نخست وزیر اسرائیل اعتراف کرد که حزب الله مانند یک ارتش قوی عمل می کند و در واقع قدرت و توان حزب الله همان ارتش لبنان است.

بنیامین نتانیاهو درخصوص اوضاع امنیتی در مرزهای شمالی این رژیم با لبنان گفت " بر خلاف گذشته که ما با لبنان به عنوان یک شبه نظامی حاشیه ای تعامل می کردیم اما امروز حزب الله لبنان به عنوان ارتش حقیقی این کشور محسوب می شود و به جای ارتش لبنان به عنوان یک قدرت ملموس که در حال مسلح شدن است حضور دارد و به معنای واقعی کلمه همانند یک ارتش سازمان یافته عمل می کند ".
آنگونه که خبرگزاری المان گزارش داده است، نتانیاهو بار دیگر رجز خوانی های گذشته را تکرار کرده و با  ابراز نگرانی از ورود حزب الله به کابینه لبنان هرگونه اقدام نظامی این جنبش اسلامی علیه اسرائیل را اقدامی مشترک از سوی حزب الله و دولت مورد حمایت غرب لبنان دانست. او گفت: "دولت لبنان و حزب الله با یکدیگر ادغام شده اند و این دو مسئولیت حمله به اسرائیل را به عهده خواهند داشت ".
وی درباره توقف ساخت و ساز شهرکها که کابینه امنیتی اسرائیل تصمیم آن را گرفته است گفت " این تصمیم طرحهایی را که احداث انها اغاز شده است شامل نمی شود".
نتانیاهو تصریح کرد " باید بین این تصمیم و دستور صادر شده برای اجرایی کردن آن هماهنگی شود ".
وی افزود "بنا بر ملاحظات زیادی ، شهرکسازی متوقف شده است که پیشبرد روند مذاکرات از جمله این ملاحظات است زیرا تل اویو واقعا می خواهد ثابت کند چه کسی اهل ازسرگیری مذاکره است و چه کسی با ان مخالفت می کند" .

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 28647

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =