بحران سوریه، موضوع گفت و گوی صالحی با امیر جدید قطر

علی اکبر صالحی که فعالیت‌های دیپلماتیک گسترده‌ای را در راستای حمایت از مقاومت در سوریه انجام داده است این بار به دوحه سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین وزیر امور خارجه کشورمان که به بهانه تبریک به امیر تازه به تخت نشسته به قطر سفرکرده است در دیدار با شیخ تمیم، امیر دولت قطر ضمن تبریک تصدی مسوولیت امیر جدید دولت قطر، با ابلاغ سلام مقامات  کشورمان و با مروری بر روابط دوجانبه، تحکیم روابط و مناسبات فی ما بین در حوزه های مختلف را خواستار شد.

آنگونه که ایسنا گزارش کرده است صالحی در این دیدار با اشاره به اهمیت استقرار و امنیت در منطقه مهم خلیج فارس، ارتقاء همکاری‌های بین کشورهای منطقه را مورد تاکید قرار داد.

پیش از این صالحی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با همتای تاجیک خود با اشاره به موقعیت قطر در منطقه ابراز امیدواری کرده بود که امیر جدید قطر تعامل زیادی درباره موضوع سوریه داشته باشد و در سیاست‌های گذشته در قبال سوریه تجدید نظر جدی کند. وی همچنین گفته بود که امیدواریم با همکاری کشورهای منطقه بتوانیم بحران سوریه را به گونه‌ای مدیریت کنیم تا کشتار مردم متوقف شود و صلح و ثبات به این کشور بازگردد.

در دیدار روز گذشته صالحی با امیر قطر هم موضوع سوریه به میان آمد  و صالحی با تشریح سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص سوریه، توجه به مطالبات مردمی و در عین حال ضرورت حفظ حاکمیت و تمامیت سوریه به منظور فراهم شدن شرایط مناسب جهت خروج از بحران پیش آمده و حرکت در جهت گفت‌وگوهای سیاسی سوری-سوری را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضرورت تبیین دیدگاه‌های اصیل اسلامی در احترام به کلیه مسلمانان از مذاهب و طوایف مختلف از سوی علمای جهان اسلام را به منظور جلوگیری از فتنه طائفه‌ای و مذهبی مورد تاکید قرار داد.

شیخ تمیم، امیر دولت قطر نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مقامات عالی‌رتبه کشورمان و ضمن تشکر از پیام تبریک مسوولین کشور جمهوری اسلامی ایران برای تصدی وی، از ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در معادلات منطقه ای یاد کرد و بر اهمیت بهره گیری از ظرفیت کشورمان در حل و فصل مشکلات منطقه تاکید کرد.

معاون اول رییس‌جمهور در پیامی به «عبدالله بن ناصر آل ثانی» تعیین وی را به عنوان نخست‌وزیر جدید قطر، به دولت و ملت دوست آن کشور تبریک گفت. به گزارش ایسنا، محمدرضا رحیمی در این پیام با اشاره به اینکه "روابط میان جمهوری اسلامی ایران و دولت قطر در سال‌های اخیر از توسعه قابل ملاحظه‌ای برخوردار بوده است"، ابراز امیدواری کرد که این روابط در دوران مسئولیت نخست‌وزیر جدید نیز در کلیه سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی و در راستای منافع متقابل دو ملت بیش از پیش ارتقا یابد.

27219

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 301162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =