7 روز با 8 نامزد؛ اظهارنظرهایی که قرار است مشکلات کشور را حل کند/ پرونده

8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری از سوم خرداد به صورت رسمی تبلیغات خود را آغاز کرده​اند.

رضا الیاسی: در شرایطی که 686 نفر برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم ثبت نام کرده بودند، سرانجام شورای نگهبان پس از 10 روز بررسی، صلاحیت 8 نامزد را احراز کرد و فضای سیاسی کشور به طور کامل تحت الشعاع انتخابات ریاست جمهوری قرار گرفت.

سعید جلیلی، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، حسن روحانی، محمدرضا عارف، محمد غرضی، محمدباقر قالیباف و علی اکبر ولایتی 8 نامزدی بودند که صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری تایید شد و از جمعه سوم خرداد به صورت رسمی فعالیت های انتخاباتی خود را آغاز کردند. برای مشاهده سوابق 8 نامزد تایید صلاحیت شده اینجا کلیک کنید.

روز جمعه مسئولان صدا و سیما طی یک مراسم رسمی زمان حضور نامزدها در رسانه ملی و تشریح برنامه های خود برای انتخابات را اعلام کردند. {اینجا}

پس از مشخص شدن برنامه نامزدها برای حضور در رسانه ملی تبلیغات نامزدها تحت الشعاع حضور در رسانه ملی قرار گرفت و 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری از شنبه بر اساس برنامه تعیین شده در رسانه ملی اهداف خود در انتخابات را تشریح کردند.

عمده برنامه های مطرح شده طی هفته گذشته از سوی نامزدها درباره حل مشکلات اقتصادی، نحوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و موضوع سیاست خارجی و همچنین پرونده هسته کشور بود که در این رابطه نامزدها مسائل مختلفی را مطرح کردند.

در جدول زیر بخش هایی از اظهارات 8 نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمده است:

نام

اظهارنظر

سعید جلیلی

 باید سفرهای وزارتخانه ای انجام شود/اگر نگوییم قطار دولت متوقف شده است باید بگوییم قطار دولت سرعت مناسبی ندارد.

{در نطق تلویزیونی} سرعت قطار دولت متناسب با خرجی که برای آن می شود نیست/ سفرهای استانی در جای خود ارزشمند است و باید تداوم داشته باشد، اما کافی نیست؛ امروز باید سفرهای وزاتخانه ای نیز انجام شود.

 نباید قانونگذار هم مجری باشد و هم ناظر/ شکوفا شدن ظرفیت ها نباید بر اساس شانس خانوادگی یا سیاسی باشد بلکه باید بر اساس سازوکاری باشد که فرصت را برای همه فراهم کند.

{اولین انتقاد جلیلی در نطق انتخاباتی در شبکه اول به جایگاه و وظایف مجلس} نباید سیاست گذار، ناظر و مجری یکی باشد

 تمام ادعای من این است که در کشور ظرفیت‌های خوبی داریم که باید بر مبنای گفتمان انقلاب آزاد شود/ اگر در کشور پیشرفت داشته‌ایم این موضوع مرهون گفتمان انقلاب است و اگر بخواهیم این روش ادامه داشته باشد باید گفتمان انقلاب در کشور غالب باشد.

 من بر اساس مسئولیت هایم ، عرض یابی تقریبا دقیقی از شرایط کشور دارم.

{در گفت و گو با ایراناین خارج از کشور} دولت موظف است از حقوق ایرانیان خارج از کشور حتی در زندان​ها حمایت کند

غلامعلی حدادعادل

 ماموریت ائتلاف با آغاز فعالیت های انتخاباتی پایان یافت/تصمیمی برای نفی ائتلاف و کناره‌گیری به نفع جلیلی تاکنون گرفته نشده است.

 

 حمایت مالی سازمان تبلیغات از من کذب است/ ظاهرا دوران "بگم،بگم" برای برخی‌ها پایان نیافته است.

محسن رضایی

م 45 هزار تومان امروز برابر 15 هزار تومان سال گذشته است/ امروز از یک‌سو در بخش اقتصادی عقب ماندگی از گذشته داریم و از سوی دیگر شاهد فشارهای دشمن در این زمینه هستیم.

 کنترل قیمت‌ها از دست دولتمردان خارج شده است/ با پرداخت یارانه مخالف نیستم اما یارانه ای که صرف تولید شود/اگر به جوانان در اداره کشور اعتماد کنیم باید دولتی تشکیل بدهیم که کشور را از بحران‌های موجود در جامعه عبور دهیم. مشکلات امروز ما بیشتر در فرهنگ، اقتصاد و سیاست خارجی و تصمیم‌های گرفته شده باید متناسب با مشکلات امروز کشور گرفته شود.

