ایسنا نوشت:

دبیر انجمن خودروسازان ایران از ارائه درخواست خودروسازان به شورای رقابت برای محاسبه تورم سه ماهه ابتدایی سال و افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خبر داد.

احمد نعمت‌بخش اظهار کرد: اوایل اردیبهشت ماه امسال خودروسازان در جلسات خود با شورای رقابت خواستار تعیین قیمت مناسبی برای خودروهای تولیدی و خروج از زیان شدند.

 وی با بیان این‌که در آن زمان رییس شورای رقابت از خودروسازان خواست فروش خودروهای پرتیراژ را با قیمت‌های توافقی آغاز کنند و پس از آن تورم سه ماهه اول سال در قیمت این خودروها لحاظ خواهد شد، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع و پایان سه ماه ابتدایی سال، دو شرکت ایران خودرو و سایپا در مکاتبه‌ای با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پر تیراژ داخلی با توجه به توافقات صورت گرفته را مطرح کرده‌اند.

 دبیر انجمن خودروسازان ایران ادامه داد: با قیمت‌های فعلی تولید خودروهای پر تیراژ برای خودروسازان با ضرر و زیان همراه است. علاوه بر آن زیان 4500 میلیارد تومانی سال گذشته نیز به خودروسازان پرداخت نشده است.

 وی افزود: در این شرایط ایران خودرو و سایپا مجبور شدند برای آن‌که مشمول ماده 141 قانون تجارت نشوند دارایی‌های غیر مولد خود را فروخته و با استفاده از سودهای اندوخته و همچنین توزیع زیان بین شرکت‌های زیر مجموعه، زیان خود را در دفاتر مالی سالانه به شدت کاهش دهند.

 نعمت‌بخش با بیان این‌که در نتیجه این اقدام زیان انباشته ایران خودرو در سال 91 از دو هزار میلیارد تومان واقعی به 480 میلیارد تومان در دفاتر مالی کاهش یافته است، تصریح کرد: این کاهش زیان صوری بوده و واقعیت آن است که این بنگاه‌ها به دلیل جلوگیری از واقعی سازی قیمت‌ها در سال گذشته با ضرر و زیان بالایی مواجه شدند.

 وی خاطرنشان کرد: متاسفانه علیرغم مکاتبات مختلف با روسای کمیسیون‌های اقتصادی، صنایع و برنامه‌ریزی مجلس برای پرداخت ضرر و زیان خودروسازان براساس تبصره 2 ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه، این اقدام صورت نگرفته است.

