«ایستاده در طوفان» زندگی شیخ فضل‌الله نوری را به تصویر می‌کشد

فارس نوشت:

همزمان با شهادت شیخ فضل الله نوری و سالروز صدور فرمان مشروطیت نمایشگاه تاریخ نگاره‌های «ایستاده در طوفان» با موضوع مروری بر زندگی شیخ فضل‌الله نوری برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در قالب بیش از 40 تاریخ نگاره، به مرور مجاهدت‌های شیخ فضل‌الله نوری در مسیر تأسیس عدالتخانه تا مشروطه و مشروعه با رویکرد نقش شیخ در مبارزات مردم برای تأسیس عدالتخانه، نقش انگلیس در تغییر خواست مردم و تلاش‌های این شهید برای مشروعه ماندن مشروطه می‌پردازد.

مراسم اختتامیه این نمایشگاه و آیین نکوداشت شیخ فضل‌الله نوری بیست و سوم مرداد همزمان با روز مقاومت اسلامی در نگارخانه فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

شیخ فضل الله نوری

یکی از تابلو مقاله های نمایشگاه

علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه غیر از روزهای تعطیل از ساعت 9 تا 18 به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی مراجعه کنند.

شیخ فضل‌الله نوری از نخستین عالمان اسلامی بود که به نقشه استعمار در جهت اسلام‌ ز‌دایی و جایگزین کردن حکومت لائیک تحت پوشش مشروطه و قانون اساسی پی ‌برد و کوشش کرد تا اجازه ندهد ملی‌گرایی به جای اسلام‌گرایی بنشیند و به نام آزادی و دموکراسی‌، بی‌بند و باری غربی در جامعه اسلامی حاکم شود، این شهید راه آزادی در دهم مرداد 1288 هجری شمسی به شهادت رسید.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 306916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
    8 2
    به ماجرایی بتوپ بستن مجلس شورا و اتفاقات باغ شاه و همراهی ایشان با محمدعلی شاه قاجار نیز اشاره خواهد داشت؟؟؟؟
    • بی نام DE ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      2 1
      باید برید نمایشگاه عکس رو ببینید، تا بفمید اشاره شده یا نه!
    • بی نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۱
      1 0
      شیخ اگر همراه با استبداد بود هیچ گاه اعدام نمیشد . چرا که اگر اونچه که شما میگید بود پیشنهاد پناهندگی روس ها رو می پذیرفت . پیشنهاد رو نپذیرفت چون آزاده بود