 

 رشوه، فساد و تبعیض در کشور از حد معمول تجاوز کرده است/ می خواهند پول ملی را از ارزش ساقط کنند

 

حسن روحانی

 به جز یک قبیله، دو جناح دیگر کنار گذاشته شدند/ در5 ماه60 بخشنامه ارزی صادر شد/ دولت تدبیر و امید قادر به حل و فصل مشکلات اقتصادی کشور با بهره گیری از کارشناسان و متخصصان است.

مگر می‌توان در برنامه‌ای تلویزیونی گفت نرخ دلار باید700 تومان باشد،بعد قیمت دلارچند برابر شود؟

ما در دوره مدیریت پرونده هسته ای کشور، توانستیم پرونده را شورای امنیت و تحریم دور کنیم

 درس حقوق به من آموخت فرق قطعنامه شورای حکام و شورای امنیت با یک کاغذ معمولی چیست؟

 

 با یک جناح نمی‌توان کشور را اداره کرد / افزایش تولید علاوه بر اشتغال زایی و افزایش رفاه اجتماعی، تورم را کنترل می‌کند/برای پویایی و پایایی نظام سیاسی کشور باید رقابت سیاسی واقعی و صحیح را گسترش داد.

 

محمدرضا عارف

در انتخابات سال 88 اخلاق قربانی رقابت‌های انتخاباتی شد/باید از فریب افکار عمومی برای افزایش رای پرهیز کرد.

 

 اگر رئیس جمهور شوم حتما از ظرفیت‌ و تجربیات خاتمی و هاشمی استفاده می کنم/تاکید بر ضرورت بکارگیری دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای برای ارتقاء جایگاه ایران در عرصه بین الملل

ع هر دو یا سه هفته یک بار بدون هماهنگی به جمع مردم می‌روم تا از مشکلات آنان باخبر شوم/برخوردم با مخالفانم اخلاقی است.

چرا برای استخدام می پرسند سال ۸۸ به کی رای دادی؟

محمد غرضی

 شعارم 55میلیون+1 است/ هر دولتی روی کار آمده تورم ایجاد کرده است

آمریکا می خواهد از ما کره شمالی بسازد؛ مذاکره با امریکا دردی را دوا نمی کند/ به دولتی رای ندهید که دستش توی جیب تان باشد

 گشت ارشاد تورم دارد/بعید است رئیس‌جمهور شوم/ بیش از 40 سال است که کشورگردی می‌کنم و دیده‌ام که بسیاری از شهرها هیچ تغییری نکرده‌اند. خدمات به آن شهرها وارد شده اما توسعه و رشد پیدا نکرده‌اند.

 تعامل سفت و سخت با امریکا بسیار لازم است/ نگاه بنده در سیاست خارجی مبتنی بر حفظ استقلال کشورم دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از منافع ملی و اسلامی در عرصه خارجی است.

 رای بیاورم معضل آلودگی هوا را حل می کنم.

محمدباقر قالیباف

: اگر نیازهای اولیه جامعه‌ را با تدبیر حل نکنیم دچار مشکل خواهیم شد/اگر فقر و تنگدستی در جامعه وجود داشته باشد، آسیب های اجتماعی و مشکلات بزرگ به وجود می‌آید.

مردم انتظار دارند دغدغه مدیران، حل وفصل مشکلاتشان باشد/انتظار از یک مدیر نظریه‌پردازی نیست و مردم به چنین مدیری نیاز ندارند.

مردم آثار برنامه‌هایم را ظرف 6 ماه می‌بینند/اولین تصمیم من تثبیت قیمت ارز و دلار است

حرف مرد دوتاست/ بعضی اقوام و گروههای کشور احساس می کنند سهمی در دولت ندارند/ یک دیپلماسی فعال می تواند به قدرت ملی ما بیافزاید. برخی در برنامه های خود می گویند این را حل می کنیم.  هر کس بگوید من تغییرات عظیم در سیاست خارجی می دهم، یک شعار است.

مردم نباید بعد از ریاست‌جمهوری از من بشنوند که اجازه نمی‌دهند من کار کنم!

علی اکبر ولایتی

 اصل برنامه ام دفترچه ای ۸۰ صفحه ای است/ احیای جاده ابریشم طرح مهم بنده است.

برای درمان اقتصاد و معیشت یک فرصت 100 روزه می‌خواهیم/ قول می‌دهم که مسئله هسته‌ای را حل کنم/در دوران مسئولیتم در وزارت خارجه این وزارت خانه را از زیر صفر به جایی رساندم که دیپلماسی جنگ و مذاکرات صلح را اداره کرد.

