سعید معروف پاسور اول تیم ملی والیبال در غیاب علیرضا نادی با رای اکثریت بازیکنان کاپیتان اول ایران شد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سعید معروف کاپیتان تیم ملی والیبال شد. بعد از دعوت نشدن علیرضا نادی کاپیتان قبلی تیم به اردو، خیلی ها منتظرمعرفی کاپیتان جدید بودند.هرچند خیلی ها بازوبند کاپیتانی را بر بازوی معروف می دیدند.آن هم به خاطر اینکه او کاپیتان دوم تیم بود. با این حال خولیو ولاسکو سرمربی خیلی زود تکلیف را روشن کرد. این بار با رای گیری. او پنج شنبه از شاگردانش خواست تا از بین مهدی مهدوی و سعید معروف کاپیتان را انتخاب کنند. 11 رایی که به نام سعید معروف نوشته شد، بازوبند کاپیتانی تیم ملی والیبال رابه نام او زد. مهدوی هم کاپیتان دوم تیم شد. هرچند کاپیتان جدید تیم ملی خودش انتظار نداشته: «من اصلا به کاپیتانی فکر نکرده بودم. به هر حال بچه ها با بودن علیرضا نادی به کاپیتانی او عادت کرده بودند. منم دوست داشتم او در لیگ جهانی هم کاپیتان تیم ملی بود. اما ظاهرا شرایط طوری شده که فعلا کنار تیم نیست.»
این بار برخلاف دوره های قبل ، رای تکلیف کاپیتان را روشن کرد. شاید معروف فکر نمی کرد، با رای گیری اکثریت مهر تایید بر کاپیتانی او بزنند. خودش می گوید:«با اینکه 15 -20 روزی از شروع اردو گذشته بود اما با نبود نادی تیم هم کاپیتان نداشت. تا اینکه ولاسکو پیشنهاد انتخاب کاپیتان با رای را داد. او گفت بازیکنان آزادند با رای خود کاپیتان را انتخاب کنند. بچه ها هم لطف داشتند و به من رای دادند. البته من به مهدی مهدوی رای دادم چرا که او از من در تیم ملی پیشکسوت تر است. چند سال زودتر وارد تیم ملی شده و حتی در تیم های نوجوانان و جوانان هم بوده.»
کاپیتان جدید می داند که از حالا به بعد کارش سخت تر شده: «به هر حال کاپیتانی مسئولیتی سنگین است .فرقی نمی کند چه کسی باشد.» اما سنگینی مسئولیت کاپیتانی باعث نمی شود تا پاسور اول تیم ملی والیبال شیرینی آن را حس نکند: «طبیعی است که حس خوبی دارد. اما به همان اندازه که هر چیزی حس خوبی دارد، مسئولیت و دردسرهای خاص خودش را هم دارد.هر کس که کاپیتان می شود، در عین حال که می تواند خوشحال باشد،باید از عهده کار هم برآید.امیدوارم منم در مقطع کوتاهی که علیرضا نادی در تیم نیست، بتوانم به خوبی این مسئولیت را انجام دهم تا دوباره او برمی گردد و بازوبند را می گیرد.»
او که ارتباط صمیمی با نادی دارد، از تعطیلی دو روزه استفاده می کند تا برای بستن بازوبند اجازه بگیرد: «تا دیروز که اردو بود وتمرین. اما امروز و فردا استراحت داریم. من می روم تا نادی را ببینم و حضوری از او در دو،سه ماهی که نیست اجازه بگیرم.اگر هم حضور نشد، تلفنی رخصت می گیرم.»
او در فصل قبل لیگ برتر بیشترین بار تیم شهرداری ارومیه را به دوش کشید. معروف معتقد است که تجربه لیگ را درتیم ملی خرج می کند: «بالاخره این مساله را زمان ثابت می کند.هر چند می دانم تجربه مسئولیتی که در تیم شهرداری ارومیه داشتم برای کاپیتانی تیم ملی بی تاثیر نیست. به هر حال باید ببینم از پس کار برمی آیم یا نه.» کاپیتان تیم ملی می داند مسئولیت بیشتر روی کارش در زمین هم بی تاثیر نیست: «به هر حال کاپیتانی همه چیز را تحت تاثیر می گذارد اما نباید از جنبه منفی به آن نگاه کرد. بستگی دارد که چطور خودت را در زمین مدیریت کنی تا جنبه منفی جلوه نکند. این را هم مرور زمان ثابت می کند.» با این حال او ایمان دارد کارش موقتی است:«کار، کار سختی است اما اطمینان دارم که کاپیتانی ام موقتی است.من کارم را انجام می دهم تا نادی برگردد.»
اودرباره اردو می گوید:«همه چیز اردو خوب است.ولاسکو هم راضی است. فعلا که کم و کسری نداشتیم. فقط تمرینات سنگین است که بعد از دو سه هفته اول تمرین، فشار هم رد می شود. با این حال همه بچه ها با صد درصد توان و انگیزه بالا تمرین می کنند.»
معروف نتیجه ایران در اولین تجربه لیگ جهانی را قابل پیش بینی نمی داند: «با اینکه بچه ها انگیزه زیادی دارند اما نتیجه قابل پیش بینی نیست.هنوز شرایط بقیه تیم ها هم مشخص نیست. با این حال در اولین حضور،حریف از پیش باخته نیستیم. مطمئن باشید مقابل همه تیم ها خوب بازی می کنیم و حتی می توانیم زنگ خطر بعضی تیم ها باشیم.» به نظر پاسور اول تیم ملی رشد والیبال ایران در لیگ جهانی پررنگ تر می شود: «والیبال ایران تا به حال رشد خوبی داشته است. نتایج تیم ملی در لیگ جهانی آن را پررنگ تر می کند، شاید نتایج خیلی هم ایده آل نباشد اما روند روبه رشد را نشان می دهد.»

252 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 285144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ..... IR ۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۱۷
    29 1
    بهترین گزینه بعد نادی معروف بود...خونسرده و میتونه رو بچه ها کنترل داشته باشه و تیم رو هدایت کنه تو زمین حیف که نادی نیست حیف!
    • فریدون IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
      9 26
      کجای کارای معروف خونسردیشو نشون میده ؟همیشه با داور دعوا داره...
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۴
    4 30
    راستشو بخواهید من اصلا از معروف خوشم نمی یاد نادی هم بد نبودولی اصلا موسوی و قائمی یه چیز دیگن
    • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
      31 0
      کسی باید کاپیتان شه که قبلا سابقه ی کاپیتان شدن در تیم باشگاهی خودش رو داشته باشه و با تجربه باشه معروف بهترین گزینه بعد از نادی بود...
    • سعید A1 ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۴
      6 1
      به نظرمن معروف خیلی هم عالیه
    • مینا A1 ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۷
      2 1
      توداری حرف مفد می زنی خیلی هم خوب بازی می کنه
  • النا A1 ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
    0 6
    بدون نام مگه غفور چشه؟