۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸

ایسنا نوشت:

مجمع عمومی سازمان ملل امروز (چهارشنبه) در خصوص پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص سوریه رأی‌گیری می‌کند. به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیش‌نویس مقام‌های سوریه را محکوم کرده و ائتلاف ملی مخالفان سوری را به عنوان عضوی در گذار سیاسی بالقوه سوریه می‌پذیرد. روسیه که از متحدان نزدیک دولت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه است، با این پیش‌نویس که از سوی قطر و سایر کشورهای عربی مطرح شده است، شدیدا مخالفت کرده است. برخی از دیپلمات‌های غربی عنوان کرده‌اند که احتمال کمی وجود دارد که این پیش‌نویس آراء لازم را در میان 193 کشور عضو سازمان ملل کسب کند.

یکی از دیپلمات‌های ارشد غربی با اشاره به قطعنامه اوت 2012 علیه سوریه، عنوان داشت: اطمینان دارم که کشورهای بسیاری به قطعنامه پیشین رای مثبت دادند چرا که باور داشتند که از طرف پیروز حمایت می‌کنند، اما ما هم‌اکنون با تندروها و عوامل تروریست در سوریه مواجه هستیم که بسیار انگشت‌نما هستند. رأی‌گیری امروز مجمع عمومی سازمان ملل در شرایطی انجام می‌شود که واشنگتن و دولت‌های اروپایی در حال بررسی فواید و مضرات تسلیح شورشیان سوری هستند. یکی دیگر از دیپلمات‌های ارشد سازمان ملل عنوان داشت که پیش‌نویس این قطعنامه بسیار قدرتمندتر از قطعنامه پیشین است. دولت روسیه همچنین هشدار داده است که این پیش‌نویس احتمالا آماده‌سازی‌ها برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی صلح سوریه را با مانع مواجه می‌کند.

طبق این پیش‌نویس، از ائتلاف ملی مخالفان سوریه به عنوان "نماینده موثری که در گذار سیاسی لازم است" یاد شده است و برخی از کشورها ابراز نگرانی کرده‌اند که پیش‌نویس این قطعنامه می‌تواند به عنوان به رسمیت شناختن رسمی این ائتلاف از سوی سازمان ملل به عنوان نماینده مردم سوریه در نظر گرفته شود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • پدرام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
    9 14
    واقعن هر کشوری دیگه به این قطع نامه رای مثبت بده خائنهه چون دیگه چند تا باید قلب سرباز در بیارن بخورن که اینها راضی بشن
    • ایرانی GB ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۵
      7 1
      متاسفانه اعمال خشونتها با رافت و مهربانی پاسخ داده نمیشود ، ممکن است شعله های شورش و اعتراض فروکش کند ولی این عملکرد نتایج فاجعه بار اینگونه را هم خواهد داشت ، پس باید عاقلانه و براساس منافع عمومی و ملی کشورشان هر دو طرف عمل کنند که البته سهم دولت خیلی بیشتر است.