ایسنا نوشت:

اپوزیسیون ونزوئلا مشروعیت نیکولاس مادورو به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور را زیر سوال برد و به این ترتیب مشکلات سیاسی پس از مراسم وداع با هوگو چاوز شکل تازه‌ای به خود گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رهبران اپوزیسیون ونزوئلا دولت را به سوء استفاده از قدرت و تقلب در قانون اساسی در مراسم تحلیف مادورو به عنوان رئیس جمهور متهم کردند.
به نظر می‌رسد آتش بس موقت میان دو طرف پس از مرگ چاوز از بین رفته و "انریکه کاپریلس"، فرماندار ایالتی و رهبر ائتلاف مخالفان حق مادورو برای انتصاب به عنوان رئیس جمهور موقت را زیر سوال برده است. کاپریلس در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: آیا واقعا لازم است که برای انتخاب شدن از قدرت سوء استفاده کنید؟ مردم به شما رای نداده‌اند آقا!

برخی از رهبران مخالفان نیز گفتند مراسم تحلیف مادورو در پارلمان این کشور را تحریم می‌کنند و برخی دیگر گفته‌اند تصمیم دارند با عنوان اعتراض در مراسم شرکت کنند.

مخالفان بیم آن دارند که این قدرت به مادورو معاون چاوز یک قدرت وراثتی بدهد. بر اساس قانون اساسی رئیس پارلمان "دیوس دادوکابلو" باید قدرت را پس از چاوز در دست می‌گرفت. اما در دادگاه عالی که متشکل از وفاداران دولتی است اعلام شد مادورو تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، به عنوان رئیس جمهور موقت فعالیت می‌کند. کاپریلس با محکوم کردن این حکم گفت: آنچه دادگاه عالی انجام داد را من تقلب انتخاباتی می‌دانم. وی نگفت که آیا با مادورو در انتخابات بعدی رقابت خواهد کرد یا نه و به این ترتیب امکان تحریم انتخابات را منتفی ندانست. این امر می‌تواند بحران سیاسی در ونزوئلا را موجب شود. وی دادگاه را به دور زدن کشور در هنگام عزاداری متهم کرد.

کاپریلس همچنین با انتقاد از طرح دولت برای مومیایی کردن چاوز و نمایش برای ابد در یک محفظه شیشه‌ای در کاراکاس گفت:‌ این اقدام برخلاف مراسم تدفین مسیحیان است.
5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 281171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • افرا IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
    9 0
    چاوز با موميايي با حضرت مسيح بر ميگرده ؟عايا؟