توسعه مکانهای دارای اینترنت بی سیم رایگان از 2 هزار به 12 هزار در کره جنوبی

دولت کره جنوبی با هدف گسترش وای- فای و اینترنت رایگان در مکانهای عمومی قصد دارد 2 هزار مکان موجود را تا سال 2017 به 12هزار مکان توسعه دهد.

 

در حال حاضر 2 هزار مکان و مرکز تعریف شده شبکه وای- فای داشته وقرار است با هدف دسترسی بهتر و آسان تر به اینترنت پر سرعت (برای شهروندانی که ابزار همراه و پرتابل استفاده می کنند)، این تعداد تا سال 2017 به 12 هزار مکان و مرکز افزایش پیدا کند.

آژانس خبری یونهاپ به نقل از وزیر علم، آی سی تی و برنامه ریزی برای آینده نوشت: در حال حاضر 2 هزار مکان عمومی شامل، پایانه اتوبوس رانی و بیمارستان ها وای- فای رایگان دارند که تا سال 2017 در برنامه توسعه این مراکز به 12 هزار خواهد رسید.

اما در مورد مکانیسم شبکه عمومی وای - فای این وزارت خانه تاکید کرد: سیستم ورود به شبکه های وای- فای تعریف شده توسط سه شرکت مخابراتی کره جنوبی تعریف شده و هر یک ساعت کاربران باید مجددا لاگین کنند تا کاربر در صف انتظار، معطل نگردد.

سایر کشورها نیز با ایجاد تمهیدات مشابه، شبکه های رایگان وای- فای خود را افزایش داده اند و به عنوان مثال، تایوان 4400 مکان تعریف شده برای دسترسی به وای - فای در اختیار توریستها (در مکانهای توریستی) و شهروندان خود قرار داده است.

تایلند نیز سال گذشته با انجام پروژه 30 میلیون دلاری شبکه های رایگان وای- فای را در مکانهای توریستی خود توسعه داد.

 

وای-فای (به انگلیسی: Wi-Fi)‏، نام تجاری است که توسط «اتحادیه وای فای (Wi-Fi Alliance)» ثبت شده و علامتی است که این اتحادیه به محصولاتی که مورد تایید این اتحادیه جهت کار در شبکه محلی بی‌سیم تحت استاندارد IEEE۸۰۲٫۱۱ میباشد اعطا میکند.
با فن آوری اتحادیه «وای فای» ارتباطی با قدرتی بیشتر از Bluetooth ایجاد میشود. ارتباط Wi-Fi بیشتر بر پایه ارتباط شبکه اینترنت به صورت بی سیم تاکید می‌کند و همین امر باعث محبوبیت بسیار زیاد آن شده‌است با استفاده از این تکنولوژی به راحتی در مسافرت، هواپیما و یا هتل می‌توان از طریق Laptop به اینترنت متصل شد. Wi-Fi که همان استاندارد IEEE۸۰۲٫۱۱ است در مدل‌های ۸۰۲٫۱۱g و ۸۰۲٫۱۱b مورد استفاده قرار می‌گیرد و استاندارد اصلی آن IEEE۸۰۲٫۱۱b است. در این مدل حداکثر سرعت انتقال اطلاعات ۱۱Mbps است و از فرکانس رادیویی ۲/۴ گیگاهرتز استفاده می‌کند. برای سرعت بخشیدن به این استاندارد مدل دیگری نیز به نام ۸۰۲٫۱۱n ایجاد شده که سرعت انتقال را حداقل تا ۲۰۰Mbps افزایش می‌دهد. افزایش سرعت در ۸۰۲٫۱۱n به دلیل استفاده از سیستم‌های چند آنتنه (MIMO)، استفاده هم زمان از دو محدوده فرکانسی ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتز، و برخی تکنیک‌های خاص در دسترسی محیط (Medium Access-MAC) است. برد وای-فای در حدود ۲۰ متر است.

امروزه شخص برای استفاده از این توع ارتباط بیشتر با موبایل وتبلت های خود که دارای این نوع خدمات است استفاده می کنند. 

 