3131

کد خبر 301974

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ايران خودرو و سايپا A1 ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    371 7
    عجب رويي داريم ما خوروسازها !
    • بی نام A1 ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      31 1
      اگه مشکل نقدینگی دارید چزا سهام بانکها رو نمیفروشید که نقدینگی تون زیاد شه!؟
    • بی نام A1 ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      35 0
      من راهشو میدونم چاره کار فقط و فقط آزاد کردن خودروهای وارداتی بدون گمرکی ایشالا روحانی میاد اجراییش میکنه ما حقمونه خودروی با کیفیت سوار بشیم
  • مصطفی A1 ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    320 5
    ما هم به انتظار پراید 30 میلیونی هستیم تا با آن کلاس بذاریم
  • حسن IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    276 3
    مردیم از ارزونی خودروها.واقعا این خودرو سازها چقدر به فکر مردم بودن که توی این یکسال جیکشون درنمیاد به این میگن انصاف!!!!البته زهی خیال باطل.
  • بی نام A1 ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    236 7
    اخه اقاي اصفهاني هميشه طلبكار!پرايد بادلارازاد چندبفروشي راضي ميشي ؟؟پژوپرشيا مال ٢٥سال پيش چند؟؟؟
    • امیر از اصفهان CH ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۵
      5 3
      حالا اگه یه کلمه به ترکها توهین میشد چی کار میکردی خبرآنلاین؟شما تهرانی ها اکثرا ترک هستید ولی به راحتی اجازه میدید به اصفهان توهینن بشه نظر منم درج نمی کنید... خدا ازتون نگذره
  • بی نام IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    21 1
    من خودم تو شرکتی کار می کنم که قطعات خودرو میزنه مثل ستون پراید رو به همون قیمتی می زنیم که ۳ سال پیش میزدیم و اصلا اجازه نمیدن قیمت هارو ببریم بالا، تازگیها هم که هر کی بازنشسته میشه از سایپا یک شرکت میزنه بعدشم تولید قطعا تو میدن به اونا، حالا من موندم که با چه روی قیمت هارو میخوان ببرن بالا!!!!
  • ایرانی IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    31 27
    روحانی مچکریم
  • بی نام IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    26 0
    جالبیش اینجاس که همین اقایون مدیر و رئیس ماشین های ساخت داخل رو سوار نمیشن
  • بی نام A1 ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    103 2
    كاش مي شد صنعت خودرو رو تعطيل كرد
  • بی نام A1 ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    101 2
    خوب تولید نکنید وقتی نمیصرفه بزار ماشین ارزونتر و بهتر خارجی بخریم
    • معین A1 ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
      2 4
      چه خوب. 4 میلیون آدم تو ایران بیکار بشن و ارز خارج بشه که شما ماشین خارجی ارزون بشینی.
  • حسین اهوازی EU ۰۷:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    94 2
    خجالت آوره
  • سعید IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    31 0
    ,واقعا اگر تولید خودرو صرفه اقتصادی نداره جمع کنید این ماشینهای قرن حجر را.......
  • وحید IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    26 1
    آقا انقدر گرونش کنید تا ورشتکست شید... اینجوری بهتره!!!
  • حسن IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 28
    به نظر من باید قیمت خودرو آن قدر بالا رود که مردم نتوانند این قدر خودرو بخرند که خیابان ها قفل شود. اگر خودرو ارزان باشد هر خانواده 5 تا ماشین می خره!
  • بی نام A1 ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    12 4
    در ایران ماشین گرونه ولی خدماتش ارزونه (البته به نسبت) اگه ماشینای مدل بالا به قیمت کمتر به بازار بیاد و خدمات اونها مثه تعمیرات یا بنزین هم گرون باشه و در کنارش سیستم حمل ونقل عمومی هم خوب باشه استفاده از ماشین شخصی بطور داوطلبانه کم میشه. مثه کشورهای غربی
  • بی نام A1 ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 0
    هيچكس نخره !!!!!!!!
  • مجی IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۴
    6 0
    بذارید گرون بشه کی به کیه ، وقتی پسته ای که ارز بری نداره و میشه کیلویی 60000 تومن توقع دارید ماشین گرون نشه!
  • محمود IR ۰۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۶
    1 0
    درخواست آزادسازی قیمت خودرو احمد نعمت‌‌بخش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وعده شورای رقابت برای تجدید نظر در قیمت‌ خودروهای پرتیراژ شرکت‌های خودروساز بعد از پایان سه‌ماهه نخست امسال، اظهار داشت: براساس توافقات انجام شده با شورای رقابت مقرر بود خودروسازان فروش خودروهای پرتیراژ خود را با قیمت توافقی آغاز کنند و پس از تورم سه‌ماهه اول سال در قیمت‌ها تجدید نظر لازم انجام گیرد اما هنوز هیچ خبری از اجرایی شدن این توافق نیست. وی با بیان اینکه با پایان یافتن سه‌ماهه ابتدای سال دو شرکت خودروساز ایران خودرو و سایپا طی مکاتباتی با شورای رقابت درخواست افزایش قیمت خودروهای پرتیراژ خود را نموده‌اند، عجب روي دارن شرم آوره
  • بی نام IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۴
    0 0
    خوردو سازی ایران یک صنعت هزینه بر است که تنها دلیل نگه داشتن آن اشتغال چند میلیون نفر است وگرنه هیچ سودآوری جز زیان برای کشور ندارد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین