ایرنا نوشت:

ˈعصمت ییلمازˈ وزیر دفاع ترکیه ، استعفای 38 ˈژنرالˈ و ˈدریابدˈ ارتش این کشور را بدون اعلام دلایل این کناره گیریها ، تایید کرد. به گزارش روز شنبه رسانه های ترکیه، ییلماز امروز در پاسخ به سوال ˈاحمد توپتاشˈ نماینده مردم استان ˈآفیونˈ از حزب ˈجمهوریخواه خلقˈ بزرگترین حزب مخالف دولت ترکیه در مجلس این کشور این مطلب را اعلام کرد. به نوشته رسانه های ترکیه، بروز تضاد و اختلاف نظر در مورد پرونده های قضایی محاکمه دهها ژنرال و افسر بازنشسته و شاغل ارتش این کشور به اتهام شرکت در طرح براندازی دولت اردوغان از جمله دلایل افزایش استعفای نظامیان ترکیه عنوان شده است .

به گفته ییلماز، از سال 2007 میلادی تا پایان سال 2012 میلادی 38 ژنرال و دریابد از نیروهای مسلح ترکیه استعفاء داده اند و در این طول 21 هزار و 291 افسر و درجه دار نیز به دلیل استعفا و یا بازنشستگی از ارتش ترکیه جدا شده اند و در این مدت 12 هزار و 30 نظامی نیز قراردادهای خود با ارتش را فسخ کرده اند. ییلماز افزود: در دوره زمانی یاد شده 9 دریابد نیروی دریایی نیز به خواست خود از خدمت نیروی دریایی استعفاء کرده اند و دو هزار و 623 افسر و درجه دار جمعی نیروی دریایی این کشور نیز یا استعفاء داده و یا بازنشسته شده اند.

منابع خبری ترکیه به تازگی اعلام کرده بودند که 148 افسر از ارتش ترکیه استعفا دادند و به این ترتیب شمار نظامیان مستعفی طی سه ماه به 563 نفر رسید. در سال 2012 میلادی نیز 110 خلبان نیروی هوایی ترکیه استعفا کرده بودند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 292255

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =