ایسنا نوشت:

نشست دبیران انجمن‌های خودروسازان و قطعه سازان و تعدادی از مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز کشور با رییس هیات عامل ایدرو (سهامدار بزرگترین شرکت های خودروساز داخلی) به منظور بررسی راهکارهای مقابله با چالش های صنعت خودرو در سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزار شد.

این جلسه رویدادهای اخیر صنعت خودرو که منجر به کاهش تولید محصولات این صنعت شده و موضوعاتی نظیر تامین ارز مورد نیاز صنعت خودرو و نحوه قیمت گذاری محصولات آن مورد بررسی قرار گرفت.

مدیران صنعت خودروی کشور برای تامین ارز مورد نیاز این صنعت اعلام آمادگی کردند مشروط بر این که در قیمت‌گذاری خودروها اصلاحات لازم صورت گرفته و نرخ حاشیه بازار برای محصولات این صنعت اعمال شود. همچنین اعلام شد لازم است واردات خودرو از طریق ارز آزاد صورت گرفته و تعرفه جاری اعمال شود.

بررسی بازار خودروی سایر کشورها نشان می دهد با وجود تسخیر عمده بازار این کشورها توسط برندهای ملی، راهکار تعیین قیمت خودرو مورد استفاده نبوده و لذا در جلسه پیشنهاد شد در بازار خودروی کشور نیز ضمن استفاده از تدابیر دیگر برای تنظیم بازار، در صورت ضرورت قیمت گذاری، از تمام ظرفیت های مفاد ماده 101 قانون برنامه پنجم توسعه استفاده شده و دولت مابه التفاوت قیمت مصوب و قیمت عادله را پرداخت کند.

همچنین بنا بر گزارش مذکور، در این جلسه وابستگی صنعت خودرو در شبکه تامین قطعات به سه بخش شامل قطعات 100درصد خارجی، قطعات با کسری ظرفیت داخلی و قطعاتی که از کیفیت مطلوب برخوردار نیستند تقسیم بندی و مقرر شد که خودروسازان نسبت به رفع کمبودهای موجود در این سه بخش اقدام کنند و سازمان گسترش نیز در چارچوب وظایف و ماموریت های خود، مشارکت لازم را در این فرایند انجام دهد.

3939

کد خبر 303137

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    10 0
    دوستان چقدر کم توقعن. پشنهاد دیگه ای نداشتن یا مثلا شرط دیگه؟ منم یه پیشنهاد دارم تمام این پیشنهادا و شروطشون قبول به شرط این که مردم بتونن "خودشون" خودرو خارجی بخرن با ارز آزاد عوارضشم بدن بیان اینجا سوار شن. اونقت نرخ "حاشیه بازار" "عادله" میشه. "بررسی بازار سایر کشورها" یه چیزای دیگه ای هم نشون میده اونم اینه که درسته ماشینای وطنیشون معمولا بیشتره ولی هرکسی بخواد میتونه ماشین خارجی به قیمت بخره. این یعنی بازار رقابتی.
  • سجاد سرمایه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    16 0
    تمام صحبتهای جلسه به این ختم شد که فقط جیب خودشون رو توسط مصرف کننده ها پر کنن... والا.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    16 0
    من به عنوان يكى از مردم از مسئولان ميخوام كه از خودروسازهاى داخلى حمايت نشه. اينهمه حمايت مطلق و تعرفه بالا براى واردات خودروى با كيفيت نتيجه اش جز بازى با جون مردم بوسيله توليد پرايد و پژو چيز ديگه اى بود ؟

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین