عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس: تیم اقتصادی استثنایی در کنار دکتر ولایتی حضور دارند

«ارتباط، همراه و مطیع بودن از فرامین امام در زمان حیات شان و مقام معظم رهبری در مسئولیت سکانداری نظام جمهوری اسلامی درکنار تیم اقتصادی ممتاز همراه دکتر ولایتی ویژگی های خوبی برای در اختیار گرفتن ریاست جمهوری یازدهم به ایشان داده است.»

محمد رضا پور ابراهیمی عضو هیات رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین با بیان مطلب فوق در خصوص ویژگی های اصلح در شخصیت دکتر ولایتی گفت: چند ویژگی خاص در شخصیت آقای دکتر ولایتی است که ایشان را از سایر کاندیداها متمایز می کند. یکی اینکه ایشان از دوران قبل از انقلاب تا به امروز در کنار امام بزرگوار و رهبر عزیز انقلاب حضور داشتند.آقای ولایتی دردولت مقام معظم رهبری که رئیس جمهور بودند حضور داشتند و از نزدیک با مقام معظم رهبری کار کرده اند.
وی ادامه داد: 16 سال در سمت وزارت امور خارجه از دکترولایتی شخصیتی ساخته و شرایط خاصی را ایجاد کرده که در عرصه بین المللی به عنوان شخصیتی ممتاز مطرح باشد و به عنوان یک فردی که تقریبا سخت ترین روزها را در دوران دفاع مقدس تجربه کرد. همچنین حقانیت نظام جمهوری اسلامی که در عرصه جنگ هشت ساله به شناخته شدن و متجاوز بودن صدام منجر شد به واسطه تدبیر و برنامه ریزی ایشان که در حوزه وزارت امور خارجه انجام داد تحقق یافت.
پورابراهیمی افزود: تجربیات و برنامه ریزی های ایشان در عرصه های مختلف باعث شده که به عنوان فردی که می تواند دراین عرصه ها و برنامه ریزی های داخلی مثمر ثمر باشد و همچنین اعتدال ایشان در تصمیم گیری جزو ویژگی خاصی است که در دکتر ولایتی وجود دارد.ما افراط و تفریط را در عرصه های مختلف در کارکرد های ایشان نمی بینیم و این موردی است که همواره مد نظر مقام معظم رهبری بوده است. ارتباط و همراه بودن ایشان و مطیع بودن از فرامین امام در زمان حیات شان و مقام معظم رهبری در مسئولیت سکانداری نظام جمهوری اسلامی کاملا مشهود و مشخص است.
نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت های دکتر ولایتی در عرصه سیاست خارجی گفت: سال ها است که ایشان به عنوان امین مقام معظم رهبری در حوزه سیاست خارجی فعالیت می کنند و کنار مقام معظم رهبری بوده اند و از ویژگی های شخصی ایشان تواضع و فروتنی است.
وی درخصوص ویژگی های برنامه های دکتر ولایتی در حوزه اقتصادی گفت: یکی از توانمندی های کاندیداها که آنها را می تواند از سایر کاندیداها متمایز کند این است که عقبه جریان های مرتبط با حوزه فعالیت های خاص در موضوعات مختلف کشور چه کسانی هستند.
پورابراهیمی تصریج کرد: ما درحال حاضر شاهد هستیم که در عرصه اقتصادی مجموعه ای از فعالان بخش خصوصی و اساتید زبده دانشگاه در تیم اقتصادی دکتر ولایتی حضور دارند و به نظر می رسد با این دیدگاه و با این رویکرد در حوزه فعالیت های اقتصادی وارد می شود و قرار است که عمدتا به سوی برنامه هایی برویم که در رفع تحریم ها و حل مشکلاتی که ناشی از تحریم های است اثرگذار باشد.
وی ادامه داد: به نظر می رسد بخش اقتصادی با حضور نیروهای فعال و فعالان بخش خصوصی در اقتصاد کشور و ارائه برنامه ها و راه کارهایی که در این زمینه صورت می گیرد، یک توانمندی ویژه ای برای ایشان و اجرای برنامه های اقتصادی به وجود می آورد. تصور من این است که کاندیدایی می تواند در عرصه اقتصادی موفق عمل کند که با واقعیت های اقتصادی تصمیم بگیرد.
پورابراهیمی در تعریف واقعیت های اقتصادی گفت: واقعیت های اقتصادی یعنی بخش خصوصی که خیلی خوب می داند در اقتصاد چه می گذرد. اهمیت این مساله تا آن جا است که درکمیسیون اقتصادی مجلس وقتی می خواهیم در مورد موضوعات مختلف اقتصادی تصمیم گیری کنیم، یکی از مواردی که مد نظر داریم این است که در جلساتمان از فعالان بخش خصوصی به عنوان کسانی که در کوران حوادث اقتصادی قرار دارند و می توانند تحلیل و راهکارهای مناسبی را همراه با تصمیمات ما ارائه کنند، استفاده کنیم. در راه حاضر هم به نظر می رسد که این جمعی که در حوزه اقتصادی در کنار اساتید، اقتصاددان ها در کنار دکتر ولایتی حضور دارند به ارتقا وضعیت اقتصاد کشور کمک می کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 298159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوستدار ولایتی IR ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۲۲
    27 10
    رای ما ولایتی- ناجی ایران ولایتی