۰ نفر
۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰

.

می گویند آنکه باد بکارد طوفان درو خواهد کرد و حالا [اردوغان طوفان درو می‌کند] چه اینکه در همه دو سال گذشته در سوریه باد ناموافق تروریسم را در بحران سوریه کاشته است.  و حالا [انفجارهای مرگبار در شهر مرزی ریحانلی] و نیز حتی [سقوط جنگنده ترکیه در مرز با سوریه] ، [تاوانی است که آنکارا می‌دهد]

[اردوغان دمشق را متهم کرد] که در بمبگذاری های ریحانلی که منجر به کشته شدن 49 نفر و زخمی شدن بیش از 100 نفر شد دست داشته است. اما سوریه دست داشتن در این انفجارها را رد کرد یک مقام سوریه گفت [به اتهامات دروغین آنکارا واکنش نشان نمی‌دهیم]

در همین حال همزمانی تقریبی این انفجارها با زمان بندی سفر رجب طیب اردوغان به آمریکا این موضوع را مطرح کرد که [انفجارهای ترکیه بر دیدار اردوغان- اوباما تاثیر می گذارد] و این سوال را که [چه کسی بازنده انفجارهای ترکیه است؟]

[سناریوهایی درباره انفجارهای ترکیه] مطرح شد و پس از اعلام [شمار قربانیان حملۀ تروریستی در ترکیه] و پس از آنکه[عاملان انفجار ترکیه دستگیر شدند] اعتراضات زیادی در شهرهای این کشور پدیدار گشت و [ترک‌ها استعفای اردوغان را خواستار شدند].

در همین اثنی انتشار [ویدیوی سلفی آدمخوار، جهان را شوکه کرد] و [سازمان سیا اعلام  کرد: اسد ۷۵% رأی می‌آورد]

از این رو سفر اردوغان به آمریکا درحالیکه شایعاتی مبنی [توافق پنهانی روسیه با آمریکا در خصوص سوریه] منتشر شده و بعد از آن هم [کامرون راهی آمریکا شد] اهمیت بیشتری یافته است. چه آنکه اردوغان بیش از هرکس دیگری می داند که [فرسایشی‌شدن بحران به نفع کیست؟] و لذا بیراه نیست که [آنکارا دست به دامن واشنگتن می‌شود]

