۰ نفر
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۳

ایسنا نوشت:

بقایای یک شهر غرق شده با قدمتی 1200 ساله در مصر کشف شد.
در شرایطی که طی سال‌های گذشته بحث‌های زیادی بین مورخان درباره وجود یا عدم وجود شهر بندری «هراکلیون» وجود داشت، غواصان باستان‌شناس موفق به کشف آثاری از این شهر شدند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، در جریان کاوش‌های غواصان باستان‌شناس در خلیج «ابوخیر» مصر آثاری از این شهر تاریخی کشف شد که از آن جمله‌ می‌توان به بقایای 64 کشتی، یک مجسمه‌ 16 فوتی که به احتمال فراوان نقش نگهبان این شهر را داشته، 700 لنگر کشتی و مقداری زیادی سکه‌های طلا و دیگر اشیاء تاریخی اشاره کرد.
بر اساس بررسی‌های اولیه‌ باستان‌شناسان، شهر هراکلیون حدود هشت قرن پیش از میلاد بنیان نهاده شد و از شهر مشهور بندری اسکندریه قدیمی‌تر بوده، اما وقوع زلزله‌ای مرگ‌بار در حدود سال 700 میلادی این شهر را به طور کامل نابود کرد و مصریان آن را دوباره ساختند. به همین دلیل آثار تاریخی کشف شده به شهری تعلق دارد که دوباره ساخته شده و قدمت‌ آن‌ها حدود 1200سال برآورد می‌شود.
هراکلیون تا حدود 200 سال پس از ساخت مجدد رونق فراوانی داشته و یکی از بنادر تجاری اصلی منطقه‌ مدیترانه محصوب می‌شده، اما به دلایل نامعلومی به یکباره از رونق افتاد و به افسانه‌ها پیوست.
تا کنون از میان آثار تاریخی بر جای مانده از این شهر که از معماری منحصر به فردی بهره می‌برده مجسمه‌ی 16 فوتی نگهبان شهر از اعماق آب خارج شده و قرار است در آینده نزدیک با حضور تیمی از باستان‌شناسان غواص از کشورهای مختلف جهان و استفاده از جدیدترین تجهیزات باستان‌شناسی زیرآبی به طور کامل کاوش شود.
301282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 290396

برچسب‌ها