منبع: زد دی نت

56501

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 303141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • وحيد A1 ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    90 0
    ما هنوز درگير اينيم كه مجري برنامه تلوزيوني شلوار قرمز پاش بوده .....
    • بی نام A1 ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
      63 0
      ما در گیر همه چیزیم بجز پیشرفت!
  • رضا ( موج مکزیکی ) A1 ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    54 1
    وآنها سرعت اینترنت ما رو تو برنامه " شوک " شون نشون میدن.اینه کبابی ها 7 تا tab باز میکنم دونه دونه می چرخونمشون ببینم کودمشون لود شده . همون جوری که کبابی ها سیخ ها می چرخونند.
  • امیر A1 ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    50 1
    در تهران هم دو عدد اتوبوس به اینترنت رایگان ذغالی وصل شده است و قرار است این رقم تا سال 1397 به عدد 4 برسد!! واقعا عقبیم از دنیا. اونا کجان ما کجاییم. 128کیلوبیت کجا 11 مگابیت کجا....افسوس
  • علی A1 ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    45 1
    آقا هی داغ دلمونو تازه نکنین با این خبر ها.بذار نفهمیم اونجا چه جوری اینترنت!!!!!!!!!!!
  • احمد CH ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۱
    45 1
    به سلامتی دنیا با سرعت برق و باد پیشرفت میکنه. و ما هم در عقب ماندگی پیشرفت خوبی داشته ایم
  • عرشیا A1 ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    14 7
    عشق من دایال اپ دوران پارینه سنگی این قرتی بازیها یعنی چه ؟ ای دی اس ال . وایمکس . اینترنت پر سرعت . وایرلس . اینا تماما نشانه های خبیث جنگ نرم هستن !!!!!
  • فراز IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    25 2
    اگه کوسه های سیم خوار نبودند، ما از کره جلوتر بودیم و با سرعت نور به اینترنت کانکت میشدیم
  • ابر قدرت IR ۰۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    19 1
    قول استادمون (خدا بیامرز) این به زودب ابر قدرت کل زمین می شود!!!!!!!!!!!!!!! توضیحش هم این بود که بقیه کشورها از سیاره زمین می روند میمونه ایران!!!!!!!!!!!!!!!!
  • معین A1 ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    14 1
    خوب خدا رو شکر.اونا روز به روز سریع تر پیشرفت میکنن و ما همچنان سریع تر از دیروز به لطف دوستان به عقب برمیگردیم.و جمله ی اخر خدایا این اینترنت پرسرعت ایران رو ازما نگییییییر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • هادی A1 ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    17 1
    ما رو به عقب پیشرفت میکنیم و تا چند سال دیگه کشورهایی مثل کره و ژاپن و آمریکا به این پیشرفت ما افسوس خواهند خورد.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    15 1
    من الان اینترنتم شیفتیه یه روز صبحا هست بعدازظهرا نیست یه روز هم برعکس. خوبه که یادآور خاطرات کودکیه. مدرسه شیفتی یادش بخیر
  • بی نام IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۲
    12 3
    من آخر از اینجا میرم. میرم کره جنوبی
  • بی نام DE ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    4 1
    مسؤلین محترم حقوقشون رو که از بیت‌المال گرفتن در این ۸ سال در چه راهی‌ صرف کردن ؟؟ فیلترینگ بیشتر ؟ سرعت پایدار و حتا کمتر ؟ محدودیت بیشتر ؟ مردم ایران خیلی‌ نجیبان
  • سلمان A1 ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    2 0
    بخش اول نظر من : من با همه دوستان موافقم که اینترنت کشور ما فقط اسم اش اینترنته و... اما خداییش اش ای کاش خیلی از این خبرگزاری ها میامدن یه توضیحی در مورد سیستم و نوع کاربری درست اینترنت به مردم میدادن . الان ما می شنویم اینترنت فلان کشور 50 مگ هست . همه دهنشون وا می مونه . اولین چیزی که به ذهن خیلی از ماها متواتر میشه اینه که چند دقیقه ایی می تونم فلان فیلم رو دانلود کنم ؟ یا فلان برنامه رو بدانلودم . در حالی که فرض کنید شما قانون کشورتون بهتوون اجازه نده چنین کاری بکنید و جریمه تون کنه . اون موقع اینترنت 50 مگی مفهوم اش میشه یه چیز دیگه . اون موقع شما می دونید باید قانونی استفاده کنید . خبر بخونید , ایمیل چک کنید و برای کارهای روزمره تون طوری استفاده کنید که نقض قانونن نکنید.
  • بی نام IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    1 0
    تو اون کشورا هم کسی این قانون و رعایت نمیکنه. من با قانون کپی رایت موافقم ولی این قانون توسط کاربران اینترنت در کشورهای دیگه هم کامل رعایت نمیشه. ما قبول داریم که قانون کپی رایت در ایران هم اجرایی شه و سرعت اینترنت هم بالا بره اون وقت هم پول میدیم برای خرید اثر هم از اینترنت پرسرعت لذت میبریم. من خودم بازی های آنلاینم رو ارجینال میخرم و از همون سایت هم با سرعت افتضاح مجبورم تو چند روز کاری که میشه تو چند دقیقه انجم داد رو انجام بدم
  • بی نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    3 0
    تازه بعد از دانلود هم با این پینگ افتضاح و کیفیت پایین کلی مشکل دارم
  • بی نام IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    7 0
    مشکل ما دانلود فیلم تو جند دقیقه نیست مشکل ما اینه که اکثر سایت های پر محتوا فیلتر هستند این سرعت برای وبگردی هم مناسب نیست. من اصلا نمیتونم سایت گوگل رو باز کنم چه برسه به اینکه بخوام مطلبم رو سرچ کنم