‌المللی پول یک توافقنامۀ پارلمانی را با مصر در ماه نوامبر گذشته به امضاء رسانده بود که متعاقب آغاز فاز جدیدی از ناآرامی‌ها در این کشور، تصویب آن از سوی پارلمان به تعویق افتاد.
دیپلمات‌ها بر این اعتقادند که معامله میان مصر و صندوق بین‌المللی پول می‌تواند راه را برای سایر کمک‌های بین‌المللی از سوی بانک جهانی، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس تا سقف 12 میلیارد دلار باز کند.
گفتنی است پوند مصری علاوه بر کاهش 8 درصدی در دسامبر گذشته، از آغاز تحولات در این کشور نزدیک به 14 درصد از ارزش خود را از دست داده است. 
3152 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 279146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ماهان IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    1 4
    وزیر توریسم مصر می دونه قیمت دلار در ایران چقدر است؟
  • یک رفیق قدیمی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۸
    3 0
    قابل توجه دستندکاران توریسم کشور قاهره را هم دوبی نکنیم همه اش ما نریم تبلیغات جوری باشد آنان هم بیاییند