بسیاری از تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای جذب شرکت‌های خارجی شده‌اند.

به گزارش خبرآنلاين و به نقل از بنياد ملي بازي هاي رايانه اي، دكتر مينايي رييس بنياد در گفت و گو با خراسان گفت: سهم بازی های رایانه ای ایرانی در بازار داخلی تا سال 1404 باید به 50 درصد برسد و اين در حالي است كه در سال 92 حداقل نیازمند10 میلیارد تومان اعتبار برای حمایت ازتولید بازی های رایانه ای هستیم. وي افزود: در حالی که بیش از 95 درصد بازار بازی های رایانه ای کشور در تسخیر بازی های خارجی است ، متاسفانه هنوز نگاه حمایتی ویژه ای به این حوزه نمی شود به طوری که بودجه پیش بینی شده برای حمایت از تولیدبازی های رایانه ای در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس برای بودجه سال 92 از سوی دولت حذف شده و هم اکنون بودجه تولید بازی های رایانه ای در کشور به رقمی در حد صفررسیده است . به گفته مدیر عامل بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای،در صورت تخصیص نیافتن بودجه مناسب،صنعت تولید بازی های رایانه ای در کشور نابود می شود. دکتر بهروز مینایی در گفت و گو با خراسان افزود: در حال حاضر با وجود آن که آمار دقیقی از سهم بازی های رایانه ای تولید داخل در بازار بازی های رایانه ای نداریم اما برآورد ها نشان می دهد بیش از 95 درصد بازی های رایانه ای موجود در بازار کشور را بازی های خارجی تشکیل می دهدوسهم بازی های داخلی کمتر از 5 درصد است.
 

 

 

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای فردا آغاز می‌شود

دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی با مشارکت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از فردا (سه شنبه) در واحد دانشگاه کاشان برگزار می‌شود. به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای  "IRAN GDC 2013" با همکاری بنیاد از 17 اردیبهشت ماه به مدت سه روز در دانشگاه آزاد کاشان برگزار خواهد شد. دومین دوره مسابقات ملی بازی‌سازی رایانه‌ای باهدف،کشف استعدادهای خلاق و مبتکر و خلق آثار نو در عرصه بازی‌سازی، آشنایی شرکت‌‌کنندگان با دستاوردها و توان ملی ارایه گردیده در زمینه بازی‌های رایانه‌ای، برقراری ارتباط میان صنعت و بازار تجارت از طرفی و دانش و هنر و نو آوری از سوی دیگر و بسترسازی محیط علمی دانشگاه برای بروز و رشد استعدادهای بازی‌سازی مبتنی بر علم و هنر ایرانی اسلامی برگزار می شود.
ترویج طراحی و ساخت بازی‌های بومی و ملی مبتنی بر ارزش‌های والای معنوی و ارزشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، هدف‌گذاری ارتقای میزان انگیزه و اشتیاق دانشجویان و علاقه‌مندان به بازی‌سازی با ایجاد فضایی رقابتی بین دانشگاه‌ها و مراکز ایده پردازی وطراحی و تولید بازی در سطح کشور دیگر اهداف برگزاری مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای را تشکیل می دهد. استقبال 34 تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور از نخستین مسابقات ملی بازی سازی رایانه ای در دانشگاه کاشان، برگزار کنندگان این رویداد را برآن داشت تا دومین دوره مسابقات را با توانمندی مضاعف اردیبهشت ماه امسال برگزار کنند. بر این اساس، در این دوره از ماسابقات به سه تیم برتر از لیگ های آزاد و دانشجویی و سطوح دو بعدی و سه بعدی، به ترتیب تیم های اول: (پانزده میلیون) ریال، تیم های دوم: (ده میلیون) ریال و تیم های سوم: (پنج میلیون) ریال جایزه اهدا خواهد شد. همچنین ، در صورتی که  تعداد تیم ها در هر لیگ و سطح به حد نصاب نرسد، فقط یک تیم به عنوان تیم برتر انتخاب شده و جایزه پانزده میلیون ریالی را دریافت می کند. علاقه مندان برای اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی www.irangdc.ir مراجعه کنند.

 

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =