ایسنا نوشت:

سیدحسن خمینی با تأکید بر دادن آزادی و امنیت مطلوب به نخبگان، گفت: گاهی اوقات تصدی‌گری و تولی بر امور هر چقدر هم خوب باشد مانع کار است و اصلا نفس کم کردن تصدی دولت بر برخی امور بیشتر کمک کننده و راهگشاست که البته در جاهای لازم باید کمک شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در دیدار با جمعی از نخبگان کشور افزود: نخبگان در شیب صعودی یک جامعه پدید می‌آیند، یعنی اگر بگوییم دوره انحطاط‌ها سینوسی است؛ نخبگان در دوره صعودی بودن آن، پدید می‌آیند. هیچ وقت در دل کشورهای عقب مانده ادیسون نمی‌آید و حتما باید تمدن اسلامی شکل بگیرد تا ابوعلی سینا از آن بیرون آید. اگر جامعه‌ای به انحطاط افتاد، از دل آن هیچ اندیشمند علوم انسانی در نمی‌آید. نیوتن ثمره دوره علم‌گرایی انگلیسی است و اگر این شیب صعودی نباشد نخبگان از دل آن پدید نمی‌آیند.

وی با اشاره به سخنان حاضران جلسه در خصوص حمایت از نخبگان کشور، گفت: اگر فضا را باز کنیم، آزادی مطلوب داده شود و امنیت مطلوب ایجاد شود چندان احتیاج نیست که کسی پولی را به کسی بدهد؛ زیرا خود مجموعه به تناسب کارش می‌تواند هزینه‌ها را تأمین کند و نخبگان جذب بازار مربوطه می‌شود. گاهی اوقات تصدی‌گری و تولی بر امور هرچقدر هم خوب باشد مانع کار است و اصلا نفس کم کردن تصدی دولت بر برخی امور بیشتر کمک کننده و راهگشاست که البته در جاهای لازم باید کمک شود.

29219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 300293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    60 3
    احسنت درود بر حسن خمینی معتدل و دوست داشتنی
  • ایرانی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۳
    38 0
    سلام واقعا جناب آقای سید حسن خمینی اصل مطلب را بیان کردند.