سامانه خبری سازمان بنادر و دریانوردی نوشت:

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان از کاهش سوانح دریایی در آبهای استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: در این مدت 29 سانحه دریایی اتفاق افتاد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 28 درصد کاهش یافته است.

سید علی استیری با اعلام این خبر افزود: در این مدت 226 نفر در عملیات امداد و نجات دریایی نجات یافتند که این میزان 41 درصد افزایش یافته است .
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه سفرهای دریایی از ابتدای سال تاکنون 51 درصد افزایش داشته ، گفت: از ابتدای سال تاکنون 5 میلیون و 719 هزار مسافر در بنادر استان هرمزگان جابجا شدند.
وی تصریح کرد: نظارت‌های مستمر بر بنادر و شناورهای مسافری به صورت روزانه انجام می‌شود و شامل کنترل وضعیت فنی شناورها، کنترل گواهینامه‌های ایمنی و کنترل تعداد مسافر مجاز شناورها است.
استیری با اشاره به سفر‌های دریایی در فصل تابستان گفت: استفاده از تجهیزات ایمنی نظیر جلیقه نجات و پرهیز از سفر با شناورهای غیرمجاز از جمله توصیه هایی است که باید هنگام سفرهای دریایی در تابستان مدنظر مسافران قرار گیرد. همچنین برای حفظ محیط‌زیست و مبارزه با آلودگی دریا، عدم ریختن زباله داخل دریا موجب می شود تا دریایی پاک را به نسل‌های آینده تحویل دهیم.
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با بیان اینکه 60 فروند شناور مسافری در ناوگان دریایی مسافری کشور فعال است، افزود: اغلب این شناورها در استان هرمزگان و در 9 بندر مسافری فعالیت می‌کنند که به صورت روزانه و 24 ساعته فعال هستند.
وی با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی از محل بودجه اداره شده خود و با همکاری بانک های عامل، تسهیلات خرید شناورهای مسافری با نرخ سود صفر درصد ارائه می‌دهد، گفت: در این ‌باره 90 درصد کار تا نوروز 92 انجام شد و شناورهای لازم براساس میزان تقاضا، وارد ناوگان دریایی کشور شده است.
استیری با اشاره به اینکه تقریباً نیاز اصلی کشور در شناورهای مسافری برآورده شده است، افزود: هم ‌اکنون نیز اگر بخش خصوصی خواهان سرمایه گذاری در بخش شناورهای مسافری باشد، سازمان بنادر و دریانوردی در چارچوب قوانین و مقررات آمادگی همکاری برای ثبت شناورهای ایمن و منطبق با استاندارد های ملی و بین المللی را دارد تا سرمایه گذاران هر چه سریعتر فعالیت خود را در این راستا شروع نمایند.

3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 304491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بابك IR ۰۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۰
    1 0
    مطئني بيست و چهار ساعته فعاليت ميكنن ؟؟؟؟؟