دیدار باراک اوباما و رجب طیب اردوغان درخصوص سوریه پس از انفجارهای رخ داده در ریحانلی شهری مرزی در ترکیه بسیار مهم می نماید چرا که حالا آتش به دامن ترکیه هم افتاده است و اگر زودتر فکری برای خاموش کردن ان نکند ممکن است خسارات زیادتری را ببار آورد. این آتشی است که پیشتر از جانب ترکیه به دامن سوریه افتاده  و حالا ممکن است دامن گیر خود آنها شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 293258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    15 3
    دو گروه از انفجارهای ترکیه سود میبرند اسراییل که دوست دارد دو کشور مسلمان را به جان هم بیاندازد و مخالفان اردوغان بخصوص در ارتش ترکیه که به هر شکل شده میخواهند اردوغان را نابود کنند. برندۀ این بازی قطعاً مردم ترکیه و سوریه نخواهند بود و بازندۀ این بازی همۀ کشورهای مسلمان هستند.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    19 13
    چه گیری به ترکیه داده اید؟ خوشحالید از مشکلات دیگران؟ شما نگران این باشید که از این آتشها گریبان شما را هم بگیرد و آن وقت هرچه صدا بزنید کسی نشنود. می پرسید مگه ممکنه؟ خب .............!
    • امین IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
      7 1
      از خواب پاشو بابا جون!!اردوغان به همراه عربهای افراطی وهابی منطقه(قطر و عربستان عمدتا) خیلی وقته که آتش رو زدن به امنیت ایران!!سوریه رو فرستادن رو هوا و لجستیک معارضین رو از تو خاکشون بر عهده گرفتن (عین همون کاری که صدام واسه منافقین خلق کرد) و سوریه روکه امنیت ایران رو هم تامین می کرد آتش زدن...حالا میگی سوریه اسد دیکتاتوری هست دیگه عراق که انتخابات داره و مجلس قانونی،پس چرا اردوغان هار شده و مدام آتش بیار عراق شده و همه جوره از مخالفان حمایت می کنه و اونها رو شارژ می کنه؟کردهای پ ک ک رو هم فرستاده لب مرز ما و همدست پژاک می شن...تو خوابی کلا نه؟؟؟!!!
    • محمد IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      2 2
      حجی خیلی از مسئله پرتی .
  • پدرام IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    11 17
    پرونده نا امنی ترکیه باز شد به نفع ایران البته ما که هیچ کدوممون راضی نیستیم خون کسی بریزه اما یک رئیس جمهور به چه راحتی تونست با جون مردمش بازی کنه منتظر بمب گذاری و انفجار های بعدی در ترکیه باشین که آتش دامن ترکیه رو گرفت
    • پدرام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      6 3
      اونهایی که به این پست منفی دادن طرفدار اون سلفی آدم خوارن خوب اگه ترکیه از این عوضیا حمایت نمیکرد میشد مگه اینا کثافت کاری کنن؟آدم خواری کنن تیر خلاص بزنن واقعن متاسفم یه عده تو ایران زیادی بهشون حال داده باید حتمن اینجا هم بمب گذاری بشه امنیتش بره زیر سوال تا بفهمن که چقدر منفی باف هستن کسی راضی به خونریزی نیست اما مطمئن باشید اسرائیل برای همین شماها برنامه داره اولین برنامش که به ایران برسه ایران تکه تکه کردن و تبدیل به 6 کشور اونایی که خوابن بیدار بشن در ضمن بعد سوریه نوبت همین ترکیست که تجزیه بشه
  • نوید IR ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    8 8
    ترکیه باید هرچه زودتر به سوریه حمله کنه و تلافی این جنایت بزرگ رو بر سر حاکمان سوریه به خصوص بشار اسد در بیاره و عاملان این جنایات رو با خاک یکسان کنه.هر گونه عملیات تروریستی که در طی ان مردم عادی کشته شوند در هر جای دنیا محکومه و عاملان این جنایات شوم باید با شدیدترین شکنجه ها بمیرن.
    • جونم پاشو رسیدیم IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      8 6
      مگه همینطور الکیه یه کشور به کشور دیگه حمله کنه اونم کی ترکیه که اگه اربابهاش یه نمه تنهاش بذارن دماغش رو هم نمیتونه بالا بکشه.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
      6 6
      عمو جون حالت خوبه؟ همه ي اين اتيش ها از زير گور اين اردوغان كه نوكر امريكاست پا ميشه اينا اگه پشتيباني نظامي نميكردن الان سوريه نابود نشده بود نگو كه شورشيان از مردم هستن شايد در اول اعتراضات مردم بودن ولي بعد از مسلح كردنشون ديگه نه كدوم مردمي زيرساخت هاي كشورش رو نابود ميكنه ؟ كدوم مردمي به بيمارستان ها ودانشگاه ها حمله ميكنه؟!
  • شهریار US ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    7 1
    فضا دادن غرب به ترکیه برای دنبال کردن سیاستهای عثمانی گرایانه ش، خرج کردن از جان و مال و ناموس مردم منطقه س . غرب چون نمی خواد و نمی تونه هزینه دخالت هاش در جهانو تامین کنه به چند تاکشور با عقده های فروخورده مث عربستان قطر و ترکیه عثمانی رو آورده و اونهارو آلت دست قرار داده . من از مرگ هیچ انسانی خوشحال نمیشم ولی مرگ اتباع این کشورها شاید باعث بیداری مردم این کشورها برای جلوگیری از کارهای خلاف انستنیت دولتهاشون بشه پس بد نیست .
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۷
    4 0
    عجب آشفته بازاریست اینجا (خاورمیانه) ....
  • سعيد IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۸
    1 0
    آقا شهريار واقعأ فوق كارشناسی، ماشاالله به ماها كه در همه زمينه ها از شيمی، فيزيك، هندسه گرفته تا مذهب، سياست خارجی و داخلی و جنگ و اقتصاد نخبه ايم.