۰ نفر
۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸

«عباس آخوندی» در یادداشت جدید خود در خبرآنلاین، سه واقعه حمله اسرائیل به سوریه، نبش قبر «حجربن عدی» و موضوع درخواست تعطیلی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف را مصداق جهل و چشم پوشی بزرگان بر رواج بی‌انصافی معرفی کرده است.

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین درباره درخواست تعطیلی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف می نویسد: «در سرزمین خودمان هر روز می‌بینیم که چگونه عده‌ای از فرهیختگان در چنگ بی‌هنران چگونه دست و پا می‌زنند. اخیرا نهادی را که عده‌ای از بزرگان اهل علم با خون دل بر پا کرده‌اند به بهانه‌ای که کودکان نیز بر آن می‌خندند، در حال تعطیلی است. ایرانی این غم را به کجا ببرد؟ روزنامه دولت در همان شماره‌ای که عبارت "فیلسوف واقعی زیر چتر کسی فکر نمی‌کند" را به نقل از گفتگو با یکی از بزرگان فلسفه در صفحه اول خود تیتر کرده بود در همان شماره خواستار تعطیلی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف شده بود.»
عضو هیات علمی دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در ادامه می گوید: «به طور یقین این مدرسه موفق‌ترین مدرسه مدیریت و اقتصاد در دهه‌ی اخیر در ایران بوده است. لیکن چرا باید این گونه شود زیرا که استادان آن زیر چتر دولت نرفته‌اند. البته از این دولت جز این انتظار نیست. لیکن، حیرت از سکوت مراجع علمی به ویژه حوزه‌های علمی دینی است. آیا آقایان نمی‌دانند که این اقدام ضدعلمی که مایه وهن هرمسلمانی است؟ وصد افسوس که به نام دین در حال انجام است. مدرسه‌ای که مایه افتخار ایرانیان در سطح جهان است، آیا باید تعطیل شود و یا گسترش یابد؟ مگر مولی علی (ع) نفرمود که "علم و دانش فراتر از آن است که کسی بدان احاطه یابد. پس از هر علمی بهترین آن را برگزینید". حال چگونه است که عده‌ای بی‌بهره از دانش به دلیل عدم احاطه اجازه می‌یابند که باب علم را ببندند. گیرم که روش علمی علوم جدید با علوم قدیم متقاوت باشد، لیکن مگر علما منکر پیوستگی ماهیت علم هستند. اگر قرار شد به ساحت علم بی‌حرمتی شود، این جریان مگر حدی می‌شناسد؟ اگر آتش بی‌خردی فروزان شود، خشک و تر با هم خواهند سوخت.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 291942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۱
    3 0
    جهل ، واژه ای که بعضی ها نمی خواهند قبول کنند به آن دچار هستند