 بر عهد خود در تصمیم مشترک با جامعتین پایبندم/قرار نیست همه چیز را جلوی میکروفن‌ها بیان کرد/ اعضای ائتلاف سه نفره پیشرفت توافق کردند تا آخر و با جدیت فعالیت خود را به موازات هم ادامه دهند.

پول‌های سرگردان خارج از کشور که متعلق به ایران است را به داخل باز می‌گردانم/برخی بداخلاقی‌ها مردم را آزار می‌دهد و بر این اساس تاکید کرده‌ام نباید پاسخی سلبی به تخریب‌ها علیه بنده در فضای انتخابات داد.

پاسخ ولایتی به یک سوال؛ چطور می خواهید 100 روزه مشکلات مردم را کم کنید؟/ با شعار «دولت متمم» وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شده ام.

 

/29295

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 295871

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 20
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    2 1
    رای ما دکتر عارف
  • على A1 ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    1 0
    خوب حرف زدن و وعده دادن كارى نداره ، كيه كه عمل كنه به حرفاش !
  • رضا A1 ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    1 0
    فقط ولايتي و رضايي برنامه اقتصادي دارند. البته تو مناظره بيشتر مشخص ميشه.
  • سیما IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    15 42
    مردم خواهشا تحقیق کنین بعد رای بدین طرحهای اقای دکتر رضایی مدون و قابل اجراست ایشون میدونن درد چاره مشکلات ایران چیه باور کنید
  • محمد IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    36 5
    نمیدونم حداد عادل گفته برنامه هاش چیه؟! اینجام که دو تا اظهارنظر ازش بیشتر نیست!!!!!!!!!!!
  • بهرام IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    32 12
    رای ما دکتر عارف!
  • امید IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    33 9
    فقط دکتر عارف
  • مهرداد IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    9 2
    همه ی اینا الان خیلی خوبن ولی آیا بعد از این که انتخاب شدن به این حرفای خوبشن پای بندن؟ از این حرفای خوب گوشمون پره . تا انتخاب نشن معلوم خوب واقعی کیه! جالب اینجاست که اگه خوب نبود نه استضاحی تو کاره ونه چیز دیگه ای تازه جالبتر اینکه هر کسی حالا رئیس جمهور شد دوره ی بعدم همون میشه!!!!!!!
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    21 8
    ما به عارف راي مي دهيم
  • میلاد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    20 8
    ما دیگه امثال رضایی و جلیلی و قالیباف و حداد عادل و لایتی رو خوب شناختیم درسشونو قبلا پس دادن.فقط دکتـــــــــــــــــــــــــــــــــــــر عــــــــــــــــــــــــــارف
  • بی نام IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    20 10
    فقط مغز متفکر دکتر عارف
  • صداقت A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    13 7
    من دیشب و با دیدن برنامه ساعت 22.45 از دکتر عارف تصمیم گرفتم به ایشون رای بدم .
  • بی نام IR ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    9 1
    ما رجل سياسى و مديريت كلان نياز داريم، كسى كه با مالياتها و درامد عظيم شهردارى ، تهران را ساخته هنر نكرده... مرتبا هم دم از كارنامه ميزنه... اخه بابا جان وقتى كسى نه نماينده مجلس بوده نه وزير بوده نه ديبلمات بوده ، ميشه يكى مثل احمدى نزاد و تا بياد سياست بياموزد يك مملكت را به باد ميدهد
  • بی نام IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    3 30
    فقط دکتر جلیلی
  • محمد IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    10 2
    خبر آنلاين باند بازه در اين شكي نيست ولي من نظرم ميگم هر چند مثل صدها نظر قبلي پخش نميشه آقايان مسول لطفا اقتصاد ايران خراب نكنند آباد كردن پيشكش بهترين برنامه اقتصادي دخالت نكردن است چون در 32 سال انقلاب فقط خرابكاري كرده اند بي صاحب باشد بهتر ميچرخه اقتصاد كشور
  • فرهاد IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    5 18
    جای مشایی و حامیان دولت تو این انتخابات خالیه
  • بی نام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    4 3
    همگي مردم چراغ خاموش يه عارف راي مي دهند
  • فریبا IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    7 1
    دوستان ترو خدا به کسی رای بدید که قبلا سابقه درستی داشته مثل دکتر عارف بخدا هیچکس مثل اون نمیتونه وضعیت کشورو درست کنه...
  • بی نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    4 3
    دولتی موفق خواهد بود که فشار تورم را از دوش مرد بردارد و بی کاری را به حد اقل براساند رای من روحانی.
  • بی نام IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۹
    3 5
    ما به عارف راي مي دهيم