۰ نفر
۲۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۷:۲۰

ایرنا نوشت:

به دنبال درگیری های دیروز در شهر صیدا میان طرفداران احمد الاسیر شیخ سلفی جنوب لبنان و نیروها و فعالان محلی این شهر که یک نفر کشته و چهار مجروح در پی داشت ،‌ ارتش لبنان در صیدا مستقر شد.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از جنوب لبنان، به دنبال این درگیری ها، ارتش این کشور با استقرار نیروهایش در نقاط حادثه خیز شهر صیدا ، اقدام به کنترل اوضاع و پاکسازی خیابانها از سنگرها و افراد مسلح کرد.
درگیری های در شهر صیدا در جنوب لبنان به دنبال تحرکات تنش آمیز یکی از طرفداران الاسیر در منطقه عبرا در این شهر و تیراندازی هوایی به منظور ترساندن مردم، شروع شد .
ارتش لبنان با صدور بیانیه ای ضمن تاکید بر حفظ امنیت و ثبات شهر صیدا، اعلام کرد که به آتش و رگبار گروههای درگیر در هر نقطه ای از این شهر با قاطعیت پاسخ خواهد داد.
در این بیانیه آمده است: تیراندازی از سوی گروههای مسلح منجر به کشته شدن یک شهروند و مجروح شدن چهار نفر دیگر شده و اگر دخالت به موقع ارتش نبود، ممکن بود دامنه درگیرها توسعه و منجر به بروز فتنه و درگیرهای مذهبی در شهر شود.
منابع نزدیک به گروه هشت مارس لبنان نیز در مصاحبه با روزنامه السفیر اعلام کرد: حمله به منازل شخصیت های بارز مقاومت و همپیمانان آنها در شهر صیدا غیر قابل قبول است و با تکرار هرگونه اقدامی از این نوع ، برخورد قاطعانه می شود.
این منابع در ادامه با تاکید بر حفظ امنیت و ثبات شهر صیدا و جلوگیری از ایجاد فتنه و تفرقه در این شهر افزودند: مسوولیت گسترش امنیت و ثبات در صیدا برعهده دولت و نیروهای امنیتی است.
منابع امنیتی لبنان نیز در گفت و گو با این روزنامه تاکید کردند: صیدا، دروازه جنوب لبنان است و ما اجازه نخواهیم داد دستخوش ناآرامی و بحران شود و تجربه های تلخ شهر طرابلس به این شهر منتقل شود.
روزنامه لبنانی الاخبار نیز به نقل از منابع امنیتی خبر داد: الاسیر از گروههای مسلح اردوگاه عین الحلوه در شهر صیدا، خواستار ارسال اسلحه به طرفدارانش در شهر شد، ولی مسوولان اردوگاه از همکاری با الاسیر خودداری کردند.
احمد الاسیر امام جماعت مسجد بلال بن رباح در شهر صیدا در جنوب لبنان است که مورد حمایت مالی قطر قرار دارد و مواضع تندی علیه مقاومت دارد.

5252

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 299508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =