۰ نفر
۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۹

فارس نوشت:

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز کسانی هستند که در ادامه مسیر و پس از کسب موفقیت‌ها دچار تردید می‌شوند و زمانی که با دو عامل خداباوری و مردم باوری، ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ایجاد شده، عده‌ای با اندک تهدیدات دشمنان چون این عوامل را باور ندارند به جای ایمان و امید، دچار تردید می‌شوند.
سعید جلیلی یکشنبه شب در جمع هواداران خود در همایش مقاومت، رمز پیشرفت که در سالن فجر بندرعباس برگزار شد، با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با عزت از حقوق خود دفاع کند، اظهار داشت: امروز تمامی قدرت‌های بزرگ دنیا در یک طرف می‌ایستند اما ایران با صلابت از حقوق خود در برابر این قدرت‌ها دفاع می‌کند که این مسئله ربطی به فرد گفتگوکننده ندارد بلکه این موفقیت‌ها به پشتوانه ملت ایران به نتیجه می‌رسد.

وی ادامه داد: ما قبول داریم که طرف مقابل ما زرادخانه‌های نظامی و سلاح‌های بسیاری دارد اما با این وجود آنها در رویارویی با ملت ایران ناتوان هستند و در حالی که تمامی این قدرت‌ها یک چیز را می‌خواهند اما این اراده مردم ایران است که بر خواسته آنها پیروز شده است.

این نامزد انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در ادامه افزود: البته این مسئله جدیدی نیست و مردم ما در دوران انقلاب و در دوران دفاع مقدس نیز در برابر استکبار مقاومت کردند و به خواسته خود رسیدند و سپس همه آنها می‌خواستند که ایران هسته‌ای نشود اما با اراده ملت، ایران هم اکنون یکی از 10 قدرت برتر هسته‌ای جهان است و این در حالی است که آنها می‌خواستند تا جایی ایران را تضعیف کنند که حتی قدرت اداره خود را نداشته باشد اما امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک قدرت تاثیرگذار تثبیت شده‌است و خود غربی‌ها نیز این مسئله را اظهار می‌کنند.

جلیلی این اراده ملت ایران را مدیون دو مولفه دانست و تصریح کرد: مولفه نخست در اراده ملت ایران گفتمان اسلام ناب است که حضرت امام خمینی(ره) پرچم آن را به اهتزاز درآورد و مردم باور کردند که اگر پیام خدا و رسول گرامی‌اش را پاسخ دهند، حیات جدیدی خواهند یافت و امروز نه تنها این مسئله را باور داریم بلکه در مقاطع مختلف آن را تجربه کرده ایم.

 

وی خاطرنشان کرد: مولفه بعدی در موفقیت‌های ملت ایران، باور داشتن مردم است که این ظرفیت بزرگ را حضرت امام خمینی(ره) با تشکیل نظام جمهوری اسلامی آزاد کرد و پیشرفت‌های ما زمانی به وجود آمده که دو عنصر اسلام و مردم را به یکدیگر نزدیک کرده‌ایم و به این دلایل دشمنان متوجه شده‌اند که با ملت ایران نمی‌توانند شوخی کنند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ملت ایران در دوران دفاع مقدس و مقاطع مختلف با مقاومت از هویت خود دفاع کرده است، عنوان کرد: ما وقتی که می‌گوییم ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک در دفاع از آن شوخی نداریم و در دفاع مقدس درسی به دشمنان دادیم که دیگر جرات حمله به ایران را ندارند و امروز نیز در مسئله هسته‌ای و دفاع از حقوق خود درسی به آنان خواهیم داد که دیگر جرات تضییع حقوق ملت ایران را پیدا نکنند.

جلیلی افزود: دفاع از مسئله هسته‌ای، دفاع از حق پیشرفت، رفاه، استقلال و خودکفایی ملت ایران است و زمانی که ترفندهای دشمنان در مقابله با این مسئله با شکست مواجه شده آنها به روش‌های دیگری همچون تهدید از بیرون روی آورده‌اند و می‌خواهند جلوی فرصت‌های ملت ایران را بگیرند.

وی با اشاره به انتخابات سال 88 گفت: چهار سال پیش ملت ایران حماسه‌ای بزرگ رقم زد و جمهوریت نظام اسلامی با حضور حداکثری مردم در انتخابات به رخ کشیده شد اما دشمنان تلاش کردند با ایجاد فتنه این ظرفیت را از ما بگیرند.

 

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: انقلاب اسلامی و مقاومت ملت ایران در دفاع مقدس و پس از آن ظرفیتی ایجاد کرد که با الهام از آن جنوب لبنان آزاد شد و سپس در جنگ 33 روزه لبنان، 22 روزه و هشت روزه غزه رژیم صهیونیستی شکست خورد و یکی از مهمترین مباحث این است که زمانی که گفتمان مقاومت ایجاد می‌شود، عده‌ای می‌خواهند در آن انحراف ایجاد کنند و تا حرف از اسلام ناب زده می‌شود و عده‌ای مقاومت را راه نجات می‌دانند و در اوج پیروزی‌ها، ندایی بلند می‌شود به نام مکتب ایرانی و حرف از دوستی با مردم اسرائیل زده می‌شود.

جلیلی در تشریح اوضاع امروز نیز اظهار داشت: امروز هم کسانی هستند که در ادامه مسیر و پس از کسب موفقیت‌ها دچار تردید می‌شوند و زمانی که با دو عامل خدا باوری و مردم باوری ظرفیت‌ها و توانمندی‌هایی ایجاد شده، عده‌ای با اندک تهدیدات دشمنان چون این عوامل را باور ندارند به جای ایمان و امید، دچار تردید می‌شوند.

وی هنر حضرت امام خمینی(ره) را آزاد کردن ظرفیت تک‌تک جوانان دانست و بیان داشت: این ظرفیت‌ها در تمامی عرصه‌ها می‌تواند آزاد شود و می‌توان با استفاده از آن حماسه خلق کرد و امروز پس از پیروزی انقلاب اسلامی وارد دوره‌ای به نام تمدن نوین اسلامی شده‌ایم و نباید مشکلاتی همچون تورم، گرانی و بیکاری در راه رسیدن ما به قله‌ها مانع ایجاد کنند.

نامزد یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در این خصوص تصریح کرد: وظیفه بزرگ دولت این است که دستگاه‌های اجرایی را به گونه ای فعال کند که در برابر جوانان توانمند مانعی نباشد بلکه جوانان پشتوانه ای برای کار خود داشته باشند.

 

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 297694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    4 1
    خودش فهمید چی گفته
  • بی نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    4 1
    راست ميگن ايشون ما كه ايراني نيستيم كه! اصلا حرفي از ايران و ايراني زدن اشتباهه! راستي ما كجايي هستيم؟!
  • ابراهیم IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۰
    8 1
    من دوست دارم بدانید خدا باوری و انسان باوری نظریه است چرا ما انسان و خدا رو جدا می دونیم